וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: כך סוכלה הברחת אמל"ח מסיני לידי הקומנדו הימי של חמאס

4.2.2020 / 10:00

הותר לפרסום כי לפני שלושה חודשים, כוחות חיל הים ושב"כ השתלטו על כלי שיט שלפי החשד שימש להברחת אמצעי לחימה, ועצרו שני פעילי טרור. על פי החשד, אמצעים אלה נועדו לשמש את כוחות הקומנדו הימי של חמאס בעזה. צה"ל: "פועלים למניעת התעצמות גורמי הטרור ברצועה דרך הים"

אתר רשמי

ניסיון הברחת אמצעי לחימה לרצועת עזה מהשטח הימי של סיני סוכל לפני שלושה חודשים על ידי חיל הים ושב"כ - כך הותר היום (שלישי) לפרסום. הכוחות השתלטו על כלי השיט, שעל פי החשד שימש להברחה, ועצרו את שני פעילי הטרור שהיו עליו.

במהלך האירוע, מערך השליטה הימי איתר את הכלי החשוד והכווין לעברו את לוחמי פלגה 916 ולוחמי יחידת "סנפיר" של חיל הים. מחקירת פעילי הטרור שנעצרו, התגלה כי אמצעי הלחימה נועדו לשמש את כוחות הקומנדו הימיים של חמאס.

תיעוד: סיכול ניסיון הברחת אמצעי לחימה לרצועת עזה מהשטח הימי בצפון רצועת סיני. דובר צה"ל
סיכול ניסיון ההברחה של אמצעי הלחימה לידי חמאס/דובר צה"ל

דובר צה"ל מסר כי "סיכולים מסוג זה מסייעים למניעת המשך התחמשות ארגון הטרור החמאס ברצועת עזה, ולפגיעה ישירה ביכולותיו של הקומנדו הימי של החמאס. זרוע הים פועלת לניטור פעילויות טרור והברחות ולתפיסתן בשלבים מוקדמים, למניעת התעצמותם של גורמי הטרור ברצועה דרך הים".

בתוך כך, לאחרונה צה"ל תגבר את אזור הדרום בסוללות כיפת ברזל, עקב החשש שהג'יהאד האסלאמי ינצל את המצב ברצועת עזה וישגר רקטות לעומק ישראל. הדברים מגיעים על רקע הלחץ מצד איראן, שמעבירה מיליוני דולרים לידי הג'יהאד האסלאמי וחמאס בתמורה להשפעה, לבצע פיגועים נגד ישראל. זאת, לאחר חיסולו של מפקד כוח קודס קאסם סולימאני על ידי ארצות הברית, וכן במטרה להשפיע על מערכת הבחירות בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully