וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות שיגור בלוני תבערה: שתי שריפות פרצו בעוטף עזה

9.8.2020 / 18:49

צוותי כיבוי הצליחו להשתלט על כמה דליקות במועצה האזורית אשכול, שנבעו משיגור בלונים משטח הרצועה. בימים האחרונים התחדש שיגור הבלונים לשטח ישראל, אתמול אותר בשטח חקלאי באשכול חפץ החשוד כמטען שחובר לזר בלונים וכמה שעות קודם לכן התפוצץ חומר דומה בנתיבות

בווידאיו: שריפה במועצה האזורית שער הנגב, חשד שנגרמה כתוצאה מבלוני תבערה/מערכת וואלה! NEWS

צוותי כיבוי רבים פעלו היום (ראשון) יחד עם צוותי קק"ל ורשות הטבע והגנים, בשתי שריפות שפרצו באזור המועצה האזורית אשכול. חוקר שריפות מכבאות והצלה קבע כי השריפות נגרמו מבלוני תבערה. צוותי הכיבוי הצליחו להשתלט על האש.

בימים האחרונים התחדש שיגור בלוני הנפץ והתבערה מרצועת עזה לשטח ישראל, בעקבות כך פרצו כמה שריפות קוצים באזור, בעיקר במועצות האזוריות אשכול, שער הנגב וחוף אשקלון, הסמוכות לגבול הרצועה. בעקבות שובו של טרור הבלונים נשרפו כאלף דונמים של חורש בשטחי שמורות הטבע בדרום הארץ. היום נשרפו רק כמה דונמים בודדים בשמורת הטבע בארי, בזכות תגובה מהירה ויעילה של צוותי הכיבוי של רשות הטבע והגנים, קק"ל וקיבוץ בארי.

אתמול אותר בשטח חקלאי באזור המועצה האזורית אשכול חפץ החשוד כמטען, שחובר לזר בלונים. חבלני משטרה נטרלו אותו, זהו היום השלישי ברצף שבו בלוני תבערה מופרחים מרצועת עזה ונוחתים בשטח ישראל. כמה שעות לפני כן נשמע קול נפץ בנתיבות, ובבדיקה חבלנית נמצא כי הוא נגרם מחומר נפיץ שהגיע על פי החשד באמצעות בלון והתפוצץ. המשטרה אספה ממצאים ופתחה בחקירה.

שריפה בשמורת הטבע בארי בעקבות בלון תבערה 9 באוגוסט 2020. רשות הטבע והגנים, אתר רשמי
השריפה שאירעה בשמורת הטבע בארי בעקבות שיגור בלון תבערה, היום/אתר רשמי, רשות הטבע והגנים

ביום שישי פרצה שריפת קוצים במועצה האזורית שער הנגב, כשככל הנראה גם במקרה זה האש פרצה בעקבות שיגור בלוני תבערה. צוות כיבוי מתחנות אשקלון וקריית גת פעל בסיוע יחידות מתנדבים מנחל עוז וכפר עזה יחד עם קק"ל, כדי לכבות את האש ואחרי כשעה וחצי הושגה שליטה על הדליקה והצוותים במקום ביצעו כיבוי סופי של האש.

ביום חמישי הופרחו בלוני נפץ ותבערה לעבר שטח ישראל, ובשלושה מהמקרים פרצו שריפות בשטחים פתוחים במועצה האזורית אשכול ובמועצת חוף אשקלון. כמה שעות מאוחר יותר, תקפו מטוסי קרב וכלי טיס של חיל האוויר תשתית תת קרקעית של חמאס בצפון רצועת עזה, בתגובה להפרחת הבלונים.

עוד בוואלה!

יום שני ברציפות: שריפת קוצים פרצה בשער הנגב חשד שנגרמה מבלון תבערה

לכתבה המלאה

ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון, בני גנץ, כתב בחשבון הטוויטר שלו לאחר התקיפה כי "ישראל לא תקבל הפרות ריבונות ופגיעה בתושבי הדרום. בעזה צריכים להבין שאין פתרון אחר - רק החזרת הבנים הביתה ושקט יביאו לצמיחה כלכלית ברצועה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully