וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערכה בצה"ל: קטאר מעכבת העברת כספים לעזה מחשש שתואשם במימון טרור

16.6.2020 / 17:38

לדברי גורמי צבא, בדוחא מודאגים כי הסיוע לחמאס יגרור הטלת סנקציות מצד הקהילה הבינלאומית. גורמים בצה"ל קושרים את העיכוב בהעברת הכסף לשיגור הרקטה לעבר שטח ישראל, ומזהירים כי כל עיכוב נוסף עלול לגרום להמשך הירי

גנץ בעוטף עזה "המתיחות באזור לא תיעלם בקרוב"/--

(בווידאו: שר הביטחון בני גנץ בביקור בעוטף עזה, בחודש שעבר)

גורמים במערכת הביטחון העריכו היום (שלישי) כי קטאר מעכבת את העברת הכספים לרצועת עזה מחשש שתואשם על ידי הקהילה הבינלאומית בתמיכה בארגון טרור, ותיענה בסנקציות. לדברי גורם בצה"ל, עד לשעות הבוקר לא הועברה בקשה מצד קטאר להעביר את הכסף לידי חמאס ברצועה.

הוא הדגיש כי בשלב זה לא ברור אם הקטארים מתכוונים לממן פעימה אחת בסך 25 מיליון דולרים, או לשלם גם 50 מיליון דולרים עבור החודש שעבר. לפי ההתנהלות בעבר, בדוחה מודיעים רשמית לישראל 48-24 שעות לפני הגעת השליח והעברת הכספים לעזה.

עובדת ברשויות של חמאס מציגה דולרים אחרי שקיבלה את המשכורת ששולמה על ידי קטאר ברצועת עזה, 7 בדצמבר 2018. רויטרס
עובדת חמאס ברצועת עזה מציגה את המשכורת שקיבלה מקטאר/רויטרס

בצה"ל קושרים את העיכוב בהעברת הכספים לשיגור הרקטה אמש לעבר ישראל, ומתריעים כי כל עיכוב נוסף עלול לגרום להמשך הירי. זמן קצר לאחר השיגור, כלי טיס וטנקים של צה"ל תקפו יעדים של חמאס בדרום רצועת עזה. שיגור הרקטה הגיע אחרי כחודש וחצי של שקט יחסי באזור, ויממה לאחר איתור בלון נפץ במועצה האזורית בני שמעון.

עוד בוואלה!

בצה"ל חוששים מעיכוב בסיוע לחמאס, ונערכים להידרדרות ביטחונית ברצועה

לכתבה המלאה

אתמול בבוקר דווח בעיתון הלבנוני אל-אחבאר, המקורב לחיזבאללה, כי ישראל הסכימה להעביר 50 מיליון דולר מקטאר לחמאס. על פי הדיווח, הכסף יועבר בשתי פעימות בתוך שבוע. בתמורה, חמאס הסכים לעצור את שיגורי הבלונים מהרצועה לשטח ישראל, שחודש בימים האחרונים.

בעקבות הדיווח, בצה"ל הביעו דאגה מגרירת הרגליים של קטאר בהעברת הכסף לחמאס. הסיבות לעיכוב בהעברת הכספים שחל בשבועות האחרונים עדיין לא ברורות, וגם גורמים מדיניים בירושלים ביררו מה מתרחש מאחורי הקלעים. הקטארים טענו כי העיכוב נגרם מחשש להידבקות בקורונה, אך גורמים בצה"ל העריכו כי הסיבה היא מתיחות הקיימת בין הקטארים, חמאס והרשות הפלסטינית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully