וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על כוונת יחידת הריגול של חמאס: כיפת ברזל ואישים ביטחוניים

28.1.2020 / 10:19

שני הישראלים שנאשמים כי הפעילו תשתית טרור לא לבד. בעוד שבצה"ל פועלים להסדרה בעזה, חמאס מפעיל בינתיים יחידת ריגול שנועדה לאתר את מיקומי מערכת ההגנה האווירית ולגלות מידע מדויק על פגיעת רקטות. השלב הבא - איסוף מודיעין על אישים ביטחוניים וניסיון לפגוע בהם

ראש שב"כ: סיכלנו בשנה האחרונה יותר מ-560 פיגועים/צילום: שב"כ, עריכה: שאול אדם

(בווידיאו: ראש השב"כ מונה את הפיגועים שסוכלו בשנה האחרונה, לפני שבוע)

במערכת הביטחון מתריעים על המאמצים שמקיים חמאס, בזמן שבמקביל הוא מנהל משא ומתן עם ישראל, בתיווכה של מצרים, לקידום הסדרה ארוכת טווח. בנוסף לבניית הזרוע הצבאית של הארגון, מאמציו של חמאס כוללים איסוף מידע מודיעיני ממוקד על מערכת כיפת ברזל ועל המיקום המדויק של נפילות הרקטות בשטח ישראל, וזאת על מנת לבצע בקרת נזקים ולשפר את איכות הרקטות והשיגורים מרצועת עזה. כמו כן, מאמץ מרכזי נוסף של חמאס הוא הכוונת מפקדה שלמה למימון ולהוצאה לפועל של פיגועים ברחבי יהודה ושומרון.

אתמול (שני), השב"כ חשף פעילות ריגול של חמאס בשטח ישראל, שבעקבותיה נעצרו שני אזרחים ישראלים, נגדם הוגשו כתבי אישום לפיהם גויסו למשימות הארגון. אחד מהם הוא תושב תל אביב, בן לאם יהודייה ולאב פלסטיני מרצועת עזה, והשני הוא בן לאם אזרחית ישראלית מלוד וכן לאב פלסטיני. יחידה מיוחדת של חמאס, שמתמחה בריגול ובאיסוף מודיעין על ישראל, הפעילה את שניהם ודרשה מהם לאתר מידע על פריסת כיפת ברזל ועל מיקום נפילת רקטות.

לוחמי חמאס מתפללים במהלך תצוגה צבאית נגד ישראל בדרום רצועת עזה ב-11 בנובמבר 2019. רויטרס
מאמצים לבניית הזרוע הצבאית במקביל לתהליך ההסדרה. לוחמי חמאס/רויטרס

הפרשה נחשפת בשלב הגשת כתב האישום בעוד שמאחורי הקלעים מתנהל ויכוח בין השב"כ לבין מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף כמיל אבו רוקון ואנשיו, שמעודדים לקדם תהליך של הכנסת פועלים פלסטינית מרצועת עזה לעבודה בישראל. גורמים במערכת הביטחון התריעו כי חמאס מאתר פלסטינים בעלי תעודת זהות ישראלית, סוחרים פלסטינים שיוצאים לעבוד בישראל או חולים שיוצאים לטיפול רפואי בבתי חולים בישראל. לדברי גורמים במערכת הביטחון, בעבר חמאס היה שולח לישראל חולים מדומים כדי לבצע פעילות מסוגים שונים.

בשנים האחרונות הוא פועל בציניות, ומגייס חולים לצרכי ריגול, תוך ניצול יכולתם לנוע בחופשיות בישראל לכאורה מבלי לעורר חשד. חמאס דורש מהם גם לתעד מיקום בתים של בכירים שונים במערכת הביטחון, להתחבר לאנשי מערכת הביטחון וכן לעבוד בבתיהם בעבודות שונות ולתעד מתקנים ביטחוניים. הפעלת מודיעין אנושי היא הרבה יותר יעילה מבחינת חמאס, בהשוואה להפעלת מערך תצפיות על קו הגבול של רצועת עזה עם ישראל, או לפעילות הסייבר שבה חמאס מרחיב את תחומי העניין שלו באמצעות כלים חדשים.

כיפת ברזל עוטף עזה, 29 מרץ 2019. ראובן קסטרו, ראובן קסטרו
יחידה מיוחדת של חמאס פועלת לאיסוף מודיעין על מיקומי המערכת. סוללת כיפת ברזל בעוטף עזה, מרץ/ראובן קסטרו, ראובן קסטרו

החשש במערכת הביטחון הוא שכניסת אלפי פועלים פלסטינים מרצועת עזה יהפכו יעד אטרקטיבי ליחידת הריגול של חמאס, ובהתאמה גם לאתגר גדול עבור מערכת הביטחון. אחרי איסוף מודיעין מדויק, השלב הבא עלול להיות ניסיון לפגוע באנשי הביטחון. גורם ביטחוני אמר היום כי מדובר במאמץ בלתי פוסק של חמאס, שמתנהל ללא קשר לתהליך ההסדרה.

עו"ד אייל בסרגליק, סנגורו של אחד הנאשמים, ראמי עאמודי, מסר בתגובה כי "זה עתה הוגש כתב האישום כנגד מרשנו אשר כופר בכל ההאשמות. חומר החקירה טרם נבחן על ידינו ולאחר בחינתו ובדיקתו אוכל להגיב לגוף העניין. יש לזכור ברקע שתקופה ארוכה לא ניתנה למרשי האפשרות להיפגש עם עורך דין ולא ידוע לאור מצבו הנפשי והאישי כיצד נגבו הודעותיו. עוד בשלב מעצר הימים בחן בית המשפט באופן חריג את האפשרות לשחרר את מרשי לאור דרישותיי ואנו נמשיך לעשות הכל עבור שחרורו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully