וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פועל זר שחדר מלבנון נתפס על ידי כוחות צה"ל ביישוב שלומי

אזרח סודאן הסתנן מגבול לבנון לשטח ישראל ונתפס על ידי כוחות צה"ל, לאחר שהצליח לחדור ליישוב הצפוני. הוא מתוחקר על ידי הכוחות ואין שינוי בהנחיות לתושבים. מדובר באירוע השביעי מסוגו מתחילת השנה, בין היתר ברקע המשבר הכלכלי בלבנון, ובצה"ל מודאגים מהתגברות התופעה

צילום: שלומי גבאי

פועל זר, אזרח סודאן, שחדר מגבול לבנון נתפס הבוקר (רביעי) על ידי צה"ל לאחר שהצליח לחדור ליישוב שלומי. הכוחות סרקו צפונית-מזרחית ליישוב, סמוך לגבול עם לבנון, בעקבות חשש לאירוע ביטחוני, אולם בהמשך התברר כי מדובר בחדירה של פועל לשטח ישראל. הפועל הועבר לתחקור על ידי הכוחות ואין שינוי בהנחיות לתושבים.

מדובר באירוע השביעי מסוגו מאז תחילת השנה, שבו פועלים זרים מאפריקה חודרים לישראל מגבול לבנון כדי לחפש עבודה, אולם הפעם הצליח הפועל לחדור ליישוב הצפוני. ראש המועצה גבי נעמן עדכן הבוקר את התושבים על האירוע, ומסר כי "חוזרים לשגרה מלאה. מסתנן חדר את גדר הגבול. צה"ל נערך עם כוחות ביטחון רבים ולפני כחצי שעה המסתנן נתפס בשטח היישוב שלומי".

נעמן הודיע כי הוא נפגש עם מפקד עוצבת הגליל, תא"ל שלומי בינדר, וקיבל דיווח עדכני, ובהמשך בכוונתו "לדבר כיצד מונעים חדירה בפועל ליישוב".

חיילי צה"ל בגבול הצפון,  מבצע ״מגן צפוני״ להשמדת מערך המינהרות החודרות של ארגון הטרור חיזבאללה,4 בדצמבר 2018. רויטרס
חיילים בגבול הצפון, מבצע ״מגן צפוני״ להשמדת מערך המינהרות החודרות של ארגון הטרור חיזבאללה,4 בדצמבר 2018/רויטרס

כיתת הכוננות של היישוב הוקפצה בשעה 04:38 בעקבות ההתראה על החדירה. כוחות ביטחון רבים נפרסו בשכונות הצפוניות של שלומי, בסיוע מסוקים, רחפנים ופצצות תאורה. לקראת השעה 07:00, נתפס האזרח הסודאני בתוך תעלת ניקוז צמוד לקיר הדיירים בשכונת מורד ההר ביישוב.

תושבת השכונה הבחינו בו והתקשרה למוקד 100 של המשטרה. רבש"ץ היישוב, שגיא וקנין, הקפיץ למקום את כיתת הכוננות ובשלב זה צה"ל תפס פיקוד. "בשיחה עם מפקד האוגדה העליתי את שאלותיי ודאגתי מכך שאין ביטחון מוחלט לתושבי שלומי. היום הזה למזלנו עבר בשלום", אמר נעמן.

במכתב שנשלח הבוקר למפקד פיקוד הצפון, אלוף אמיר ברעם, דרש ראש המועצה לקיים פגישה דחופה וליצור תכנית לאבטחת היישוב שלומי מחדירות מהגדר. "בעיניי זה מחדל ואין לי כל כוונה לעצום עיניים", אמר ראש המועצה. "אני מאמין ומעריך את צה"ל ויחד עם זאת מה שקרה הבוקר אסור שיקרה שוב. נפיק לקחים גם אנו במועצה וכן מול צה"ל".

עוד בוואלה!

"אין לנו כסף לאכול": הפגנות סוערות בלבנון בשל הקריסה הכלכלית

לכתבה המלאה

בצה"ל התריעו מפני התגברות תופעת ההסתננות, שבחסותה עלולים להתרחש גם אירועי טרור. לדברי גורמים בישראל, אותם פועלים זרים הגיעו ללבנון במטרה למצוא עבודה, אך החליטו לחצות לישראל אחרי המשבר הכלכלי שפקד את המדינה, וסגירת בתי המלון והמסעדות בעקבות התפשטות הקורונה. באחד מהתשאולים של הפועלים הזרים, התברר כי הם פוטרו ממקום עבודתם בביירות ועוד באותו היום כבר היו בגבול הישראלי ניסיון לחדור אותו.

המציאות בגבול לבנון מדאיגה את מערכת הביטחון, לאור העובדה כי היא מתווספת לניסיונות הברחות אמצעי לחימה וסמים מהצד הלבנוני לישראל כמעט מדי שבוע. אירועים אלו פוגעים בקשב המבצעי של פיקוד הצפון, שכוחותיו פועלים לאיתור פעולות טרור לאורך הגבול. החשש הוא שחיזבאללה ינסה לנצל את צירי הברחות הסמים או הפועלים הזרים כדי לבצע פיגועים. בתוך כך, בניית המכשול החדש בגבול הצפון עדיין לא הושלמה, כך שהאזור עדיין מתבסס על גדר ישנה בת עשרות שנים.

(עדכון ראשון: 07:02)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully