וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקרית ביטחונית בגבול עזה: ירי לעבר כוח שהוקפץ לאזור הגדר

אמיר בוחבוט ויפעת רוזנברג

עודכן לאחרונה: 9.8.2020 / 13:22

צה"ל ירה פצצות מרגמה לעבר דרום רצועת עזה למיסוך המרחב, בתגובה לשמיעת ירי באזור גדר המערכת. כוח שהוקפץ לאזור בעקבות התקרית נורה מכיוון הרצועה. צה"ל מסר כי לא היו נפגעים באירוע. הג'יהאד: "מדובר באיום ברור על אזרחים"

בווידאו: צה"ל תקף בצפון רצועת עזה/מערכת וואלה! NEWS

ירי משטח רצועת עזה בוצע היום (ראשון) לעבר כוח צה"ל שהוקפץ לאזור גדר המערכת, לאחר שנשמע ירי לכיוון כלים הנדסיים ועובדים אזרחיים באזור. בעקבות התקרית, הופסקו עבודות המכשול התת-קרקעי בגבול הרצועה, וכל הצירים באזור נחסמו.

מדובר צה"ל נמסר כי בתגובה לשמיעת הירי באזור גדר המערכת, צה"ל ירה פצצות מרגמה לשטח הרצועה למיסוך המרחב וכי בוצע ירי לעבר כוח של צה"ל שהוקפץ לאזו. לא היו נפגעים בתקרית.

מוקדם יותר דיווחו כלי תקשורת פלסטיניים כי צה"ל תקף עמדת תצפית ממזרח לדיר אל בלאח. על פי הדיווח, צה"ל ביצע ירי ארטילרי לאזור והשליך רימוני עשן.

הג'יהאד האסלאמי מסר כי "הירי האקראי של צה"ל לעבר בבתיהם ושדותיהם של תושבי עזה חוזר ונשנה, מדובר באיום ברור על אזרחים, וסיכון חייהם".

פעילות לוחמי חיל ההנדסה מיחידת יהל"ם לנטרול וזיכוי מבוקר של המטענים והרימונים שהושלכו אמש במסגרת הפרות הסדר האלימות שהוביל ארגון הטרור חמאס לאורך גדר המערכת ברצועת עזה.. דובר צה"ל, דובר צה"ל
ירי לעבר כוח שהוקפץ לגדר. גבול רצועת עזה/דובר צה"ל, דובר צה"ל

מהמועצה אזורית אשכול נמסר כי בעקבות האירוע הביטחוני, צה"ל סגר את כלל הצירים המובילים לגדר המערכת, לאורך כל הגבול. "החל מעכשיו ועד לעדכון חדש - לא תהיה כניסה למרחב הגדר בכל גזרת המועצה, כולל עבודות חקלאיות", נכתב לתושבים. "אין נפגעים באירוע ואין שינוי בהנחיות".

עוד בוואלה!

צרור בלונים המחובר לחפץ חשוד אותר במועצה האזורית אשכול

לכתבה המלאה

תקרית זו מצטרפת לשורת אירועים ביטחוניים באזור הרצועה ועוטף עזה בשבוע האחרון. בשלושת הימים האחרונים הופרחו בלוני נפץ משטח הרצועה לעבר ישראל. בתגובה להפרחת בלוני הנפץ, ביום חמישי האחרון תקפו כלי טיס של חיל האוויר תשתית תת קרקעית של חמאס בצפון הרצועה.

כמו כן, לפני כשבוע בוצע ירי רקטי משטח הרצועה לעבר שדרות ועוטף עזה, שיורט על ידי כיפת ברזל. בתגובה לשיגור, חיל האוויר תקף יעדים של חמאס ברצועת עזה, ומדובר צה"ל נמסר אז כי במהלך התקיפה נפגעו אתר לייצור בטון המשמש לחפירת תשתיות תת קרקעיות, וכי הותקפו התשתיות עצמן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully