וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: מחסן נשק איראני הותקף מהאוויר באזור הגבול בין סוריה לעיראק

על פי כלי תקשורת מקומיים, בוצעה תקיפה בנמל התעופה אל-חמדאן הסמוך לעיירה אל-בוכמאל, באזור הגבול בין המדינות. לא ידוע בשלב זה על נזק או נפגעים. נתניהו, שבמקביל לתקיפה נפגש עם פומפאו, סירב להתייחס לדיווחים. "איראן מנסה לתקוף אותנו משלל מקומות"

צילום: דובר צה"ל, עריכה: עמית שמחה

מחסן נשק איראני הותקף מהאוויר באזור נמל התעופה אל-חמדאן הסמוך לגבול בין סוריה לעיראק - כך דווח היום (רביעי) בכלי תקשורת מקומיים. על פי הדיווחים, פיצוץ נשמע במחוז דיר-אזור, מזרח סוריה, שבו שוכנת עיירת הגבול אל-בוכמאל. באזור הגבול יש נוכחות רבה של המיליציות העיראקיות השיעיות, הנתמכות על ידי איראן. בגלל הפעילות האיראנית, אזור זה הפך מטרה לישראל ובחודשים אחרונים הותקף כמה פעמים מהאוויר.

הדיווחים על התקיפה מגיעים ברקע פגישתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו עם שר החוץ האמריקני מייק פומפאו במסגרת ביקורו בליסבון. בפתח הפגישה, נתניהו אמר כי "איראן עדיין מנסה לתקוף אותנו משלל מקומות באזור ואנחנו עוסקים כל העת בהתמודדות עם התוקפנות הזו". לדבריו, איראן תהיה "הנושא הראשון, השני והשלישי" שהוא יעלה בפגישה.

נתניהו הוסיף כי נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ "הפעיל מדיניות עקבית של לחץ על איראן", וכי ארצות הברית היא "מפתח" בהתמודדות עם ניסיונות התקיפה של איראן. הוא סירב להגיב על הדיווחים על התקיפה, אך אמר כי "התוקפנות האיראנית גדלה והאימפריה רועדת וצריך לגרום לה עוד יותר לרעוד", ברקע ההפגנות המתקיימות ברפובליקה האסלאמית.

אש בעקבות תקיפת צה"ל בסוריה 25 ביולי 2018. רויטרס
הגבול בין סוריה לעיראק הותקף כמה פעמים בחודשים האחרונים. תקיפה בסוריה, 2018/רויטרס

לפני כשבועיים, נתניהו ושר הביטחון נפתלי בנט בגבול הצפון, במהלכו אמר נתניהו כי ישראל "תפעל לסכל את ניסיונותיה להפוך את עיראק ותימן לבסיסי שיגור של רקטות וטילים נגד מדינת ישראל". כמו כן, נתניהו אישר כי טהראן מתכננת התקפות נוספות על ישראל ואמר: "אני יכול לאשר לכם שאנחנו ממשיכים בתכניות שלנו לסכל את התוקפנות הזאת באמצעים שונים".

בסיור השתתפו גם הרמטכ"ל אביב כוכבי ובכירים נוספים. בנט אמר לכוחות האיראניים כי "אין לכם מה לחפש כאן, אין לכם מה לנסות להתבסס, כל מה שתנסו לעשות פה - אתם תיתקלו בצה"ל חזק ונחוש שיפגע בכם". זאת, לאחר התקיפה הישראלית שבוצעה בשבוע שקדם לכך, נגד עשרות יעדים של כוח קודס האיראני וצבא סוריה.

עוד בוואלה!

נתניהו: ההפגנות הן כר נרחב להחליש את איראן

לכתבה המלאה
פגישת ראש הממשלה בנימין נתניהו עם מזכיר המדינה האמריקני מייק פומפאו, ליסבון 4 בדצמבר 2019. צילום:קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
איראן במוקד הפגישה. נתניהו עם פומפאו, היום/לשכת העיתונות הממשלתית, צילום:קובי גדעון

תקיפת צה"ל בחודש שעבר בוצעה בתגובה לשיגור ארבע רקטות לצפון רמת הגולן, ובמהלכה הושמדו שורת מטרות הכוללות מפקדות, אמצעי לחימה, עמדות תצפית ונכסים איראניים. במהלך התקיפה, בוצע ירי של טילי קרקע-אוויר סוריים, וכמה מסוללות ההגנה האווירית הסוריות השומדו. לפי הארגון הסורי לזכויות אדם, לפחות 23 בני אדם נהרגו, בהם ככל הנראה 16 איראנים.

(עדכון ראשון: 19:39)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully