וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתיחות בדרום: שני שיגורים זוהו מרצועת עזה; צה"ל תקף בתגובה

זמן קצר לאחר שכיפת ברזל יירטה רקטה שנורתה לעבר יישובי העוטף, שיגור נוסף זוהה מרצועת עזה. בתגובה, צה"ל תקף כמה יעדי חמאס בצפון הרצועה. זאת, לאחר לתקיפות נוספות שבוצעו בימים האחרונים בתגובה לירי לישראל. תושב שדרות: "רצנו בבהלה באמצע משחק עם הילדים". צפו בתי

צילום: אנטון לברושקו
  • שתי רקטות שוגרו מרצועת עזה לשטח ישראל; אחת מהן יורטה מעל שדרות
  • בתגובה לשיגורים, צה"ל תקף כמה יעדי חמאס בצפון רצועת עזה
  • בין היעדים שהותקפו נמנים מחסנים לאחסון אמצעי לחימה ותשתית תת-קרקע של הארגון
  • מוקדם יותר היום, שלוש פצצות מרגמה נורו משטח הרצועה; אחת מהן יורטה

שתי רקטות שוגרו אמש (שישי) מרצועת עזה לשטח ישראל - כך נמסר מדובר צה"ל. לא ידוע על נפגעים או על נזק. רקטה אחת שוגרה קרוב לחצות, כשעתיים לאחר שיגור שיורט על ידי מערכת כיפת ברזל, כשרסיסים מהיירוט אותרו על גג בית בשדרות. התרעות צבע אדום הופעלו בשדרות וביישובים במועצה האזורית שער הנגב.

בתגובה לשיגורים, דובר צה"ל מסר כי מטוסי קרב וכלי טיס של צה"ל תקפו הלילה מספר יעדי טרור נוספים של ארגון חמאס בצפון רצועת עזה. בין היעדים שהותקפו נמנים מחסנים לאחסון אמצעי לחימה ותשתית תת-קרקע, המשמשים את הזרוע הצבאית של ארגון הטרור חמאס. התקיפה בוצעה בתגובה לירי תלול מסלול ולהפרחת בלוני נפץ מרצועת עזה לעבר שטח ישראל היום.

שיגור רקטות מרצועת עזה לשטח ישראל, 25 במרץ 2019. רויטרס
ערב שלישי ברציפות של שיגורים לשטח ישראל/רויטרס

אורי גבאי, תושב שדרות, תיאר את הרגע בו שמע את ההתרעה. "ביום שישי אחרי ארוחת ערב, בגלל שלילדים אין בית ספר מחר אנחנו זמן מקדישים למשחקים איתם. פתאום צבע אדום, וכרגיל רצים בבהלה והילדים נכנסים שוב לחרדה גדולה וללילה בממ"ד כי כבר לא לוקחים סיכון אחרי אזעקה אחת".

גם תושבת נוספת של העיר, בתיה קטר, נאלצה לקטוע את ארוחת השבת. לדבריה, "היינו בארוחת ערב, אני, הילדים והנכדים. לצערי היה צבע אדום שקטע את זה מפחיד. אספנו את הנכדים ורצנו לממ"ד". קטר הוסיפה כי "אי אפשר להמשיך ולסבול. תושבי שדרות והעוטף סובלים בלונים, אזעקות, עפיפונים, רקטות. המצב בלתי נסבל, אי אפשר לחיות כך, הם הרסו את החיים שלנו, הילדים בחרדות, חייבים מבצע רחב היקף. שיידחו את הבחירות, ויתנו להם מכה קשה".

תקיפת צה"ל באזור רפיח שברצועת עזה לפי כלי התקשורת הפלסטיניים. 31 בינואר 2020.. אתר רשמי
תקיפת צה"ל ברפיח, הלילה/אתר רשמי

ראש המועצה האזורית שער הנגב, אופיר ליכשטיין, אמר לאחר הירי כי "ערב שבת ויממה רביעית ברציפות של ירי אל עבר תושבי ישראל בעוטף עזה ושדרות. בעוד כולם עסוקים בשאלות על סיפוח, אני מציע לממשלת ישראל קודם להכיל את הריבונות שלה על עוטף עזה. השתיקה של ממשלת ישראל אל מול הירי שלא נפסק, היא לא מוסרית ולא מקובלת".

מוקדם יותר היום, שלוש פצצות מרגמה נורו משטח רצועת עזה לשטח ישראל. פצצה אחת יורטה על ידי לוחמי הגנה אווירית, ושתיים נחתו בשטח פתוח במועצה אזורית אשכול. מדובר צה"ל נמסר כי "כתוצאה מהשיגורים הופעלו התרעות ביישומון בשטחים פתוחים בלבד". זמן קצר לאחר מכן, טנק של צה"ל תקף עמדה צבאית חמאס בדרום הרצועה.

במקביל, בגבול רצועת עזה ובגדה המערבית נרשמו עימותים בין פלסטינים לכוחות הביטחון, ברקע תכנית השלום של הממשל האמריקני. חייל צה"ל נפגע קל מפניו מאבן שהושלכה לעברו במהלך הפרת סדר באזור יריחו. לפי הסהר האדום, 48 מפגינים נפצעו ברחבי הגדה.

מפגינים פלסטינים נגד עסקת המאה שורפים את דגל ישראל ברצועת עזה. 31 בינואר 2020.. רויטרס
מפגינים בגבול רצועת עזה נגד עסקת המאה, היום/רויטרס

זה הערב השלישי ברציפות בו מופעלות התרעות צבע אדום בעוטף רצועת עזה. אתמול, נמסר זוהו שלושה שיגורים משטח רצועת עזה לשטח ישראל, כששני שיגורים יורטו על ידי לוחמי ההגנה האווירית. תינוקת בת שלושה שבועות משדרות נפצעה באורח בינוני כשנפלה מידי אימה בזמן שרצו למרחב המוגן. התינוקת פונתה לבית החולים סורוקה כשהיא סובלת מחבלות ראש, והבוקר נודע כי חל שיפור במצבה. בתגובה לירי, כלי טיס ומטוסי קרב תקפו שורה רחבה של יעדי טרור של חמאס בדרום רצועת עזה. מדובר צה"ל נמסר כי הותקף אתר תת-קרקעי ליצור אמצעי לחימה וכי מדובר במטרות שתקיפתן מהווה פגיעה ביכולת ההתעצמות של חמאס.

שלשום, בעקבות שיגור מהרצועה לישראל הופעלה התרעת צבע אדום במועצה האזורית אשכול. בתגובה, כלי טיס ומטוסי קרב של צה"ל תקפו כמה יעדים של חמאס בדרום רצועת עזה, בהם תשתית לייצור אמצעי לחימה ותשתית תת קרקעית.

(עדכון ראשון: 20:21)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully