וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: ארה"ב תפסה משלוח ימי של חלקי טילים איראניים בדרכם לתימן

4.12.2019 / 22:11

חיל הים האמריקני פשט על סירה בים הערבי שנשאה על גביה חלקי טילים המיועדים למורדים החות'ים, בפעם הראשונה שבה נתפסים רכיבים בסדר גודל זה. לדבריהם, התקרית מדגימה את הברחות הנשק הבלתי חוקיות לידי הכוחות בתימן. התקרית מגיעה על רקע פגישת נתניהו ופומפאו על איראן

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

ספינת קרב של חיל הים האמריקני תפסה "משלוח משמעותי" של חלקי טילים איראניים שהיו מיועדים למורדים החות'ים בתימן - כך אמרו הערב (רביעי) גורמים אמריקניים, בפעם הראשונה שבה נתפסים רכיבים בסדר גודל זה בדרך למלחמה המתקיימת במדינה. חלקי הטילים נתפסו על ידי צוותים של חיל הים ומשמר החופים של ארצות הברית שפשטו על גבי ספינה קטנה בדרום הים הערבי שבאוקיינוס ההודי, והנשק מקושר לאיראן.

גורמים רשמיים אמרו שהתקרית מדגימה את התמשכות הברחות הנשק הבלתי חוקיות לידי המורדים החות'ים. הברחות אלה מהוות הפרה של החלטות מועצות הביטחון של האו"ם. התקרית מגיעה על רקע פגישתם של שר החוץ האמריקני מייק פומפאו וראש הממשלה בנימין נתניהו בליסבון, שעוסקת בעיקרה באיראן.

ספינת קרב אמריקנית מסוג USS Mason DDG 87 מסיירת במפרץ עומאן שבין המפרץ הפרסי לים הערבי ב-10 בספטמבר 2019. AP
ספינת קרב אמריקנית מסיירת באזור הים הערבי, 2016/AP

בפתח פגישתם, אמר נתניהו כי "הנושא הראשון, השני והשלישי שאעלה - יהיו איראן". כמו כן, הוא אמר כי נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ "הפעיל מדיניות עקבית של לחץ על איראן, שמנסה לתקוף אותנו משלל מקומות באזור ואנחנו עוסקים כל העת בהתמודדות עם התוקפנות הזו. ארצות הברית היא מפתח בהתמודדות הזו". נתניהו סירב להתייחס לדיווחים על תקיפת מחסן נשק איראני, שלפי כלי תקשורת מקומיים בוצעה בשדה התעופה הסמוך לאל-בוכמאל שבאזור הגבול בין סוריה לעיראק.

ארצות הברית מאשימה זה זמן רב את איראן בהברחת אמצעי לחימה בניגוד לחוק לידי הכוחות המורדים הנלחמים בממשלת תימן, אך עד כה הצליחה לשים את ידיה על כלי נשק פחות מתוחכמים. לדברי הגורמים האמריקניים, ספינת המלחמה USS "פורסט שרמן" ביצעה סיור שגרתי כשמלחיה הבחינו בספינת העץ הקטנה, שלא נשאה דגל של אף המדינה. הצוותים עצרו את הספינה, עלו על גביה ומצאו את חלקי הטילים.

עוד בוואלה!

דיווח: מחסן נשק איראני הותקף מהאוויר באזור הגבול בין סוריה לעיראק

לכתבה המלאה
טילים וכלי טיס של המורדים החות'ים, תימן, 17 בספטמבר 2019. רויטרס
טילים וכלי טיס של המורדים החות'ים בתימן, ספטמבר/רויטרס

הגורמים, שהתראיינו באנונימיות לאור רגישות נושאים ביטחוניים אלה, לא פירטו מה מספר הטילים או באילו חלקים מדובר, אך תיארו אותם כמשלוח משמעותי. לדבריהם, הספינה הקטנה נגררה לנמל והאנשים שעליה הועברו לידי משמר החופים התימני. הנשק שנמצא עדיין נמצא בידי הספינה האמריקנית.

החות'ים, הנתמכים על ידי איראן, השתלטו בשנת 2015 על הבירה צנעא והדיחו את הממשלה המוכרת על ידי הקהילה הבינלאומית. מאז, הקואליציה הסעודית התערבה בתימן והמורדים השיעים איבדו את מרבית אחיזתם ברצועת החוף של המדינה, אולם הם עדיין שולטים על חודיידה, הנמל הגדול ביותר של תימן לחופי הים האדום המשמש בסיס המבצעים של חיל הים של המורדים. לפני חודש, הקואליציה הסעודית אמרה כי הכוחות החות'ים השתלטו על כלי שיט שגרר אסדת קידוח דרום קוריאנית בקצה הדרומי של הים האדום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully