וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מידור, תצפיות ותכנון ארוך: חקירת הפיגוע בדולב חשפה את יכולות הטרור בגדה

18.12.2019 / 20:28

במשך חודשים פעלו חוקרי שב"כ במטרה לעלות על עקבות המחבלים שהפעילו מטען החבלה שהביא למותה של רנה שנרב. לוואלה! NEWS נודע כי חברי חוליית החזית העממית הודו בחקירתם כי בשל תקלה במטען הם דחו את הפיגוע בשבוע, וכן כי המסרים ביניהם הועברו בעל פה כדי להימנע מהאזנות

צילום: דוברות משטרה ושב"כ, עריכה: אסף דרורי

חברי החולייה שביצעו את פיגוע מטען החבלה במעין בדולב ונעצרו על ידי כוחות הביטחון הודו בחקירתם כי הם התכוונו לבצע את הפיגוע שבוע מוקדם יותר - אך בשל תקלה במטען הם דחו את הפיגוע בשבוע - כך נודע היום לוואלה! NEWS. עוד התברר כי התשתית שחבריה תכננו לבצע פיגועים נוספים, מלבד זה שבו נרצחה רנה שנרב בחודש אוגוסט, העבירה מסרים בעל פה ולא בטלפונים או במסרונים.

חברי התשתית היו נפגשים כשהם רעולי פנים כדי שלא יכירו אחד את השני וביום הפיגוע צעדו עשרות ק"מ כדי להגיע לאזור המעין. בניגוד להערכות בימים הראשונים, אחרי הפיגוע התשתית התכוונה לפגוע באזרחים ישראלים.

בתום פעילות מודיעינית ומבצעית משותפת של צה"ל, שב"כ, משטרה ומג"ב, נעצרה חוליית המחבלים החשודים בביצוע הפיגוע ביום 23 באוגוסט 2019 במעיין דני, סמוך ליישוב דולב, בו נרצחה הנערה רנה שנרב ז"ל ונפצעו אביה ואחיה, איתן ודביר שנרב.. דובר צה"ל
היו נפגשים כשהם רעולי פנים. חלק מחברי שנעצרו בידי כוחות הביטחון/דובר צה"ל

התשתית שנחשפה במסגרת פעילות שב"כ היא של פעילי ארגון הטרור החזית העממית שביצעה את פיגוע המטען בעין בובין. החקירה חשפה כי התשתית ביצעה פיגועי ירי נוספים ותכננה לבצע פיגועים משמעותיים נוספים בתקופה הקרובה. במסגרת החקירה נעצרו ונחקרו על ידי שב"כ כ-50 פעילים בהם גם בכירי מפקדת החזית ביהודה ושומרון, ונתפסו אמצעי לחימה רבים שהיו ברשות הפעילים והוסגרו כתוצאה מהחקירות בשב"כ.

במסגרת חקירת שב"כ את חברי החוליה, נחשף מיקום נשקים ואמצעי לחימה, ומעורבותם של פעילי טרור נוספים הנמנים על תשתית החזית אשר נעצרו בפעילות, והועברו לחקירה. חלק גדול מאמצעי הלחימה נתפסו בפעילות משותפת עם צה"ל והמשטרה, בין היתר, בדירת קרובת משפחתו של סאמר ערביד, ראש החולייה שביצעה את הפיגוע ומי שהפעיל את המטען.

לדברי שב"כ, במסגרת חקירת חברי החוליה, מסרו המעורבים בפירוט רב את ההכנות שביצעו לקראת הפיגוע וכן את אופן מימושו. מעדויותיהם עולה כי את איסוף המודיעין לקראת הפיגוע החלו חברי החוליה מספר שבועות טרם מימושו, כאשר הגיעו בהזדמנויות שונות לאזור המעיין על מנת לתכנן את המתווה, ולבסוף הציגו את תכנית הפעולה בפני סאמר ערביד וקיבלו את אישורו.

עוד בוואלה!

הותר לפרסום: שב"כ חשף את תשתית הטרור של החוליה שרצחה את רנה שנרב

לכתבה המלאה
מעין דני, דולב, 26 באוגוסט 2019. TPS
התשתית ביצעה פיגועי ירי נוספים. חייל צה"ל בסמוך למעין בדולב/TPS

בלילה שקדם למימוש הפיגוע הגיעו חברי החולייה, סאמר ערביד, יזן מג'אמס וקסאם שיבלי לשטח הררי צפונית למעיין עין בובין, כאשר הם חמושים באקדחים ומטען הנפץ. סאמר השאיר את יזן וקסאם בשטח יחד עם המטען ונסע חזרה לכיוון רמאללה על מנת להשאיר את הרכב בנקודה מרוחקת. כשעה מאוחר יותר, החזיר וואליד חנאתשה, גורם המפקדה אשר מימן את הפיגוע, את סאמר ערביד למקום בו המתינו חברי החולייה ועזב את המקום. חברי החוליה בהובלת סאמר ביצעו הליכה של כשעתיים לכיוון המעיין. כשהגיעו למקום הטמינו את המטען בסמוך לציר הגישה ועלו לנקודה הצופה על המקום.

סאמר ערביד, החשוד ברצח רנה שנרב, בית דין מחנה עופר, 8 בדצמבר 2019. מאיה הורודניצ'אנו
הוביל את החוליה. סאמר ערביד בבית הדין במחנה עופר/מאיה הורודניצ'אנו

לאחר כמה שעות של המתנה במהלכן היה חבר חוליה נוסף, קסאם ברגותי, אחראי על התצפית, הבחינו חברי החוליה במשפחת שנרב מתקרבת לנקודה, קסאם העביר את ההנחיה לסאמר ערביד אשר לחץ על ההדק והפעיל את המטען רב העוצמה לעבר בני המשפחה. לאחר מימוש הפיגוע נמלטו חברי החוליה רגלית לכיוון רמאללה בדרך הררית עד אשר הגיעו לעיר והתפצלו.

שב"כ חשף תשתית טרור נרחבת של החזית עממית שפעלה באיו"ש - ובהם הפיגוע בעין בובין מעיין דני בו נרצחה רנה שנרב ז"ל ונפצעו אביה ואחיה.. שב"כ
כלי נשק שתפסו כוחו הימ"מ במסגרת חשיפת תשתית הטרור/שב"כ

במהלך החקירה, בוצעו חיפושים במשרד ששימש את פעילי ארגון החזית העממית ברמאללה ונאסף מודיעין רב שהצביע על פעילות הארגון בשנים האחרונות. כמו כן, אותרו חומרים רבים של פעילות הארגון בגזרת רמאללה.

בתוך כך, שני בכירי שב"כ הגיעו הבוקר לבית משפחת שנרב ועידכנו בחשיפת ההתארגנות אשר ביצעה את הפיגוע בו נרצחה ביתם רינה. הבכירים סיפרו להם על המאמצים האדירים שהושקעו בפיענוח, במאמץ לשים את היד על המעורבים וכן על כמות חיי ישראלים שניצלו הודות למידע שעלה מחקירות העצורים.

חברי החוליה שרצחה את רנה שנרב במעין עין בובין בדולב. אתר רשמי
חברי תשתית הטרור/אתר רשמי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully