וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מערכת הביטחון ביצעה ניסוי רקטי מבסיס במרכז הארץ

6.12.2019 / 8:19

מדי שנה מקיימת מערכת הביטחון את הניסוי, ועל פי פרסומים זרים מדובר בטיל של עשרות אלפי קילומטרים שמסוגל לשאת ראש נפץ לא קונבנציונלי, הכולל גם נשק גרעיני. הניסוי נועד לבחון את יכולותיו של הטיל, זאת במסגרת בדיקת שיפורים ואיכות. צפו בתיעוד השיגור

אתר רשמי

מערכת הביטחון ביצעה הבוקר (שישי) ניסוי שיגור של מערכת הנעה רקטית מבסיס במרכז הארץ. הניסוי נקבע מראש ובוצע כמתוכנן, כך נמסר בהודעת משרד הביטחון.

מדי שנה מקיימת מערכת הביטחון ניסוי בטיל, שעל פי פרסומים זרים מדובר בטיל של עשרות אלפי קילומטרים שמסוגל לשאת ראש נפץ לא קונבנציונלי, הכולל גם נשק גרעיני. הניסוי מתקיים מידי שנה במסגרת בדיקת שיפורים ואיכות הטיל.

הניסוי מתקיים ברקע המתיחות הקיימת במזרח התיכון, במקביל לאיומים הניבטים מאיראן, שבאו לידי ביטוי לאחרונה בדיווחים אמריקניים על הגדלת ארסנל הטילים קצרי הטווח של איראן בעיראק, וכן על הפצצה מהאוויר של מחסן נשק איראני באזור נמל התעופה אל-חמדאן הסמוך לגבול בין סוריה-עיראק. בנוסף, לפני יומיים דווח כי ארצות הברית תפסה משלוח ימי של חלקי טילים איראניים בדרכם למורדים החות'ים בתימן.

ניסוי שיגור של מערכת הנעה רקטית שביצעה מערכת הביטחון, 6 בדצמבר 2019. אבי כהן, אתר רשמי
ניסוי שיגור של מערכת הנעה רקטית מבסיס במרכז הארץ, היום/אתר רשמי, אבי כהן

ברביעי נועד ראש הממשלה בנימין נתניהו עם שר החוץ של ארצות הברית מייק פומפאו בליסבון שבפורטוגל. בפתח פגישתם, אמר נתניהו כי "הנושא הראשון, השני והשלישי שאעלה - יהיו איראן". ראש הממשלה אמר כי נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ "הפעיל מדיניות עקבית של לחץ על איראן". עם זאת, נתניהו סירב להגיב לדיווחים על תקיפת מחסן הנשק האיראני בגבול סוריה ועיראק, אך אמר כי "איראן מנסה לתקוף אותנו משלל מקומות באזור ואנחנו עוסקים כל העת בהתמודדות עם התוקפנות הזו. ארצות הברית היא מפתח בהתמודדות הזו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully