וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ ונתניהו שוחחו על האיום שנשקף מאיראן "ועל סוגיות קריטיות נוספות"

2.12.2019 / 6:28

הבית הלבן הודיע כי השניים שוחחו הלילה בנושא האיראני ובעניינים אזוריים דחופים נוספים. אתמול תקף נתניהו את מדינות אירופה, שלדבריו מנסות לעקוף את הסנקציות האמריקניות על טהראן. בנוסף, נתניהו שוקל לטוס מחר לפגישה עם פומפאו בשולי ועידת נאט"ו

צילום: דו"צ, עריכה: עמית שמחה

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, שוחח עם ראש הממשלה בנימין נתניהו - כך מסר הלילה (שני) הבית הלבן. בהודעה נמסר כי "השניים שוחחו על האיום שנשקף מאיראן ועל סוגיות קריטיות נוספות". לא נמסרו פרטים נוספים לגבי השיחה ותוכנה.

אתמול תקף נתניהו בחריפות את ממשלות אירופה, שמנסות לטענתו לעקוף את הסנקציות האמריקניות על איראן. הוא אמר כי "בשעה שהאיראנים ושליחיהם שוחטים מאות אנשים ברחבי המזרח התיכון - בטהראן, בבגדד ובביירות - מדינות אירופה ממהרות להעניק ויתורים נוספים לאיראן". נתניהו הדגיש כי "הן לא למדו שום דבר מההיסטוריה - וההיסטוריה תשפוט אותן". בנוסף לכך, נתניהו קרא למדינות אירופה להצטרף להגברת הלחץ והסנקציות על איראן, כפי שעשתה ארצות הברית.

אתמול דווח כי נתניהו בוחן אפשרות לנסוע ללונדון בהמשך השבוע כדי להיפגש עם שר החוץ של ארצות הברית מייק פומפאו בשולי פסגת מנהיגי נאט"ו. בלשכת ראש הממשלה אישרו את הפרטים, אך לא מסרו פרטים נוספים. נתניהו עשוי להיפגש בלונדון גם עם קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל, ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון ונשיא צרפת עמנואל מקרון.

פגישת נתניהו טראמפ בבנייני האו"ם 26 בספטמבר 2018. אבי אוחיון לע"מ, מערכת וואלה! NEWS
טראמפ ונתניהו/מערכת וואלה! NEWS, אבי אוחיון לע"מ

בשבוע שעבר איים נתניהו על איראן, ואמר כי ישראל "תסכל את ניסיונותיה להפוך את עיראק ותימן לבסיסי שיגור של רקטות וטילים נגד מדינת ישראל". בסיור בגבול הצפון יחד עם שר הביטחון נפתלי בנט, הרמטכ"ל אביב כוכבי ובכירים נוספים נתניהו אישר כי טהראן מתכננת התקפות נוספות על ישראל. "אני יכול לאשר לכם שאנחנו ממשיכים בתכניות שלנו לסכל את התוקפנות הזאת באמצעים שונים".

למחרת ענה מפקד משמרות המהפכה של איראן, חוסיין סלאמי, באיום לפיו טהראן "תשמיד" את ישראל, ארצות הברית וערב הסעודית אם אלו יחצו את הקווים האדומים שלה. "אני אומר לציונים - אל תסמכו על אמריקה, היא לא תבוא להציל אתכם", אמר הגנרל בעצרת תמיכה במשטר בטהראן, שהתקיימה אחרי דיכוי המחאות. "גם אם היא (העזרה) תגיע, זה יהיה זה מאוחר מדי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully