וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשב"כ חשפו: בשנה האחרונה סוכלו יותר מ-560 פיגועים משמעותיים

20.1.2020 / 17:31

במהלך טקס פרס ראש הממשלה, ראש שירות הביטחון הכללי נדב ארגמן אמר כי בשנת 2019 סוכלו מאות פיגועים, ארבעה מתוכם פיגועי חטיפה ועוד עשרה - פיגועי התאבדות. נתניהו לאנשי השב"כ: "מאות ישראלים הרוגים, אולי יותר, ניצלו בזכות הפעילות שלכם"

ראש שב"כ: סיכלנו בשנה האחרונה יותר מ-560 פיגועים/צילום: שב"כ, עריכה: שאול אדם

(בווידיאו: מעצר חברי החזית העממית שביצעו את הפיגוע בדולב, דצמבר)

בשנה האחרונה סוכלו יותר מ-560 פיגועים משמעותיים - כך חשף היום (שני) ראש השב"כ (שירות הביטחון הכללי) נדב ארגמן, במהלך טקס פרס ראש הממשלה על הישג מודיעיני-מבצעי לשנת 2016 שהתקיים במטה הארגון. מבין הפיגועים שסוכלו, יותר מ-300 היו פיגועים ירי, ארבעה היו פיגועי חטיפה ועשרה היו פיגועי התאבדות.

לדברי ארגמן, "השנה החולפת הייתה שנה גדושה באתגרים ביטחוניים בכל הזירות בהן אנו פועלים". הוא הסביר כי "סיכולים אלה התאפשרו בזכות כל אחת ואחד מעובדי השירות. בזכות ההשקעה, הנחישות, ההתמדה, המקצועיות והיצירתיות המאפיינים את העשייה שלכם, שלנו".

ראש הממשלה בנימין נתניהו וראש השב"כ נדב ארגמן בטקס פרסי ראש הממשלה למבצעים פורצי דרך של השב"כ 20 בינואר 2020. עמוס בן גרשום/ לע"מ, אתר רשמי
560 פיגועים סוכלו בשנה החולפת. ארגמן עם נתניהו בטקס, היום/אתר רשמי, עמוס בן גרשום/ לע"מ

במהלך הטקס, זכו שישה מבצעים פורצי דרך וחולקו תעודות הוקרה לעובדות ולעובדים שלקחו חלק בהובלתם. באירוע השתתפו גם נציגי גופי הביטחון הפועלים בשילוביות ובשיתוף פעולה עם שירות הביטחון הכללי. "העשייה המיוחדת עליה אתם זוכים בהוקרה היום, לא הייתה יכולה לקרות, ללא הנחישות והשאיפה למצויינות הטבועות בכם", אמר ארגמן לזוכים. "המצוינות מכילה בתוכה גם מרכיב של חדשנות ויצירתיות. היכולת ליצור יש מאין, לחשוב מחוץ לגבולות המוכר, להאמין ברעיון, גם אם הוא נראה מטורף בהתחלה, ולא להרפות נוכח הקשיים שמערימה הדרך. גם במבחן הזה עמדתם בהצלחה, והוכחתם לכולנו שהשמים הם הגבול".

נתניהו אמר בטקס כי "הדבר החשוב ביותר הוא קודם כל החיים עצמם ואחר כך איכות החיים. אתם דואגים לשני הדברים גם יחד - הצלת חיים במאות מקרים. מאות ישראלים הרוגים, אולי יותר, ניצלו בזכות הפעילות שלכם. איכות החיים זאת תחושת הביטחון שמוקרנת מעבר לשאלה המיידית של מי נפגע, ובהצלת החיים אתם מייצרים גם תחושת ביטחון, שזה לא דבר מובן מאליו במדינה שלנו".

עוד הוסיף נתניהו בטקס כי "בסוף היעד הגדול זה להתגבר על האיום האיראני - שהוא גם איום קונבנציונלי, גם איום גרעיני וגם איום של טרור - להתגבר עליו כפי שהתגברנו על האיום הגדול של הפן-ערביזם. אנחנו יכולים לעשות זאת, הוכחנו זאת".

עוד בוואלה!

מידור, תצפיות ותכנון ארוך: חקירת הפיגוע בדולב חשפה את יכולות הטרור בגדה

לכתבה המלאה
בעקבות פיגוע הדקירה ביישוב אדם ביום חמישי בו נרצח יותם עובדיה ז?ל ונפצעו שני אזרחים נוספים, פעלו בסוף השבוע כוחות צה?ל בשיתוף שב"כ ומג"ב בכפר כובר ממנו יצא המחבל, 28 ביולי 2018. דובר צה"ל, מערכת וואלה! NEWS
כוחות הביטחון בכפר כובר, לאחר פיגוע בדקירה באדם/מערכת וואלה! NEWS, דובר צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully