וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשר שנים אחרי: נעצר פעיל פלסטיני שמעורב בהיתקלות שבה נהרג אלירז פרץ

עודכן לאחרונה: 9.8.2020 / 18:31

הארגון עצר תושב רפיח בן 38 בחשד למעורבות בתקרית שאירעה בגדר רצועת עזה בשנת 2010, בה נהרגו רס"ן פרץ וסמ"ר אילן סביאטקובסקי, ונפצעו שני חיילים. בחקירתו עלה כי היה פעיל בגדודי חללי אל-אקצא ומעורב בפעילות טרור נוספת נגד צה"ל. רה"מ למרים פרץ: "סגרנו את החשבון"

בווידאו: הגשת כתב אישום נגד עבדאללה דעמה/עריכה: אסף דרורי

כתב אישום הוגש היום (ראשון) נגד עבדאללה דעמה, בן 38 מרפיח, בגין מעורבות בתקרית בה נהרגו רס"ן אלירז פרץ וסמ"ר אילן סביאטקובסקי בשנת 2010 בגדר רצועת עזה. דעמה נעצר על ידי שב"כ בתחילת החודש שעבר, וכתב האישום שהוגש נגדו לבית המשפט המחוזי בבאר שבע מייחס לו עבירות שידול לרצח של חיילי צה"ל, ניהול בארגון טרור וחברות בארגון טרור.

במהלך חקירתו, עלה כי עבדאללה היה מעורב בהיתקלות שאירעה ב-26 במרץ 2010 בגדר הגבול עם רצועת עזה, סמוך ליישובים נירים ועין השלושה. במהלך התקרית נפצעו שני חיילים נוספים. מלבד מעורבותו בפיגוע, עלה בחקירה כי עבדאללה שימש בתפקיד פיקודי בגדודי חללי אל-אקצא, היה מעורב בפעילות טרור נגד כוחות צה"ל, ושימש כפעיל בארגון עד למועד מעצרו.

עבדאללה דע'מה, חבר בחוליה שהרגה את אילן סביאטקובסקי ואלירז פרץ ב-2010 בגבול רצועת עזה, לאחר שנלכד בידי שב"כ. 09 באוגוסט 2020. שב"כ
מואשם בשידול לרצח החיילים. דעמה/שב"כ

על פי פרטי החקירה, גדודי חללי אל-אקצא החלו בתכנון הפיגוע בספטמבר 2008, וביצעו אותו בפועל במרץ 2010, בעוד שארגון הג'יהאד האסלאמי הפלסטיני לקח אחריות על ביצוע הפיגוע.

עבדאללה, שהיה פעיל בארגון, הסכים בחודש יולי 2008 להצעה לבצע פעילות טרור נגד ישראל, יחד עם פעיל נוסף, עדנאן אבו האני, ולגייס לשם כך פעילים נוספים. השניים גייסו את הפעיל בסאם אבו דגמה לארגון, ועבדאללה שימש כמפקדו בחוליה.

עוד בוואלה!

תקרית ביטחונית בגבול עזה: ירי לעבר כוח שהוקפץ לאזור הגדר

לכתבה המלאה
רס"ן אלירז פרץ וסמ"ר אילן סביאטקובסקי, שנהרגו באירוע בגבול רצועת עזה ב-2010. 09 באוגוסט 2020. ראובן קסטרו
רס"ן אלירז פרץ וסמ"ר אילן סביאטקובסקי/ראובן קסטרו

במסגרת ההכנות לפיגוע, איתרו חברי החוליה מיקום מתאים לביצוע הפיגוע סמוך לגדר המערכת, בקרבת ביתו של בסאם. במקביל, הם גיבשו תכנית להנחת מטען נגד כוחות צה"ל הפועלים בגזרה, וגייסו פעילים נוספים לשורותיהם. עוד עלה בחקירה כי המתווה המתוכנן אושר עם הארגון, שהיה אמור לספק להם את מטען החבלה למימושו.

החוליה פעלה להוצאת התכנון לפועל, תוך ניסיונות של עבדאללה להשיג מטען מתאים מהארגון. לאחר כמה ניסיונות כושלים לקבלת המטען וסמוך למועד האירוע, השיג בסאם מטען ונשק מהג'יהאד האסלאמי וביצע את הפיגוע עם פעילי טרור אחרים, במתווה שסוכם עם עבדאללה ועדנאן. מהחקירה עולה שעבדאללה שידל את בסאם לבצע פיגוע טרור שנועד להביא למותם של חיילי צה"ל. בסאם נהרג עוד באותה שנה במהלך ניסיון הנחת מטען נוסף בגדר המערכת.

כתב אישום כנגד עבדאללה דע'מה בגין עבירות שעניינן שידול לרצח של חיילי צה"ל, ניהול בארגון טרור וחברות בארגון טרור. המחוזי ב"ש. -, אתר רשמי
"כך מנחילים תודעת ניצחון לדורות הבאים". דע'מה בדיון בבית המשפט המחוזי בבאר שבע/אתר רשמי, -

טרם הפרסום בכלי התקשורת, ש', ראש חטיבת הסיכול של השב"כ ברצועת עזה, עדכן את מרים פרץ ואת ילנה סביאטקובסקי על תפיסת פעיל הטרור שהיה מעורב בפיגוע בו נהרגו בניהן. פרץ הודתה לש' ואמרה שכך מנחילים תודעת ניצחון לדורות הבאים, וכי גם אחרי שנים רבות השב"כ לא שוקט וממצה את הדין עם כל מי שפגע בחיילי צה"ל ובאזרחים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס ללכידת פעיל הטרור ואמר כי "יידעו כל מבקשי רעתנו, שגם אם יחלפו שנים - מדינת ישראל לא תרפה עד שנבוא חשבון עם המחבלים".

בווידאו: שיחת הטלפון בין רה״מ ומרים פרץ לאחר מעצר פעיל פלסטיני שהיה מעורב בהיתקלות שבה נהרג בנה/עריכה: אסף דרורי

בהמשך שוחח נתניהו טלפונית עם מרים פרץ. "המדינה שלנו אומרת שחיי אזרחיה לא הפקר וחיי חייליה לא הפקר. סוגרים את החשבון, כמה זמן שזה ייקח", אמר לאם השכולה. "חשוב לי במקרה הזה שלך, שאני יודע שאין מזור לכאב הנורא שלך, אבל בכל זאת גם אם זאת נחמה פורתא זאת נחמה".

עו"ד הנאשם: "ההודאה ניתנה בלחץ"

עו"ד מחמד ג'בארין, המייצג את דעמה, אמר בתגובה כי "טרם קיבלנו את כל חומר החקירה. הנאשם בא לבית החולים תל השומר יחד עם אחיו לאחר שקיבלו אישור מהשב"כ להיכנס דרך מעבר ארז. זאת כדי לתרום לו מח עצם. לאחר מכן השב"כ עצר אותו והשניים נלקחו לבית החולים תל השומר. נאמר לו מפורשות שאם יודה במה שהם רוצים אחיו יעבור את הטיפול הרפואי והניתוח שהוא זקוק לו. ההודאה ניתנה בלחץ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully