וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: כוחות הביטחון סיכלו הברחת נשק ימית מצפון סיני לעזה

17.6.2020 / 17:00

כוחות שב"כ וצה"ל עצרו במהלך הסיכול שני פעילי טרור, בהם מחמוד בכר - דמות בכירה במערך ההברחות של חמאס. החקירה העלתה פרטים על הברחות נוספות וציוד ההתעצמות של הארגון. צה"ל: "נפגע ביכולות הצבאיות של חמאס"

צילום: דובר צה"ל

כוחות הביטחון סיכלו לפני כמה שבועות הברחת אמצעי לחימה לארגון חמאס ברצועת עזה מהשטח הימי בצפון רצועת סיני - כך הותר לפרסום היום (רביעי). בתקרית נעצר כלי השיט החשוד ששימש להברחת אמצעי הלחימה, וכן שני פעילי טרור שהועברו לחקירת שב"כ - אחד מהם הוא מחמוד בכר, דמות בכירה במערך ההברחות של ארגון הטרור.

ההברחה סוכלה בפעילות של כוחות זרוע הים ושב"כ, בשיתוף אגף המודיעין. בעקבות פעילות שב"כ זוהו הגורמים המעורבים בהברחה, ושיתוף הפעולה בין הארגונים איפשר את איתור כלי השיט. מערך השליטה הימית הבחין בכלי השיט החשוד והכווין את לוחמי זרוע הים אליו. לאחר מרדף, הצליחו כוחות הביטחון לעצור את כלי השיט ופעילי הטרור שעליו.

סוכל ניסיון הברחת אמצעי לחימה לרצועת עזה מהשטח הימי בצפון רצועת סיני. דובר צה"ל
סיכול הברחת אמצעי הלחימה לחמאס/דובר צה"ל

מחקירתם של פעילי הטרור עלו פרטים על קשריהם לחמאס, כמו גם פרטים על הברחות הארגון בתווך הימי, שמות מבריחים וציוד התעצמות. מעצרו של פעיל הטרור מחמוד בכר מהווה הישג משמעותי, שכן מדובר במבריח בכיר העובד עם הארגונים ברצועת עזה. ב-4 ביוני אף הוגש נגדו כתב אישום לבית המשפט המחוזי בבאר שבע.

עוד בוואלה!

בצה"ל חוששים מעיכוב בסיוע לחמאס, ונערכים להידרדרות ביטחונית ברצועה

לכתבה המלאה
סיכול ניסיון הברחת אמצעי לחימה לרצועת עזה מהשטח הימי בצפון רצועת סיני 17 ביוני 2020. דובר צה"ל
"נפגע ביכולותיו הצבאיות של חמאס". סיכול ההברחה/דובר צה"ל

מבצע זה מצטרף לשורת סיכולים שנועדו לשבש את תכניות ההתעצמות של חמאס ברצועת עזה, ומשקף את החשיבות שמייחס לכך שב"כ.

מצה"ל נמסר כי "זהו חלק מהמאמץ המתמשך לסיכול פעילות טרור מכל סוג נגד ישראל ולפגוע באופן משמעותי ביכולותיו הצבאיות של חמאס". עוד נמסר כי "צה"ל ושב"כ ימשיכו לסכל טרור והברחות בתווך הימי, שמיועדות עבור התעצמות גורמי הטרור ברצועת עזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully