וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: איראן מתכננת התקפות נוספות על ישראל - נסכל אותן באמצעים שונים

24.11.2019 / 20:30

במהלך סיור בצפון הזהירו ראש הממשלה ושר הביטחון את טהראן מפני מתקפה אפשרית של טהראן על ישראל, בתגובה לתקיפה בדמשק. "אנחנו ממשיכים בתכניות לסכל את התוקפנות", אמר נתניהו. בנט: "התמקדו באזרחים שלכם ולא בניסיון בלתי מוצלח לפגוע באזרחי ישראל"

צילום: דו"צ, עריכה: עמית שמחה

נתניהו ובנט במסר לאיראן - כל הפרטים

  • לאחר תקיפת צה"ל בדמשק: רה"מ ושר הביטחון סיירו בגבול הצפון
  • נתניהו אישר כי איראן מתכננת תקיפות נוספות: "נמשיך לסכל"
  • בנט פנה למנהיגים בטהראן: התמקדו באזרחים שלכם, לא בישראל

ראש הממשלה בנימין נתניהו שיגר היום (ראשון) מסר לאיראן, לפיו ישראל "תפעל לסכל את ניסיונותיה להפוך את עיראק ותימן לבסיסי שיגור של רקטות וטילים נגד מדינת ישראל". בסיור בגבול הצפון יחד עם שר הביטחון נפתלי בנט, הרמטכ"ל אביב כוכבי ובכירים נוספים נתניהו אישר כי טהראן מתכננת התקפות נוספות על ישראל. "אני יכול לאשר לכם שאנחנו ממשיכים בתכניות שלנו לסכל את התוקפנות הזאת באמצעים שונים".

גם בנט הזהיר את איראן מפני ביצוע פיגועים נגד ישראל. שר הביטחון קרא למשטר בטהראן "תתמקדו באזרחים שלכם, בשיפור החיים של אזרחי איראן ולא בניסיון בלתי מוצלח לפגוע באזרחי ישראל". לאחר התקיפה הנרחבת בסוריה בשבוע שעבר נגד עשרות יעדים של כוח קודס האיראני וצבא סוריה, אמר בנט כי "צה"ל פעל בשבוע שעבר בפעולה משמעותית נגד הכוחות האיראניים בסוריה. המסר שלנו לאותם כוחות: אין לכם מה לחפש כאן, אין לכם מה לנסות להתבסס, כל מה שתנסו לעשות פה - אתם תיתקלו בצה"ל חזק ונחוש שיפגע בכם".

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון נפתלי בנט קיימו סיור ביטחוני בגזרה הצפונית בהר אביטל וקיבל סקירות ביטחוניות מבכירי צה"ל, 24 בנובמבר 2019. צילום: חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
שיגרו מסר מאיים לאיראן. בנט ונתניהו בגבול הצפון, היום/לשכת העיתונות הממשלתית, צילום: חיים צח

בתוך כך, היום ביקר בישראל יושב ראש המטות המשולבים של צבא ארצות הברית, הגנרל מארק א. מילי, כאורחו של הרמטכ"ל כוכבי. במהלך הביקור, דנו הרמטכ"ל והיו"ר בשורת נושאים מבצעיים והתפתחויות אזוריות. ביקור זה מתקיים לאחר רצף ביקורי גנרלים מצמרת זרועות ופיקודי צבא ארצות הברית במהלך החודש האחרון, המבטא את עומק שיתוף הפעולה בין צה"ל לצבא ארצות הברית וחשיבותה ליציבות האזורית. בביקור השתתפו נספח ההגנה של ישראל בארה"ב, האלוף יהודה פוקס, ונספח ההגנה של ארה"ב בישראל, הגנרל צ'ארלס (צ'יפ) בראון.

יושב ראש המטות המשולבים של צבא ארה״ב, הגנרל מארק א. מילי, ביקר בתל אביב כאורחו של ראש המטה הכללי, רב-אלוף אביב כוכבי.
בביקור השתתפו נספח ההגנה של ישראל בארה״ב, האלוף יהודה פוקס, ונספח ההגנה של ארה״ב בישראל, הגנרל (*) צ׳ארלס (צ׳יפ) בראון.24 בנובמבר 2019. דובר צה"ל
ראש המטות המשולבים הגנרל א.מילי לצד הרמטכ"ל כוכבי בטקס בקריה, היום/דובר צה"ל

בצה"ל מסרו בשבוע שעבר כי התקיפה בוצעה בתגובה לשיגור ארבע הרקטות לצפון רמת הגולן. על פי דובר צה"ל המטרות כוללות מפקדות, אמצעי לחימה, עמדות תצפית ונכסים איראניים. במהלך התקיפה, בוצע ירי של טילי קרקע-אוויר סוריים, וזאת לפי דובר צה"ל למרות אזהרה ברורה שהועברה להימנע מירי זה. בעקבות זאת, הושמדו כמה סוללות הגנה אווירית סוריות.

לפי הארגון הסורי לזכויות אדם, לפחות 23 בני אדם נהרגו בתקיפות צה"ל בסוריה, בהם ככל הנראה 16 איראנים. לפי כלי התקשורת הרשמיים של המשטר הסורי, מניין ההרוגים הוא שניים, לצד כמה פצועים.

דוח מודיעין של ISI - סוריה. ImageSat International - ISI, אתר רשמי
צילום לוויין מתקיפת שדה תעופה בדמשק/אתר רשמי, ImageSat International - ISI

מצילומי הלוויין ודוח מודיעין שפרסמה חברת אימג'סאט אינטרנשיונל (ImageSat International - ISI) עולה כי במהלך התקיפה נפגעו באופן מדויק למדי שורת יעדים בעומק סוריה. בין המטרות שהותקפו היו בסיס דיוויזיה 4 של צבא סוריה ומבנה בנמל התעופה הבינלאומי בדמשק, המכונה "בית הזכוכית", שלכאורה שימש את כוחות קודס האיראניים. במסגרת התקיפה נפגעו שתי קומותיו של מבנה חשוד, בעוד ששאר הבניין נותר על כנו.

(עדכון ראשון: 18:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully