וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתגובה לירי הרקטה: צה"ל תקף יעדי טרור של חמאס בצפון רצועת עזה

יניר יגנה ויפעת רוזנברג

2.2.2020 / 1:00

חיל האוויר תקף כמה מטרות חמאס בבית לאהיה שבצפון הרצועה, ביניהן תשתיות תת-קרקעיות וכן חמ"ל צבאי. זאת, בתגובה לירי הרקטה לעבר עלומים ונחל עוז, שהתפוצצה בשטח פתוח במועצה האזורית שער הנגב. בזמן הירי בעוטף עזה: יו"ר כחול לבן ערך מפגש עם תושבים במרחב מוגן

.

חיל האוויר תקף הלילה (ראשון) כמה מטרות חמאס בבית לאהיה שבצפון רצועת עזה - כך נמסר מדובר צה"ל. התקיפה באה על רקע הפרחת הבלונים ושיגור הרקטה אמש מרצועת עזה לשטח ישראל, שנפלה בשטח פתוח במועצה האזורית שער הנגב. בין היעדים שהותקפו היו תשתיות תת-קרקעיות המשמשות את הזרוע הצבאית של חמאס, ובהן מבנה המשמש כחמ"ל צבאי. "ארגון הטרור חמאס נושא באחריות לכל הנעשה ברצועת עזה וממנה, והוא יישא בהשלכות לפעולות הטרור כנגד אזרחי ישראל", כך נמסר מדובר צה"ל.

מוקדם יותר אישר צה"ל כי אכן זוהה שיגור של רקטה לשטח ישראל, והתרעת צבע אדום נשמעה בקיבוצים נחל עוז ועלומים שבמועצה האזורית שער הנגב. לא דווח על נפגעים.

אירוע הירי התרחש בזמן שיו"ר כחול לבן, בני גנץ, ערך מפגש עם תושבים בקיבוץ נחל עוז שבמועצה. בעת ההתרעה גנץ התפנה יחד עם הנוכחים במקום למרחב מוגן. "אני מלא הערכה אל תושבי העוטף ושדרות - אנשים שיודעים לחיות במציאות החירום המתמשכת הזאת", אמר גנץ לאחר התקרית. "אנחנו בכחול לבן חושבים שזו לא אמורה להיות מציאות קבועה. לכן צריך לשנות את זה למדיניות ביטחונית קשוחה. צריך או שחמאס יבוא להסדרה שקטה ויחזיר את הבנים הביתה או שנצטרך ללכת למערכה יותר רחבה".

בני גנץ במרחב מוגן במהלך מפגש עם תושבים בעוטף עזה, נחל עוז, 1 פברואר 2020. עיבוד תמונה
גנץ במרחב מוגן במהלך מפגש עם תושבים בעוטף. הערב/עיבוד תמונה

הירי מגיע ברקע ארבעה ימי מתיחות רצופים כשרק אתמול שתי רקטות שוגרו מרצועת עזה לשטח ישראל, אך לא גרמו לנזק או לנפגעים. רקטה אחת שוגרה קרוב לחצות, כשעתיים לאחר שיגור שיורט על ידי מערכת כיפת ברזל, כשרסיסים מהיירוט אותרו על גג בית בשדרות. התרעות צבע אדום הופעלו בשדרות וביישובים במועצה האזורית שער הנגב.

בתגובה לשיגורים, דובר צה"ל מסר כי מטוסי קרב וכלי טיס של צה"ל תקפו במהלך הלילה כמה יעדי טרור של חמאס בצפון הרצועה. בין היעדים שהותקפו נמנים מחסנים לאחסון אמצעי לחימה ותשתית תת-קרקע, המשמשים את הזרוע הצבאית של ארגון הטרור חמאס.

ביום חמישי זוהו שלושה שיגורים לשטח ישראל, כששני שיגורים יורטו על ידי לוחמי כיפת ברזל. באותו אירוע ירי, תינוקת בת שלושה שבועות משדרות נפצעה באורח בינוני, כשנפלה מידי אימה בזמן שרצו למרחב המוגן. התינוקת פונתה לבית החולים סורוקה כשהיא סובלת מחבלות ראש, ואתמול נודע כי חל שיפור במצבה.


(עדכון ראשון: 1/2, 21:11)

עוד בוואלה!

מתיחות בדרום: שני שיגורים זוהו מרצועת עזה; צה"ל תקף בתגובה

לכתבה המלאה
תקיפת צה"ל באזור רפיח שברצועת עזה לפי כלי התקשורת הפלסטיניים. 31 בינואר 2020.. אתר רשמי
תקיפת צה"ל ברצועה, שישי/אתר רשמי
יו"ר כחול לבן בני גנץ, גבי אשכנזי ואורנה ברביבאי בביקור בקיבוץ נחל עוז בעת התרעת צבע אדום. 1 בפברואר 2020. באדיבות המצולמים
גנץ, גבי אשכנזי ואורנה ברביבאי בנחל עוז, היום/באדיבות המצולמים
יו"ר כחול לבן בני גנץ, גבי אשכנזי ואורנה ברביבאי בביקור בקיבוץ נחל עוז בעת התרעת צבע אדום. 1 בפברואר 2020. באדיבות המצולמים
גנץ, גבי וברביבאי, הערב בנחל עוז/באדיבות המצולמים
שיגור רקטות מרצועת עזה לשטח ישראל, 25 במרץ 2019. רויטרס
צבע אדום בשער הנגב/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully