וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסר של בכירים פלסטינים לישראל: התיאום הביטחוני באיו"ש יצומצם

29.1.2020 / 20:01

לוואלה! NEWS נודע כי בצד הפלסטיני העבירו לישראל מסרים שלפיהם תכנית השלום היא "הצגה" שנועדה לשרת את נתניהו וטראמפ. לדבריהם, אם בימים הקרובים יגיעו צעירים פלסטינים להפגנות - אנשי מנגנוני הביטחון הפלסטינים לא יתערבו. צה"ל יתגבר כוחות באיו"ש ובאוגדת עזה

עריכה: אסף דרורי

אחרי פרסום "עסקת המאה" האמריקנית, בכירים פלסטינים העבירו היום (רביעי) לישראל מסרים ברורים שלפיהם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן הנחה להמשיך את התיאום הביטחוני - אך לצמצם אותו. המשמעות היא שאם בימים הקרובים יגיעו צעירים פלסטינים להפגנות בגדר הגבול, או יקיימו מחאות אלימות בכיכרות, אנשי מנגנוני הביטחון הפלסטינים לא יתערבו ולא יישלחו לשם כפי שהיה נהוג בעבר.

לפי המסרים שהועברו מצד בני השיח הפלסטינים לצד הישראלי, התכנית היא פוליטית ומהווה "סוג של הצגה", שנועדה לשרת את ראש הממשלה בנימין נתניהו ואת נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ. לדבריהם, כל עוד אין תמיכה גורפת לתהליך - התכנית לא תצא לפועל. נקודה נוספת שהועלתה בשיח בין הצדדים היא הפעילות הצבאית במחנות הפליטים. לפי ההערכות פלסטיניות, צה"ל יצמצם את הפעילות בימים הקרובים במחנות הפליטים האלימים במיוחד ביהודה ושומרון, למעט במהלך אירועים חריגים.

מפגינים פלסטינים מול חיילי צה"ל בהפגנה נגד עסקת המאה של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בעמק הירדן ב-29 בינואר 2020. רויטרס
מפגינים פלסטינים נגד עסקת המאה בבקעת הירדן מול חיילי צה"ל, היום/רויטרס

על רקע פרסום המתיחות סביב פרסום התכנית, בצה"ל החליטו היו על תגבור הכוחות הלוחמים באוגדת יהודה ושומרון ובאוגדת עזה. על פי דובר צה"ל, ההחלטה התקבלה בהתאם להערכת מצב שמתקיימת בצה"ל באופן רציף. זאת, בנוסף לתגבור הכוחות גם באזור בקעת הירדן, שעליה הוחלט אתמול - שעות לפני שטראמפ ונתניהו הציגו את תכנית השלום לפתרון הסכסוך הישראלי-פלסטיני בבית הלבן.

התכנית שנחשפה אתמול על ידי טראמפ כוללת הכרה בגושי ההתנחלויות והקפאת הבנייה במשך ארבע שנים, שבמהלכן יתקיים משא ומתן על הקמת מדינה פלסטינית שבירתה תכלול חלקים ממזרח ירושלים. בתגובה, החלו מחאות נגדה ביהודה ושומרון וברצועת עזה. אבו מאזן הביע התנגדות נחרצת לתכנית, שאותה הוא כינה "מזימה שלא תעבור".

יו"ר הרשות הוסיף כי "לא מצאנו שום דבר חדש בעסקה הזו שלא שמענו בשנתיים האחרונות. חזרנו להתחלה, ליישם את הצהרת בלפור, שעליה מתבססת העסקה. האסטרטגיה שלנו מתרכזת בהמשך המאבק לסיום הכיבוש, התוכניות לחיסול הסוגיה הפלסטינים ייכשלו וייעלמו".

אבו מאזן חזר על הצהרתו הראשונה מלפני כמה ימים, ואמר כי "אנחנו אומרים אלף פעם לא, לא, לא לעסקת המאה". בנוסף אליו, תגובות חריפות נשמעו גם מצד הפלגים הפלסטיניים ברצועת עזה, החזית העממית לשחרור פלסטין וחמאס, שאחד מבכיריו, חליל אל-חיה, איים כי "הכיבוש משחק באש וכל מי שיתקרב לירושלים - סופו קרב".

עוד בוואלה!

מוכנות להפתעות בשטח: בצה"ל נערכים לתרחישים שעסקת המאה עלולה להצית

לכתבה המלאה
נשיא הרשות הפלסטינית, אבו מאזן במהלך כינוס חירום של ההנהגה הפלסטינית בעקבות פרסום תוכנית המאה 28 בינואר 2020. רויטרס
הנחה לצמצם את התיאום הביטחוני. אבו מאזן/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully