וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחשש לשיגור רקטות לעומק שטח ישראל: צה"ל תגבר סוללות כיפת ברזל

3.2.2020 / 10:08

צה"ל תגבר את הדרום בסוללות כיפות ברזל בצל החשש שהג'יהאד האסלאמי ינצל את חוסר הרצון של חמאס וישראל בהסלמה כדי לבצע פיגוע או שיגור ארוך טווח. לפי הערכות במערכת הביטחון, לתוך החלל שהותיר בהא אבו אל-עטא מנסים להיכנס כוחות חדשים, אותם מתקשה חמאס לרסן

צילום: אנטון לברושקו

במערכת הביטחון עולה חשש לפיו הג'יהאד האסלאמי ינצל את המצב ברצועת עזה וישגר רקטות לעומק שטח מדינת ישראל. עקב זאת, תגבר צה"ל את אזור הדרום בסוללות כיפות ברזל. הדברים באים ברקע לחץ איראני לבצע פיגועים נגד ישראל, איראן מעבירה מיליוני דולרים לג'יהאד האסלאמי ולחמאס בתמורה להשפעה.

גורמים במערכת הביטחון מעריכים שחמאס חושש להצטייר כמשתף פעולה עם ישראל במסגרת המו"מ להסדרה בזמן שהרשות הפלסטינית בראשות אבו מאזן מתנגדים לעסקת המאה ומבקרת אותה בחריפות. בתוך כך מתקיים מאמץ בתיווך מצרים להרגיע את השטח ולרסן את חמאס שטוען כי הובטחו לו הטבות נוספות בקצב הרבה יותר מהיר במסגרת תהליך ההסדרה.

סוללת כיפת ברזל בעיר אשדוד בזמן המתיחות מול רצועת עזה, 12 בנובמבר 2019. AFP, אתר רשמי
איראן מעבירה מיליוני דולרים לג'יהאד האסלאמי ולחמאס. הסוללות תוגברו באזור הדרום/אתר רשמי, AFP

האיראנים מפעילים לחץ על חמאס ועל הג'יהאד האסלאמי לבצע פיגועים נגד ישראל לא רק על רקע ההתנקשות בקאסם סולימאני, אלא גם כדי להשפיע על מערכת הבחירות בישראל. החשש הוא שהג'יהאד ינצל את חוסר המוטיבציה של חמאס וישראל להגיע למערכה כדי לבצע פיגוע, ייתכן מאוד באמצעות שיגורי רקטות, במיוחד כשבשבועות האחרונים צה"ל תוקף רק יעדי חמאס בתגובה להפרחות בלוני הנפץ ושיגורי רקטות.

ההערכות במערכת הביטחון הן שלתוך החלל שהותיר אחריו בהאא אבו אל-עטא מנסים להיכנס כוחות חדשים וחמאס מתקשה לרסן אותם. אותם גורמי הג'יהאד האסלאמי עשויים לשגר רקטות כדי לבסס מעמד בתוך הרצועה ובעיני האיראנים.

לפני יומיים דווח בכלי תקשורת בערבית שמזכ"ל הג'יהאד האסלאמי זיאד נחלה, השוכן בדמשק, קיים שיחת טלפון עם מפקד כוח קודס איסמעיל קהאני, מחליפו של סולימאני. ניתן להעריך שהשניים שוחחו על רצועת עזה והזרוע הצבאית של הג'יהאד האסלאמי.

עוד בוואלה!

על כוונת יחידת הריגול של חמאס: כיפת ברזל ואישים ביטחוניים

לכתבה המלאה
המתיחות בדרום - כל המספרים. 2 בפברואר 2020. עיבוד תמונה
המתיחות בדרום - כל המספרים. 2 בפברואר 2020/עיבוד תמונה

השבוע האחרון היה אחד הקשים בשבועות האחרונים בעוטף עזה, עם שבע רקטות ולמעלה מ-40 בלוני נפץ שנחתו בישראל. באחד המקרים, תינוקת נפגעה באורח בינוני בשדרות בדרך לממ"ד. אמה, ולה דיגילוב, שחזרה בביתה את מה שקרה באותו ערב. "אני במדרגות, ומבינה שאני הולכת ליפול קדימה עם הילדה, כשהילדה בידיים שלי. כל זה עניין של שניות. הסתובבתי עם הגב ונפלתי, כאשר הילדה בידיים שלי, היא לא נשמטה לי מהידיים ולא נפלה, אני תפסתי אותה. ושתינו קיבלנו מכה מהמדרגה בראש". בנוסף, שלוש פצצות מרגמה נורו בסוף השבוע לשטח ישראל. אחת מהן יורטה ושתיים נוספות נפלו בשטח פתוח. בתגובה לירי לעבר ישראל, צה"ל תקף כמה פעמים יעדים של חמאס בדרום הרצועה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully