וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מערכת הביטחון ביצעה ניסוי במערכת הנעה רקטית מבסיס במרכז הארץ

31.1.2020 / 11:12

על פי הודעת משרד הביטחון, הניסוי נקבע מראש ובוצע כמתוכנן. ניסוי דומה נערך לפני כחודש וחצי, וגרר האשמות מצד איראן. מעת לעת מקיימת מערכת הביטחון ניסוי במערכת, שעל פי פרסומים זרים מסוגלת בעל טווח של אלפי ק"מ ומסוגל לשאת ראש נפץ לא קונבנציונלי

צילום: במת התקשורת, אנשי הדממה בפייסבוק, עריכה: עמית שמחה

מערכת הביטחון ביצעה הבוקר (שישי) ניסוי במערכת הנעה רקטית מבסיס במרכז הארץ. הניסוי נקבע מראש ובוצע כמתוכנן, כך נמסר בהודעת משרד הביטחון.

מעת לעת מקיימת מערכת הביטחון ניסוי במערכת, זאת במסגרת בדיקת שיפורים ואיכות. על פי פרסומים זרים היא בעלת טווח של אלפי קילומטרים ומסוגלת לשאת ראש נפץ לא קונבנציונלי, הכולל גם נשק גרעיני.

לפני חודש וחצי נערך ניסוי דומה, גם הוא מבסיס במרכז הארץ, אז האשים שר החוץ של איראן, מוחמד ג'וואד זריף, את ישראל בביצוע ניסוי בטיל גרעיני המכוון לאיראן. לדבריו, המעצמות האירופיות החתומות על הסכם הגרעין - צרפת, גרמניה ובריטניה המכונות "E3" - וארצות הברית, "מעולם לא התלוננו על הארסנל הגרעיני היחיד במערב אסיה, החמוש בטילים שמלכתחילה תוכננו לשאת ראשי קרב גרעיניים, אבל הן מלאות בטענות על הטילים הקונבנציונליים שלנו שנועדו לצרכי הגנה".

מערכת הביטחון ביצעה ניסוי במערכת הנעה רקטית מבסיס במרכז. אתר רשמי
הניסוי במערכת ההנעה הרקטית, היום/אתר רשמי

השיגור מתקיים כשברקע איומי איראן לפרוש מהאמנה למניעת הפצת נשק גרעיני אם המחלוקת שלה עם מדינות אירופה תגיע למועצת הביטחון של האו"ם. זאת אחרי שבריטניה, צרפת וגרמניה הפעילו בשבוע שעבר את המנגנון לפתרון מחלוקות בהסכם הגרעין, שבסופו של דבר עשוי להוביל לחידוש הסנקציות הבינלאומיות עליה.

איראן מאשימה את שלוש המדינות בכישלון לפצות אותה על הסנקציות שהטילה עליה ארצות הברית אחרי שפרשה ב-2018 באופן חד-צדדי מההסכם שנחתם ב-2015. לפי זריף, שצוטט על ידי אתר הפרלמנט האיראני, לאירופים "אין בסיס חוקי" למהלך שלהם. הוא הזהיר כי אם הן ינקטו צעדים נוספים, טהראן תשקול לפרוש מה-NPT.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully