וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתגובה לירי על רמת הגולן: צה"ל תקף מטרות איראניות בסוריה

מטוסי קרב תקפו עשרות מטרות של כוח קודס וצבא סוריה בהן מפקדות, אמצעי לחימה ועמדות תצפית. במהלך התקיפה, נורו טילים לעבר המטוסים והושמדו סוללות הגנה אווירית. לפי הארגון הסורי לזכויות אדם, 11 נהרגו, בהם שבעה זרים. נתניהו: "מי שיפגע בנו - נפגע בו"

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

תקיפת צה"ל בסוריה - עדכונים אחרונים:

  • בתגובה לירי הרקטות לגולן: צה"ל תקף עשרות מטרות בסוריה
  • בין המטרות - מפקודת, עמדות תצפית ומבנים של צבא סוריה וכוח קודס האיראני
  • דיווחים סוריים: שני אזרחים נהרגו בתקיפת צה"ל
  • נתניהו: "מי שיפגע בנו - נפגע בו", בנט:"מנהיגי איראן - אינכם חסינים יותר"
  • דובר צה"ל: אין שינויים בהנחיות פיקוד העורף

מטוסי קרב של צה"ל תקפו הלילה (רביעי) עשרות מטרות של כוח קודס האיראני וצבא סוריה הלילה. מדובר צה"ל נמסר כי התקיפה בוצעה בתגובה לשיגור הרקטות על ידי כוח איראני משטח סוריה לשטח ישראל, זאת אחרי ירי ארבע הרקטות לצפון רמת הגולן אמש. על פי דובר צה"ל, המטרות כוללות מפקדות, אמצעי לחימה, עמדות תצפית ונכסים איראניים.

במהלך התקיפה, בוצע ירי של טילי קרקע-אוויר סוריים, וזאת על פי דובר צה"ל למרות אזהרה ברורה שהועברה להימנע מירי זה. בעקבות זאת, הושמדו מספר סוללות הגנה אווירית סוריות. אין שינוי בהנחיות פיקוד העורף.

בסוכנות הידיעות הסורית סאנ"א דווח כי מערכות ההגנה האווירית סיכלו "מטרות עוינות" מעל הבירה דמשק ויירטו כמה טילים. עוד נמסר כי שני אזרחים נהרגו במהלך התקיפה. לפי הארגון הסורי לזכויות אדם, 11 חמושים נהרגו בתקיפה, בהם שבעה "זרים".

מדובר צה"ל נמסר כי "התקיפה האיראנית לעבר שטח ישראל אתמול היא הוכחה נוספת וברורה לתכלית הנוכחית האיראנית בסוריה. התבססות זו מהווה סכנה לביטחון ישראל, ליציבות האזורית ולמשטר הסורי". כמו כן, נמסר כי המשטר הסורי נושא באחריות לנעשה בשטחו, וצה"ל מזהיר אותו מלפעול או לאפשר פעולה נגד ישראל, שתגרור תגובה חריפה. "צה"ל נמצא במוכנות גבוהה למגוון תרחישים וימשיך לפעול ככל שיידרש למען ביטחונם של אזרחי מדינת ישראל", נמסר.

נזקים למבנים בעקבות תקיפות צה"ל בדמשק הלילה, 20 בנובמבר 2019. אתר רשמי
מבנה בדמשק בעקבות בעקבות תקיפות צה"ל/אתר רשמי

דובר צה"ל תא"ל הדי זילברמן אמר כי "לא נאפשר לאיראנים להתבסס בסוריה. התחלנו הלילה בגל רחב היקף של תקיפות, שמטרותיו מאוד מצומצמות והוא נמשך דקות בודדות".

לדברי תא"ל זילברמן, המטרות שהותקפו היו בעיקר מדרום לדמשק. כמו כן, הוא אמר כי לא הותקפו המשגרים שמהם שוגרו הרקטות אתמול. "חלק מהמטרות היו של הצבא הסורי", הוא פירט. "תקפנו מפקדות, אמצעי לחימה ועמדות תצפית. סוג שני של מטרות היו מטרות של נכסים איראנים, נפגעו מספר מבנים, חלקם של המליציות וחלקם של איראנים באופן ישיר. חלק בנמל הבינלאומי בדמשק. לאורך התקיפה ירו עלינו טילי קרקע אוויר אנחנו ירינו והשמדנו אותם".

כמו כן, הוסיף דובר צה"ל כי הצבא מוכן להגיב בחומרה על תקיפות נוספות, במידה שיהיו כאלה. הוא הסביר כי במהלך התקיפה צה"ל פעל "נגד הגורם המארח הסורי והשני נגד הגורם המתארח. לא נשלים עם ההתבססות האיראנית על הגבול שלנו".

מפה של המטרות שהופצצו בתקיפת צה"ל ליד דמשק שבסוריה, 20 בנובמבר 2019. דובר צה"ל
המטרות שהופצצו בתקיפה הלילה/דובר צה"ל

בעקבות התקיפה, מסר ראש הממשלה בנימין נתניהו: "הבהרתי שמי שיפגע בנו - אנו נפגע בו. כך עשינו הלילה מול מטרות צבאיות של כוח קודס האיראני ומטרות צבאיות סוריות בסוריה, לאחר שאמש שוגרו משטחה רקטות לעבר ישראל. נמשיך לשמור בתקיפות על ביטחון ישראל".

שר הביטחון נפתלי בנט אמר כי "הכללים השתנו". לדבריו, "מי שיורה על מדינת ישראל ביום, לא ישן בלילה. כך בשבוע שעבר וכך גם השבוע. המסר שלנו למנהיגי איראן פשוט: אינכם חסינים יותר. בכל מקום בו תשלחו את זרועות התמנון שלכם - אנחנו נגדע אותן. צה"ל ימשיך להוות חומת מגן לאזרחי ישראל".

יו"ר כחול לבן בני גנץ, התייחס לתקיפה בסוריה, וצייץ בחשבון הטוויטר שלו כי "צה"ל גבה הלילה מחיר מהגרורות האיראניות בסוריה. עלינו לשמור ולחזק את ההרתעה בכל החזיתות. גם בתקופה פוליטית מעורערת נגבה כל פעולה אחראית של הממשלה שתחזק את ביטחון אזרחי ישראל".

נזקים למבנים בעקבות תקיפות צה"ל בדמשק הלילה, 20 בנובמבר 2019. אתר רשמי
"לא נאפשר התבססות של איראן", מבנה הרוס בעקבות התקיפה בסוריה/אתר רשמי

התקיפה בוצעה בתגובה לשיגור ארבע רקטות משטח סוריה אתמול לצפון רמת הגולן, שנורו על ידי מערכת "כיפת ברזל". בעקבות הירי, קיים השר בנט התייעצות ביטחונית בקריה עם הרמטכ"ל אביב כוכבי ועם בכירי מערכת הביטחון.

המתיחות מגיעה על רקע תקיפת ביתו של בכיר בג'יהאד האסלאמי בדמשק בשבוע שעבר. לפי כלי התקשורת בסוריה, מועאז עג'ורי, בנו של אכרם עג'ורי החבר בלשכה המדינית של הארגון, נהרג בתקיפה שהתבצעה במקביל לחיסולו של בכיר הארגון ברצועת עזה, בהא אבו אל-עטא. בישראל לא התייחסו לתקיפה בסוריה, אך קיבלו אחריות על החיסול של אל-עטא.

(עדכון ראשון 2:10)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully