וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקיפה כירורגית: הלוויין חושף את עומק הפגיעה בלב דמשק

20.11.2019 / 19:57

מצילומי הלוויין שפרסמה חברת ISI עולה כי במהלך התקיפה בסוריה הצליח חיל האוויר לפגוע במטרות שונות באופן מדויק, באופן שמתבסס על מודיעין אינטימי למדי בעומק השטח הסורי

צילום: דובר צה"ל, עריכה: עמית שמחה

במהלך תקיפת חיל האוויר בסוריה הלילה (רביעי) נפגעו שורה של יעדים באופן מדויק למדי בעומק השטח - כך עולה מצילומי הלוויין ודוח מודיעין שפרסמה חברת אימג'סאט אינטרנשיונל (ImageSat International - ISI). מהצילומים עולה כי מטוסי חיל האוויר הצליחו לבצע תקיפה כירורגית של מפקדות, אמצעי לחימה ואמצעים המשמשים את כוחות קודס האיראנים בסוריה.

בתיעוד הלווייני של נמל התעופה הבינלאומי בדמשק, נראה כיצד הותקף מבנה המכונה "בית הזכוכית" שלכאורה שימש את כוחות קודס האיראניים. במסגרת התקיפה נפגעו שתי קומותיו של מבנה חשוד, בעוד ששאר הבניין נותר על כנו.

דוח מודיעין של ISI - סוריה. ImageSat International - ISI, אתר רשמי
"בית הזכוכית" בנמל התעופה בדמשק לאחר התקיפה/אתר רשמי, ImageSat International - ISI
דוח מודיעין של ISI - סוריה. ImageSat International - ISI, אתר רשמי
פגיעה בקומות העליונות. "בית הזכוכית" בדמשק/אתר רשמי, ImageSat International - ISI

בתיעוד אחר מנמל התעופה אל-מאזה נראית פגיעה מדויקת בבניין שעל פי החשד שימש כמפקדה של הכוחות האיראניים. לאחר התקיפה נראה כי המקום ננטש וכלי רכב נמצאים בקרבתו.

דוח מודיעין של ISI - סוריה. ImageSat International - ISI, אתר רשמי
תקיפת המפקדה באל-מאזה/אתר רשמי, ImageSat International - ISI
דוח מודיעין של ISI - סוריה. ImageSat International - ISI, אתר רשמי
אל-מאזה לאחר התקיפה/אתר רשמי, ImageSat International - ISI

תמונות הלוויין מעידות על יכולת התקפית מדוייקת שהובילה לפגיעה כירורגית בהתאם לבחירת המטרות. זאת ועוד, בחירת היעדים מלמדת על יכולת השגת מודיעין אינטימי למדי על אודות כוח קודס גם בעומק השטח הסורי.

מפה של המטרות שהופצצו בתקיפת צה"ל ליד דמשק שבסוריה, 20 בנובמבר 2019. דובר צה"ל
היעדי שהותקפו בסוריה/דובר צה"ל

במהלך התקיפה, בוצע ירי של טילי קרקע-אוויר סוריים, וזאת על פי דובר צה"ל, למרות אזהרה ברורה שהועברה להימנע מירי שכזה. בעקבות זאת, הושמדו מספר סוללות הגנה אווירית סוריות. אין שינוי בהנחיות פיקוד העורף. דובר צה"ל תא"ל הדי זילברמן אמר כי "לא נאפשר לאיראנים להתבסס בסוריה. התחלנו הלילה בגל רחב היקף של תקיפות, שמטרותיו מאוד מצומצמות והוא נמשך דקות בודדות".

לדברי תא"ל זילברמן, המטרות שהותקפו היו בעיקר מדרום לדמשק. כמו כן, הוא אמר כי לא הותקפו המשגרים שמהם שוגרו הרקטות אתמול. "חלק מהמטרות היו של הצבא הסורי", הוא פירט. "תקפנו מפקדות, אמצעי לחימה ועמדות תצפית. סוג שני של מטרות היו מטרות של נכסים איראנים, נפגעו מספר מבנים, חלקם של המליציות וחלקם של איראנים באופן ישיר. חלק בנמל הבינלאומי בדמשק". תא"ל זילברמן הוסיף "לאורך התקיפה ירו עלינו טילי קרקע אוויר אנחנו ירינו והשמדנו אותם".

אישה שנפצעה במהלך התקיפות של ישראל מטופלת בדמשק, סוריה, 20 בנובמבר 2019. רויטרס
אישה שנפצעה במהלך התקיפות של ישראל מטופלת בדמשק/רויטרס

בתוך כך, הארגון הסורי לזכויות אדם דיווח כי לפחות 23 בני אדם נהרגו בתקיפות, בהם ככל הנראה 16 איראנים. לפי כלי התקשורת הרשמיים של המשטר הסורי, מניין ההרוגים הוא שניים, לצד כמה פצועים. איראן לא התייחסה להצהרת ישראל על המתקפה הרחבה הלילה נגד מטרות איראניות וסוריות שבוצעה בתגובה למתקפת הרקטות לגולן יממה קודם לכן, לטענת צה"ל בהוראת כוח קודס במשמרות המהפכה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully