וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלב תל אביב, בחשאי: נחשפה תשתית ריגול של חמאס בישראל

שני אזרחים ישראלים בעלי משפחות ברצועת עזה התגוררו בת"א ובלוד ופעלו לאיסוף מודיעין ביטחוני לקידום פעילות טרור של הארגון. בין היתר, תיעדו בסיסי צה"ל, סוללות כיפת ברזל ומיקומי נפילות טילים והעבירו אותם למפעיליהם. השניים נאשמים בגין עבירות ביטחוניות חמורות

ראש שב"כ: סיכלנו בשנה האחרונה יותר מ-560 פיגועים/צילום: שב"כ, עריכה: שאול אדם

שב"כ חשף וסיכל רשת ריגול של פעילי חמאס שפעלו בשטח ישראל - כך הותר היום (שני) לפרסום. מהפעילות שנחשפה עולה כי הזרוע הצבאית של חמאס גייסה אזרחים ישראלים, בעלי משפחות ברצועת עזה, לטובת איסוף מודיעין ביטחוני לקידום פעילות טרור נגד מטרות ויעדים ישראליים. בתחילת החודש נעצרו לחקירת שב"כ שני אזרחים ישראלים, ראמי עאמודי ורג'ב דכה, והיום הוגש נגדם כתב אישום בגין עבירות ביטחוניות חמורות.

מחקירות השב"כ עלה כי השניים גויסו באופן דומה על ידי אנשי חמאס בעודם ברצועה, ונשלחו מטעם מטעם הארגון להיכנס לישראל, תוך שמתקיים עימם קשר מבצעי-חשאי. עאמודי, בן 30, בן לאם יהודיה ואב תושב רצועת עזה, גדל כל חייו בחאן יונס. לפני כשנתיים חושד הקשר בינו לבין אמו, ובחודשים האחרונים עבר לגור עמה בתל אביב.

מכתב האישום עולה כי בחודש נובמבר פנה מפעיל מטעם חמאס לעאמודי טרם כניסתו לישראל וביקש ממנו לסייע לו במהלך שהותו בישראל. עאמודי נענה להצעה ביודעו כי מדובר באדם מטעם ארגון טרור, קיבל הנחיות מבצעיות כיצד ליצור קשר עם המפעיל בערוצים מאובטחים ולאחר כניסתו לישראל בדצמבר רכש טלפונים סלולריים והתקין תוכנה ייעודית על מנת לעמוד בקשר עם מפעילו ויצר עמו קשר.

המרגל הפלסטיני מתל אביב, ראמי עמודי, 27 בינואר 2020. תקשורת שב״כ, אתר רשמי
עבר להתגורר בתל אביב לפני חודשיים. ראמי עאמודי/אתר רשמי, תקשורת שב״כ

דכה, בן 34, גם הוא תושב עזה במקור ובן לאם ישראלית תושבת לוד. בשנת 2017 עבר להתגורר בישראל כאשר אשתו וחמשת ילדיהם מתגוררים ברצועת עזה, אותם נהג לבקר אחת לכמה חודשים.

על פי כתב האישום, מאוקטובר ועד למעצרו החודש פעל דכה בהנחיית מתקאל רסיע, מפעיל מטעם חמאס, בביצוע פעולות איסוף וריגול בעת שהייתו בתחומי מדינת ישראל. דכה תיעד בסיסי צבא ומתקנים רגישים והעביר את מיקומם לידי מפעילו, תיעד את מיקומה של סוללת כיפת ברזל במרכז הארץ והעביר את התיעוד והמיקום לידי מפעילו. במהלך התקופה ובעקבות מותו של בכיר הג'יהאד האסלאמי, בהאא אבו אל-עטא, הנחה המפעיל את דכה לעדכן אותו בדבר מיקומי נפילות טילים שנורו לעבר שטח ישראל. דכה ביצע את ההנחיה והעביר למפעיל עדכונים אודות מיקום נפילת הטילים.

בנוסף, דכה אסף ותיעד אדם שעבד בביתו אשר סבר כי הינו איש שירות הביטחון הכללי, העביר את פרטיו לידי מפעיליו ואף הסכים לגייס מועמדים נוספים לריגול עבור החמאס. מכתב האישום עולה כי דכה לא הסתפק בביצוע פעולות אלו עבור חמאס והצטרף לשורותיו של הארגון כחלק מגדודי אל-קסאם.

עוד בוואלה!

בשב"כ חשפו: בשנה האחרונה סוכלו יותר מ-560 פיגועים משמעותיים

לכתבה המלאה
המרגל הפלסטיני מתל אביב, רג׳ב דכה, 27 בינואר 2020. תקשורת שב״כ, אתר רשמי
העביר מיקומי נפילת טילים. רג'ב דכה/אתר רשמי, תקשורת שב״כ

התיק נחקר על ידי שירות הביטחון הכללי ומחלק פח"ע של היחידה המרכזית מרחב נגב במשטרת ישראל. "חמאס ברצועת עזה ממשיך לנצל באופן ציני את מעבר ארז בין רצועת עזה לישראל לטובת קידום טרור בישראל", מסרו בשב"כ. "שירות הביטחון הכללי רואה בחומרה רבה ניצול של אזרחים ישראלים להם גישה לרצועת עזה ולישראל לטובת קידום לפעילות טרור. שב"כ ימשיך לפעול עם שותפיו במשטרת ישראל לנטר ולסכל כל פעילות ריגול עוינת מצד ארגוני הטרור ברצועת עזה".

עו"ד גלעד ארליך מפרקליטות מחוז מרכז מסר כי "מדובר בכתב אישום חמור נגד שני אזרחי ישראל, שגויסו על ידי החמאס, ניצלו את נגישותם לרצועת עזה וסייעו לפעילים בזרוע הצבאית של החמאס לאיתור מטרות רגישות לצורך ביצוע פעולות טרור נגד אזרחי ישראל. אחד הנאשמים אף הצטרף לזרוע הצבאית של ארגון החמאס".

עו"ד אייל בסרגליק, סנגורו של ראמי עאמודי, מסר בתגובה: "זה עתה הוגש כתב האישום כנגד מרשנו אשר כופר בכל ההאשמות. חומר החקירה טרם נבחן על ידינו ולאחר בחינתו ובדיקתו אוכל להגיב לגוף העניין. יש לזכור ברקע שתקופה ארוכה לא ניתנה למרשי האפשרות להיפגש עם עורך דין ולא ידוע לאור מצבו הנפשי והאישי כיצד נגבו הודעותיו. עוד בשלב מעצר הימים בחן בית המשפט באופן חריג את האפשרות לשחרר את מרשי לאור דרישותיי ואנו נמשיך לעשות הכל עבור שחרורו"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully