וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הותר לפרסום: שב"כ חשף את תשתית הטרור של החוליה שרצחה את רנה שנרב

במסגרת פעילות משותפת עם צה"ל וימ"מ, חשף שב"כ תשתית רחבה של פעילי ארגון הטרור החזית העממית אשר ביצעה את פיגוע המטען בעין בובין. עוד נחשף כי התשתית ביצעה פיגועי ירי נוספים ותכננה לבצע פיגועים נוספים. במסגרת הפרשה נעצרו כ-50 פעילים, בהם בכירים. תיעוד

צילום: דוברות משטרה ושב"כ, עריכה: אסף דרורי

במסגרת פעילות של שב"כ בשיתוף צה"ל, ימ"מ והמשטרה שנערכה בחודשים האחרונים, הותר היום (רביעי) לפרסום כי נחשפה תשתית רחבה ומאורגנת של פעילי ארגון הטרור החזית העממית שביצעה את פיגוע המטען בעין בובין שליד דולב, בו נרצחה רנה שנרב ונפצעו אחיה ואביה. החקירה חשפה כי התשתית ביצעה פיגועי ירי נוספים ותכננה לבצע פיגועים משמעותיים נוספים בתקופה הקרובה. במסגרת החקירה נעצרו ונחקרו על ידי שב"כ כ-50 פעילים בהם גם בכירי מפקדת החזית ביהודה ושומרון, ונתפסו אמצעי לחימה רבים שהיו ברשות הפעילים והוסגרו כתוצאה מהחקירות בשב"כ.

במסגרת חקירת שב"כ את חברי החוליה, נחשף מיקום נשקים ואמצעי לחימה, ומעורבותם של פעילי טרור נוספים הנמנים על תשתית החזית אשר נעצרו בפעילות, והועברו לחקירה. חלק גדול מאמצעי הלחימה נתפסו בפעילות משותפת עם צה"ל והמשטרה, בין היתר, בדירת קרובת משפחתו של סאמר ערביד, ראש החוליה שביצעה את הפיגוע ומי שהפעיל את המטען.

שב"כ חשף תשתית טרור נרחבת של החזית עממית שפעלה באיו"ש - ובהם הפיגוע בעין בובין מעיין דני בו נרצחה רנה שנרב ז"ל ונפצעו אביה ואחיה.. שב"כ
הנשקים שאותרו במסגרת חשיפת תשתית טרור של החזית העממית ביו"ש/שב"כ

לדברי שב"כ, במסגרת חקירת חברי החוליה, מסרו המעורבים בפירוט רב את ההכנות שביצעו לקראת הפיגוע וכן את אופן מימושו. מעדויותיהם עולה כי את איסוף המודיעין לקראת הפיגוע החלו חברי החוליה כמה שבועות טרם מימושו, כאשר הגיעו בהזדמנויות שונות לאזור המעין על מנת לתכנן את המתווה, ולבסוף הציגו את תכנית הפעולה בפני סאמר ערביד וקיבלו את אישורו.

בלילה שקדם למימוש הפיגוע הגיעו חברי החוליה, סאמר ערביד, יזן מג'אמס וקסאם שיבלי לשטח הררי צפונית למעין עין בובין, כאשר הם חמושים באקדחים ומטען הנפץ. סאמר השאיר את יזן וקסאם בשטח יחד עם המטען ונסע חזרה לכיוון רמאללה על מנת להשאיר את הרכב בנקודה מרוחקת. כשעה מאוחר יותר, החזיר וואליד חנאתשה, גורם המפקדה אשר מימן את הפיגוע, את סאמר ערביד למקום בו המתינו חברי החולייה ועזב את המקום. חברי החוליה בהובלת סאמר ביצעו הליכה של כשעתיים לכיוון המעין. כשהגיעו למקום הטמינו את המטען בסמוך לציר הגישה ועלו לנקודה הצופה על המקום.

לאחר כמה שעות של המתנה במהלכן היה חבר חוליה נוסף, קסאם ברגותי, אחראי על התצפית, הבחינו חברי החוליה במשפחת שנרב מתקרבת לנקודה, קסאם העביר את ההנחיה לסאמר ערביד אשר לחץ על ההדק והפעיל את המטען רב העוצמה לעבר בני המשפחה. לאחר מימוש הפיגוע נמלטו חברי החוליה רגלית לכיוון רמאללה בדרך הררית עד אשר הגיעו לעיר והתפצלו.

עוד בוואלה!

עיכוב בפרויקטים וחשש מקיצוצים: שנת הבחירות המתוחה של צה"ל

לכתבה המלאה
רינה שנרב שרצחה בפיגוע בעין דני ליד דולב. באדיבות המצולמים
הנרצחת רנה שנרב/באדיבות המצולמים

במהלך החקירה, בוצעו חיפושים במשרד אשר שימש את פעילי ארגון החזית העממית ברמאללה ונאסף מודיעין רב שהצביע על פעילות הארגון בשנים האחרונות. כמו כן, אותרו חומרים רבים של פעילות הארגון בגזרת רמאללה.

בתוך כך, שני בכירי שב"כ הגיעו הבוקר לבית משפחת שנרב ועדכנו בחשיפת ההתארגנות אשר ביצעה את הפיגוע בו נרצחה בתם רנה. הבכירים סיפרו להם על המאמצים האדירים שהושקעו בפיענוח, במאמץ לשים את היד על המעורבים וכן על כמות חיי ישראלים שניצלו הודות למידע שעלה מחקירות העצורים.

חברי החוליה שרצחה את רנה שנרב במעין עין בובין בדולב. אתר רשמי
חברי החוליה שביצעה את הפיגוע במעין ליד דולב/אתר רשמי

בתגובה לחשיפה, אמר בכיר בשב"כ כי "הפענוח המודעיני והחקירה המאומצת סיכלו פיגועים בטווח הזמן המיידי. ללא הגעה מהירה לחוליות בשטח, הפיגועים אשר תכננה התשתית היו יוצאים לפועל והיו גובים חיי אדם רבים. חקירת השב"כ חשפה את המסוכנות הממשית והמיידית שהייתה מפעילות ארגון החזית העממית, כמו גם את הסיכון הביטחוני מפעילות החז"ע הארגונית המובילה לפעילות צבאית בשטח".

הוא המשיך ואמר כי "כמות האמל"ח הגדולה שנתפסה והמידע שהתקבל בחקירות השב"כ של חברי התשתית ממחישים את מסוכנות התשתית ואת רמת המוכנות הגבוהה להוצאה של פיגועים חמורים נוספים בתקופה הקרובה, שנמנעו הודות לפעילות הסיכול".

ראש הממשלה בנימין נתניהו בירך על חשיפת החוליה ואמר כי הוא "מברך את שב"כ, את צה"ל ואת הימ"מ שלכדו את הטרוריסטים השפלים שרצחו את רנה שנרב, ופצעו את אביה ואת אחיה. ידה הארוכה של ישראל מגיעה לכל מבקשי נפשנו, והיא תמשיך לעשות זאת".

מדובר צה"ל נמסר כי "בהמשך להודעת שב"כ, הותר לפרסום שב-31 באוקטובר פעלו לוחמי צה"ל בעיר רמאללה למיפוי הנדסי של ביתו של המחבל וליד חנאתשה, חבר בחוליה שביצעה את הפיגוע במעין דני סמוך ליישוב דולב, בו נרצחה רנה שנרב ונפצעו אביה ואחיה, איתן ודביר שנרב. המיפוי בוצע לצורך בחינת האפשרות להריסת הבית".

עוד הוסיפו בצה"ל כי "במסגרת פעילות זו, פורסם שבחודשים האחרונים מופו גם בתיהם של המחבלים יזן חסין חוסני מג'אמס וקאסם שבלי, מחברי החוליה החשודה בביצוע הפיגוע. צה"ל ימשיך לפעול למען סיכול הטרור ביהודה ושומרון".

בתום פעילות מודיעינית ומבצעית משותפת של צה"ל, שב"כ, משטרה ומג"ב, נעצרה חוליית המחבלים החשודים בביצוע הפיגוע ביום 23 באוגוסט 2019 במעיין דני, סמוך ליישוב דולב, בו נרצחה הנערה רנה שנרב ז"ל ונפצעו אביה ואחיה, איתן ודביר שנרב.. דובר צה"ל
מעצר חוליית המחבלים שביצעה את הפיגוע ליד דולב/דובר צה"ל

משפחת שנרב: "אנחנו נמשיך לטייל בכל מקום"

בתוך כך, בני משפחת שנרב הגיעו היום לבית המשפט בעופר לדיונים נוספים בעניין החשודים במעורבות בפיגוע. האב איתן אמר כי "קודם רוצים להגיד תודה לקדוש ברוך הוא ולכוחות הביטחון שאנחנו יודעים שבחודשים האחרונים עבדו מסביב לשעון עד שתופסים את אחרון המחבלים וממשיכים לעבוד גם עכשיו. והודיעו לנו הכל. ותודה להם ולמשפחות שלהם. וגם רוצים לחזק. גם היינו פה כבר כמה פעמים מול הרוצחים והסתכלנו להם בעיניים ואמרנו להם שלא ייאשו אותנו... הם צריכים להרכין ראש ואנחנו להרים את הראש, אנחנו נמשיך לטייל בכל מקום ולעשות חסד כמו שרנה מאוד אהבה לעשות, ולטייל".

דביר, אחיה של רנה אמר כי יש "פה עצב, וכל פעם שמגיעים לפה זה מחייה את הכל מחדש. אבל יש גם שמחה על כך שנמנעו הרבה פיגועים עם התפיסה של המחבלים ועוזריהם. אנחנו עומדים פה לא כמשפחת שנרב מול משפחות המחבלים אלא כנציגים של עם ישראל. משפחה שהשליחות נפלה עליה... ככלל כל עם ישראל עומד מאחורינו וסמוכים ובטוחים שנצא מחוזקים".

מיפוי ביתו של המחבל וליד חנאתשה, חבר בחוליה שביצעה את הפיגוע במעיין דני סמוך ליישוב דולב 17 בדצמבר 2019. דובר צה"ל
מיפוי ביתו של המחבל וליד חנאתשה/דובר צה"ל

עו"ד מוריס הירש, שמייצג את משפחת שנרב, הוסיף כי "היום אנחנו למעשה מוודעים לכתבי אישום המלאים שהוגשו נגד המעורבים השונים ברצח רנה. מדובר בחוליה שפעלה לאורך זמן מה והוציאה לפועל מספר םיגועים. הפיגוע האחרון, הרצח של רנה, הוביל לחשיפתם".

עו"ד מחמוד חסאן, המייצג כמה מהנאשמים בתיק הרצח של שנרב, טען כי לדעתו פרסום הפרטים מגיע ככל הנראה בעקבות פרסום דוח של משמר זכויות האדם על מערכת המשפט בישראל. "כנראה שהשב"כ בחר לפרסם היום ובחר פרטים שאינם מתיישבים עם העובדות הידועות לנו", אמר עו"ד חסאן. "אנחנו יודעים שבתיק הזה הייתה חקירה קשה מאוד, השתמשו באמצעים אלימים. אחד מהנאשמים אף מאושפז במצב קריטי בבית החולים. שאר העצורים זכו ליחס דומה, כלומר השב"כ השתמש באמצעים אלימים, עינויים וגבה הודאות שלא מתיישבות עם המציאות ולכן אני חושב שהתיק רק בתחילת אבל יתנהל כמה שנים בבתי המשפט".

(עדכון ראשון: 11:40)

בתום פעילות מודיעינית ומבצעית משותפת של צה"ל, שב"כ, משטרה ומג"ב, נעצרה חוליית המחבלים החשודים בביצוע הפיגוע ביום 23 באוגוסט 2019 במעיין דני, סמוך ליישוב דולב, בו נרצחה הנערה רנה שנרב ז"ל ונפצעו אביה ואחיה, איתן ודביר שנרב.. דובר צה"ל
מבצע צה"ל לתפיסת המחבלים שרצחו את רנה שנרב במעין דני/דובר צה"ל
בתום פעילות מודיעינית ומבצעית משותפת של צה"ל, שב"כ, משטרה ומג"ב, נעצרה חוליית המחבלים החשודים בביצוע הפיגוע ביום 23 באוגוסט 2019 במעיין דני, סמוך ליישוב דולב, בו נרצחה הנערה רנה שנרב ז"ל ונפצעו אביה ואחיה, איתן ודביר שנרב.. דובר צה"ל
"הפענוח המודעיני סיכלו פיגועים בטווח הזמן המיידי". צה"ל במבצע איתור המחבלים שרצחו את רנה שנרב/דובר צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully