וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משמרות המהפכה: נשמיד את ישראל, ארה"ב וסעודיה אם יחצו את הקו האדום שלנו

הגנרל סלאמי איים בעצרת בטהראן אחרי דיכוי ההפגנות על המדינות שאותן מאשים המשטר באחריות. "אני אומר לציונים - אל תסמכו על אמריקה, היא לא תבוא להציל אתכם"

צילום: דו"צ, עריכה: עמית שמחה

מפקד משמרות המהפכה של איראן, חוסיין סלאמי, איים היום (שני) כי טהראן "תשמיד" את ישראל, ארצות הברית וערב הסעודית אם אלו יחצו את הקווים האדומים שלה. "אני אומר לציונים - אל תסמכו על אמריקה, היא לא תבוא להציל אתכם", אמר הגנרל בעצרת תמיכה במשטר בטהראן, שמתקיימת אחרי דיכוי המחאות. "גם היא (העזרה) תגיע, יהיה זה מאוחר מדי".

מנהיגי איראן הכריזו בימים האחרונים "ניצחון" על ההפגנות האחרונות, שפרצו בשל העלאת מחירי הדלק והתפשטו למחאה נגד המשטר כולו. לפחות מאה בני אדם נהרגו ועשרות בנק ומבנים אחרים הועלו באש, בגל האלימות בקטלני ביותר במדינה לפחות מאז "המהפכה הירוקה" ב-2009. אחרים סבורים כי זו ההתקוממות החמורה ביותר מאז המהפכה האסלאמית עצמה ב-1979.

"הפגנו איפוק ביחס לצעדים העוינים של אמריקה, המשטר הציוני וערב הסעודית נגד הרפובליקה האסלאמית של איראן", אמר הגנרל, שדבריו שודרו בטלוויזיה. "אבל נשמיד אותן אם הן יחצו את הקו האדום שלנו". אתמול הזהיר ראש הממשלה בנימין נתניהו שאיראן מתכננת התקפות נוספות נגד ישראל, אחרי שיגור הרקטות לרמת הגולן בשבוע שעבר, שהוביל לתקיפה נרחבת נגד מטרות איראניות וסוריות בתוך סוריה.

הפגנה פרו-ממשלתית בטהראן, איראן 25 בנובמבר 2019. AP
המשטר מגייס את תומכיו. ההפגנה בטהראן, היום/AP

אלפי מפגינים שהשתתפו בעצרת בכיכר המהפכה קראו "מוות לאמריקה" ו"מוות לישראל". עצרת התמיכה במשטר קודמה על ידי הטלוויזיה הממלכתית ועל ידי משרד החוץ, בעקבות הצהרות התמיכה של ארצות הברית ושל מדינות מערביות אחרות במפגינים.

המשטר, שהשבית את האינטרנט במהלך ההפגנות, טוען כי מנהיגי המחאה קשורים לפעילי אופוזיציה גולים ולאויבותיה - ארצות הברית, ישראל וערב הסעודית. הרשויות הבטיחו להעניש בחומרה את ראשי ההפגנות, שכמאה מהם נעצרו בימים האחרונים. כמה חברי פרלמנט קראו להוציא להורג את מנהיגי המחאות.

הרשויות באיראן אמרו כי בסך הכול, כאלף מפגינים נעצרו, והן דחו את אודמן ההרוגים של ארגוני זכויות אדם. המרכז לזכויות אדם באיראן, שבסיסו בניו יורק, אמר כי ככל הנראה מספר העצורים הם יותר ל-4,000. ההפגנות החלו ב-15 בנובמבר בכמה עיירות לאחר שהממשלה הודיעה על העלאות מחיר דלק ב-50% לפחות. הן התפשטו למאה ערים ועיירות והפכו במהרה לפוליטיות עם קריאות נגד ראשי המשטר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully