וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארבע רקטות שוגרו מסוריה לשטח ישראל ויורטו; לא זוהו נפילות

בצה"ל הודיעו כי ארבעה שיגורים משטח סוריה לעבר ישראל יורטו על ידי כיפת ברזל, ככל הנראה ללא נפילות. התושבים הונחו להמשיך בשגרה. במקביל, בתקשורת הסורית דווח על פיצוץ סמוך לדמשק. שר הביטחון בנט יקיים התייעצות ביטחונית בקריה

צילום: תמיר אלוש וקבוצת "מדברים תקשורת", עריכה: שניר דבוש

ירי לרמת הגולן - כל הפרטים

  • ארבע רקטות שוגרו מסוריה ויורטו על ידי מערכת כיפת ברזל
  • לא היו נפילות בשטח ישראל; התושבים הונחו להמשיך בשגרה
  • דיווח בסוריה: פיצוץ עז אירע בשדה תעופה סמוך לדמשק
  • בעקבות הירי: השר בנט יקיים התייעצות בקריה עם הרמטכ"ל

ארבע רקטות נורו הבוקר (שלישי) משטח סוריה אל מרחב צפון רמת הגולן. דובר צה"ל מסר כי הרקטות ששוגרו יורטו על ידי לוחמי כיפת ברזל. לפי חלק מהדיווחים, כוחות בדרכם לכמה זירות החשודות כנפילות ברמת הגולן. בעקבות הירי, שר הביטחון נפתלי בנט יקיים הבוקר התייעצות ביטחונית בקריה עם הרמטכ"ל אביב כוכבי ועם בכירי מערכת הביטחון.

האזעקה נשמעה סמוך לשעה 05:00 בבוקר במושב שאר ישוב ובקיבוצים דן, דפנה, כפר סאלד ושניר שבגליל העליון, וכן בנמרוד, מסעדה, עין קנייא, מג'דל שמס ונווה אטי"ב שבצפון רמת הגולן. תושבים באצבע הגליל דיווחו על שמיעת קולות נפץ, אך לפי שעה לא ידוע על נפילות. בגליל וברמת הגולן הונחו התושבים להמשיך בשגרה.

במקביל לירי לעבר רמת הגולן, סוכנות ידיעות סורית דיווחה על פיצוץ עז שאירע הלילה בשדה תעופה סמוך לדמשק. לפי דיווח רוסי, מערכות הגנה אוויריות הופעלו.

קיבוץ עין זיוון בצפון רמת הגולן. ניר יהב, מערכת וואלה!
התושבים הונחו להמשיך בשגרה. רמת הגולן/מערכת וואלה!, ניר יהב

הירי הבוקר הגיע לאחר תקופה ארוכה יחסית של שקט בגזרה. לפני כשבוע האשימו סוריה והג'יהאד האסלאמי את ישראל בתקיפת ביתו של בכיר בארגון הפלסטיני בדמשק. לפי כלי התקשורת בסוריה, מועאז עג'ורי, בנו של אכרם עג'ורי החבר בלשכה המדינית של הארגון, נהרג בתקיפה שהתבצעה במקביל לחיסולו של בכיר הארגון ברצועת עזה, בהא אבו אל-עטא. בישראל לא התייחסו לתקיפה בסוריה, אך קיבלו אחריות על החיסול של אל-עטא.

לפני כמעט שלושה חודשים חיל האוויר תקף מטרות איראניות בדמשק וסיכל פיגוע שתוכנן נגד ישראל באמצעות רחפנים חמושים. באופן חריג, בצה"ל קיבלו אחריות לתקיפה. מנגד, בדמשק טענו כי הם סיכלו מתקפה ישראלית באזור הבירה, מבלי לפרט באילו מטרות מדובר. זאת ברקע דיוויחים על פעילות של ישראל גם בשטחה של עיראק למניעת התבססות איראן.

(עדכון ראשון: 05:05)

עוד בוואלה!

צילומי הלווין חושפים: הבסיס שבונה איראן בגבול סוריה-עיראק בשלבים מתקדמים

לכתבה המלאה
מעקב תצפיות אחר חוליית המחבלים בדרום רמת הגולן הסורית ומסריקת הכוחות באזור, 2 באוגוסט 2018. דובר צה"ל, מערכת וואלה! NEWS
ירי לאחר תקופה של שקט יחסי בגזרה. כוחות צה"ל ברמת הגולן/מערכת וואלה! NEWS, דובר צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully