וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המורדים בתימן השתלטו על כלי שיט בים האדום

19.11.2019 / 8:25

הקואליציה הסעודית אמרה כי החות'ים הפרו-איראנים תפסו ספינה שגררה אסדת קידוח דרום קוריאנית. החות'ים אמרו כי זו "ספינה חשודה" שתושחרר אם אכן היא שייכת לסיאול, שמצדה טוענת כי נתפסו שלושה כלי שיט, אחד מהם סעודי

צילום: רויטרס, עריכה: אביעד בללי

הקואליציה הסעודית אמרה אמש (שני) כי המורדים החות'ים הפרו-איראנים השתלטו על כלי שיט שגרר אסדת קידוח דרום קוריאנית בקצה הדרומי של הים האדום. דובר הקואליציה, טורקי אל-מלכי, מסר בהצהרה שפורסמה בכלי תקשורת בממלכה כי הספינה נתפסה אתמול בשעות הערב על ידי המורדים השיעים. הוא לא אמר כמה אנשי צוות היו ספינה. דובר הקואליציה אמר כי היה זה "מבצע טרור" שמהווה סכנה לחופש השיט הבינלאומי ולסחר העולמי.

קוריאה הדרומית אמרה כי שני כלי שיט שלה נתפסו, גוררת ואוניית מחפר, שעל כל אחת מהן היה אזרח דרום קוריאני, וארבעה אנשי צוות נוספים שאזרחותם לא ידועה, לפי הודעת משרד החוץ בסיאול. גורם בחברת הבנייה הדרום קוריאנית "וונגג'ין" אמר לרויטרס כי שני כלי השיט היו בבעלותה. בנוסף לכך, היו עשרה אזרחים זרים על גוררת של ערב הסעודית, שנתפסה יחד עם שני כלי השיט הדרום קוריאניים.

מוחמד עלי אל-חות'י, בכיר בשורות המורדים, אמר מאוחר יותר לסוכנות הידיעות רויטרס כי הכוחות השתלטו על "ספינה חשודה" בים האדום וכי הצוות זוכה לטיפול הולם.

"משמר החופים של תימן בודק אם כלי השיט שייכים למדינות התוקפנות או לקוריאה הדרומית, שבמקרה כזה תשוחרר אחרי סיום ההליך המשפטי", אמר. בערוץ הטלוויזיה של המורדים אל-מוסירה דווח כי שלושה כלי שיט נתפסו ליד האי אוקבן, כולל אחת השייכת לערב הסעודית, והן נלקחו לנמל סליף.

שוטר עומד בנמל העיר עדן, תימן, 16 בנובמבר 2019. רויטרס
סכנה לנתיבי השיט. שוטר עומד בנמל העיר עדן/רויטרס

הקואליציה הסעודית התערבה בתימן ב-2015, אחרי שהחות'ים השתלטו על הבירה צנעא והדיחו את הממשלה המוכרת על ידי הקהילה הבינלאומית. המורדים השיעים איבדו מאז את מרבית אחיזתם ברצועת החוף של תימן, אולם הם עדיין שולטים על חודיידה, הנמל הגדול ביותר של תימן לחופי הים האדום המשמש בסיס המבצעים של חיל הים של המורדים.

החות'ים כבר תקפו בעבר כלי שיט לחופי תימן, השוכנת לאורך מצרי באב אל-מנדב שבקצה הדרומי של הים האדום - אחד הנתיבים המרכזיים של מכליות נפט בעולם.

(עדכון ראשון: 22:40)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully