וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתגובה לרקטה ובלוני הנפץ: צה"ל תקף יעדי חמאס בדרום רצועת עזה

כלי טיס ומטוסי קרב תקפו כמה יעדים בהם תשתית לייצור אמצעי לחימה ותשתית תת קרקעית. התקיפה בוצעה בתגובה לירי הרקטה והפרחת בלוני הנפץ במהלך היום. השיגור הפעיל התרעת צבע אדום במועצה האזורית אשכול. היא אותרה בשטח פתוח מחוץ ליישוב

עריכה: אסף דרורי

צה"ל הודיע הערב (רביעי) כי כלי טיס ומטוסי קרב תקפו כמה יעדים של חמאס בדרום רצועת עזה, בהם תשתית לייצור אמצעי לחימה ותשתית תת קרקעית. עוד נמסר כי התקיפה בוצעה בתגובה לירי הרקטה והפרחת בלוני הנפץ מרצועת עזה לעבר שטח ישראל היום. מוקדם יותר בעקבות שיגור מהרצועה לישראל הופעלה התרעה צבע אדום במועצה האזורית אשכול. בתום סריקות, המועצה הודיעה כי אותרה נפילה בשטח פתוח, מחוץ ליישוב. לא ידוע על נזק או נפגעים ואין שינוי בהנחיות לתושבים.

שיגור הרקטה מגיע על רקע המתיחות אחרי פרסום "עסקת המאה". מוקדם יותר היום, בצה"ל החליטו על תגבור הכוחות הלוחמים באוגדת יהודה ושומרון ובאוגדת עזה. על פי דובר צה"ל, ההחלטה התקבלה בהתאם להערכת מצב שמתקיימת בצה"ל באופן רציף. אתמול, כוחות צה"ל תוגברו גם באזור בקעת הירדן.

אתמול, נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ וראש הממשלה בנימין נתניהו חשפו את התכנית, הכוללת הכרה בגושי ההתנחלויות והקפאת הבנייה במשך ארבע שנים, שבמהלכן יתקיים משא ומתן על הקמת מדינה פלסטינית שבירתה תכלול חלקים ממזרח ירושלים. בתגובה, פרצו שורת הפגנות ברחבי יהודה ושומרון ורצועת עזה. יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן הביע התנגדות נחרצאת לתכנית וכינה אותה "מזימה שלא תעבור".

הפגנה בעזה נגד פרסום תוכנית המאה של נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ 28 בינואר 2020. רויטרס
הפגנה בעזה נגד "עסקת המאה", אתמול/רויטרס

תכנית טראמפ גררה מתקפות חריפות גם מצד הפלגים הפלסטיניים ברצועת עזה, החזית העממית לשחרור פלסטין, הגי'האד האסלאמי וחמאס. דובר הארגון חאזם קאסם אמר אתמול כי "התנגדות כוללת ומאוחדת יכולה לסכל את כל התכניות לחיסול הסוגיה הפלסטינית ובראשן עסקת המאה. הכיבוש לא יזכה לביטחון באמצעות עסקת המאה ולא באמצעות הבטחות אחרות כל עוד הוא כובש את אדמתנו והמקומות הקדושים לנו". בכיר הארגון, חליל אל-חיה, הצטרף לדבריו ואיים: "הכיבוש משחק באש וכל מי שיתקרב לירושלים - סופו קרב".

היום, בכירים פלסטינים העבירו לצד הישראלים מסרים שלפיהם אבו מאזן הנחה להמשיך את התיאום הביטחוני - אך לצמצם אותו. המשמעות היא שאם בימים הקרובים יגיעו צעירים פלסטינים להפגנות בגדר הגבול, או יקיימו מחאות אלימות בכיכרות, אנשי מנגנוני הביטחון הפלסטינים לא יתערבו ולא יישלחו לשם כפי שהיה נהוג בעבר.

התקרית הנוכחית מגיעה לאחר שורת תקריות בגבול הרצועה והפרחת בלוני נפץ לשטח ישראל. ביום ראשון השבוע, כלי טיס של חיל האוויר תקף עמד צבאית של חמאס בדרום רצועת עזה, בתגובה לשיגור רקטה שהתפוצצה בשטח פתוח בדרום הארץ. יום לפני כן, הותקפו שורת יעדים נוספים של חמאס בתגובה לשיגור בלוני נפץ נוספים.

(עדכון ראשון: 21:14)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully