וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל תקף מטרות חמאס ברצועה בתגובה לבלוני נפץ ולירי על עמדת תצפית

כלי טיס של חיל האוויר וטנקים תקפו מטרות של ארגון הטרור בדרום הרצועה בתגובה לבלונים שנחתו במועצה האזורית אשכול. מוקדם יותר נשמעה התרעה בקיבוץ יד מרדכי, וצה"ל דייח על פגיעה העמוד תצפית

עריכה: אסף דרורי

כלי טיס וטנקים של צה"ל תקפו היום (חמישי) כמה אמצעי תצפית לאיסוף מודיעין של חמאס בדרום רצועת עזה. התקיפה בוצעה בתגובה לבלוני הנפץ שהופרחו משטח רצועת עזה לשטח ישראל ולירי שבוצע מוקדם יותר לעבר תורן התצפית של צה"ל.

מוקדם יותר אותרו בלונים שאליהם מחובר חפץ חשוד באזור המועצה האזורית שער הנגב וקריית גת. כוחות משטרה, בהם חבלנים, הוזעקו למקום. במקביל, התרעת צבע אדום הופעלה בקיבוץ יד מרדכי שבחוף אשקלון. מדובר צה"ל נמסר כי "בהמשך לדיווח הופעלה התרעה שלא כתוצאה מירי רקטי". זמן קצר לאחר מכן, צה"ל הודיע כי זוהתה פגיעה, ככל הנראה מירי, בתצפית בגבול רצועת עזה.

ח"כ אלון שוסטר (כחול לבן), ראש המועצה האזורית שער הנגב לשעבר, תקף את הממשלה על מדיניותה הביטחונית בדרום הארץ. "שלושה אירועי טרור בלונים התרחשו גם הבוקר בעוטף עזה ובדרום", אמר. "עד שלא ייגבו קורבנות בנפש - טרור הבלונים לא יקבל את ההתייחסות הראויה לו".

אמש, כלי טיס ומטוסי קרב של צה"ל תקפו כמה יעדים של חמאס בדרום רצועת עזה, בהם תשתית לייצור אמצעי לחימה ותשתית תת קרקעית. זאת, בתגובה לירי הרקטה והפרחת בלוני הנפץ מרצועת עזה לעבר שטח ישראל.

מוקדם יותר אתמול, בעקבות שיגור מהרצועה לישראל הופעלה התרעה צבע אדום במועצה האזורית אשכול. בתום סריקות, המועצה הודיעה כי אותרה נפילה בשטח פתוח, מחוץ ליישוב. לא ידוע על נזק או נפגעים ואין שינוי בהנחיות לתושבים.

בלונים חשודים שאותרו באיזור המועצה האזורית שער הנגב וקרית גת 30 בינואר 2020. דוברות המשטרה, אתר רשמי
בלונים שאותרו באזור שער הנגב וקריית גת, היום/אתר רשמי, דוברות המשטרה

שיגור הרקטה אתמול הגיע על רקע המתיחות אחרי פרסום "עסקת המאה". בצה"ל החליטו על תגבור הכוחות הלוחמים באוגדת יהודה ושומרון ובאוגדת עזה. על פי דובר צה"ל, ההחלטה התקבלה בהתאם להערכת מצב שמתקיימת בצה"ל באופן רציף. כוחות צה"ל תוגברו גם באזור בקעת הירדן.

(עדכון ראשון: 13:08)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully