וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צילומי הלוויין חושפים: הריסות בסיס של צבא סוריה אחרי התקיפה הישראלית

21.11.2019 / 14:11

לפי צילומי לוויין של חברת ISI, בין שורת היעדים שנהרסו על ידי חיל האוויר באזור דמשק היה גם בסיס דיוויזיה 4 של צבא סוריה. התקיפה הישראלית הממוקדת בוצעה תוך שימוש בחימוש מיוחד. האתר הצבאי הותקף כמה פעמים בעבר

צילום: דובר צה"ל, עריכה: עמית שמחה

בסיס דיוויזיה 4 של צבא סוריה נהרס בתקיפת חיל האוויר בסוריה אתמול בלילה (רביעי) - כך עולה מדוח מודיעין של חברת אימג'סאט אינטרנשיונל (ImageSat International - ISI). האתר הותקף כמה פעמים בעבר. מדובר בפגיעה כירורגית של חיל האוויר שנעשתה באמצעות חימוש מיוחד.

האתר הוא עוד אחת מהתשתיות שהגיעו לידי האיראנים לטובת המעורבות במלחמת האזרחים בסוריה והעימות מול ישראל. זאת כחלק מנחישות איראן בתהליך ההתבססות בסוריה, וכניעת משטר אסד לאינטרסים של טהראן במדינה.

מצילומי לוויין שפורסמו אתמול עלה כי במהלך התקיפה נפגעו באופן מדויק למדי שורת יעדים בעומק השטח. בין היתר הותקפו מפקדות, אמצעי לחימה ואמצעים המשמשים את כוחות קודס האיראנים בסוריה. תמונות הלוויין מעידות על יכולת התקפית מדוייקת שהובילה לפגיעה כירורגית בהתאם לבחירת המטרות. זאת ועוד, בחירת היעדים מלמדת על יכולת השגת מודיעין אינטימי למדי על אודות כוח קודס גם בעומק השטח הסורי.

צילומי לוויין של תוצאות תקיפת חיל האוויר בסוריה, 20 נובמבר 2019. imageSat International - ISI, אתר רשמי
צילומי הלוויין של אתר נוסף שנהרס בתקיפה בסוריה/אתר רשמי, imageSat International - ISI

במהלך התקיפה, בוצע ירי של טילי קרקע-אוויר סוריים, וזאת על פי דובר צה"ל, למרות אזהרה ברורה שהועברה להימנע מירי שכזה. בעקבות זאת, הושמדו כמה סוללות הגנה אווירית סוריות.

דובר צה"ל תת-אלוף הדי זילברמן אמר כי "לא נאפשר לאיראנים להתבסס בסוריה. התחלנו הלילה בגל רחב היקף של תקיפות, שמטרותיו מאוד מצומצמות והוא נמשך דקות בודדות". לדבריו, המטרות שהותקפו היו בעיקר מדרום לדמשק. חלק מהמטרות היו של הצבא הסורי", הוא פירט. "תקפנו מפקדות, אמצעי לחימה ועמדות תצפית. סוג שני של מטרות היו מטרות של נכסים איראניים, נפגעו מספר מבנים, חלקם של המליציות וחלקם של איראנים באופן ישיר. חלק בנמל הבינלאומי בדמשק". זילברמן הוסיף "לאורך התקיפה ירו עלינו טילי קרקע אוויר אנחנו ירינו והשמדנו אותם".

עוד בוואלה!

תקיפה כירורגית: הלוויין חושף את עומק הפגיעה בלב דמשק

לכתבה המלאה
מפה של המטרות שהופצצו בתקיפת צה"ל ליד דמשק שבסוריה, 20 בנובמבר 2019. דובר צה"ל
היעדים שהותקפו בסוריה/דובר צה"ל

בשלב זה מספר ההרוגים והפצועים בתקיפה עדיין מוגדר כתעלומה וביממה האחרונה התקבלו דיווחים סותרים בנושא. לפי הארגון הסורי לזכויות אדם, לפחות 23 בני אדם נהרגו בתקיפות, בהם ככל הנראה 16 איראנים. מנגד, כלי התקשורת הרשמיים של המשטר הסורי דיווחו כי מניין ההרוגים הוא שניים, לצד כמה פצועים. איראן לא התייחסה להצהרת ישראל על המתקפה הרחבה נגד מטרות איראניות וסוריות שבוצעה בתגובה למתקפת הרקטות לגולן יממה קודם לכן, לטענת צה"ל בהוראת כוח קודס במשמרות המהפכה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully