וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עד המדינה העיד לראשונה: "ניבי זגורי פרנואיד, אמר שיש לו שלושה חיסולים"

2.1.2020 / 18:45

במשך שנים נחשב זגורי לראש ארגון הפשע הגדול בדרום, ובמהלך משפטו עלה לדוכן העדים אחד מחייליו לשעבר. העד שחזר את רצח טל קורקוס, את ההכנות לרציחת אלישע סבח ומדוע החליט לחתום על הסכם עם המדינה. במהלך הדיון צעק הנאשם לעבר העד "רוצח", והוא ענה: "רצחתי בשבילך"

צילום: יניב זוהר, עריכה: שאול אדם

עד המדינה בפרשת רצח דבורה הירש, טל קורקוס ואלישע סבח העיד היום (חמישי) לראשונה בבית המשפט המחוזי בבאר שבע, בו נאשמים העבריין יניב זגורי וכן עבריינים נוספים. זהותו אסורה בפרסום. עד המדינה סיפר כי מי ששלח אותו לפגוע בסבח הוא זגורי. "ניבי היה פרנואיד", סיפר. "כל הזמן השתמש במילות קוד: למיכאל מור קרא שמן ולרציחות קרא פרנסות, הוא אמר לי פעם אחת בשיחות שיש לי שלוש פרנסות שצריך לטפל בהן, הוא התכוון לטל קורקוס, אלירז תשובה ואלישע סבח". במהלך הדיון זגורי צעק לעבר העד: "רוצח", והעד ענה לו "רצחתי בשבילך".

העד שחזר כי הכיר את זגורי בכלא והקשר בין השניים התהדק במשך התקופה שלאחר השחרור. "היו ימים שהוא היה קם בלי מצב רוח ואמר לי 'אנשים מאכזבים אותי'. 'יש לי שלוש פרנסות' יש לו שלושה אנשים שהוא רצה להפיל, לפגוע בהם". לטענת עד המדינה, הוא דיבר עם זגורי כמה פעמים ביום, גם כשהאחרון היה בתאילנד ובסין. "אהבתי אותו, הוא נתן לי להרגיש שאני כל העולם שלו", אמר העד.

יניב זגורי. רפרודוקציה, יהודה לחיאני, מעריב, מערכת וואלה! NEWS
"היו ימים שהוא קם בלי מצב רוח ואמר ש'אנשים מאכזבים אותי'". זגורי/מערכת וואלה! NEWS, רפרודוקציה, יהודה לחיאני, מעריב

כתב האישום מייחס לנאשמים עבירות של רצח, ניסיון רצח, הריגה, קשירת קשר לפשע, עבירות בנשק, שיבוש מהלכי משפט ועבירות נוספות. במשך שנים נחשב זגורי לראש ארגון הפשע הגדול בדרום, כאשר יד ימינו היה קורקוס. זגורי נתן אמון מלא בקורקוס עד שהאחרון נעצר ופתח את הפה נגד "הבוס" שנשלח ב-2009 לשבע שנות מאסר בעקבות העדות. ב-2016, כחצי שנה לפני שחוסל קורקוס, בזמן שהוא שהה במעצר על עבירות אלימות נגד גרושתו דבורה הירש, האחרונה נורתה למוות לעיני ילדיה בבאר שבע. על פי החשד, הירש נרצחה כנקמה על הפללתו של זגורי על ידי קורקוס.

ביוני 2017, לפי החשד, נרצח קורקוס, ששימש אז כעד מדינה, בהוראתו של זגורי כנקמה על כך שהפליל אותו בעבר. כמה חודשים לאחר מכן חוסל סבח, האיש שהביא להרשעתו של אדם איטל, "הרוצח השכיר" של זגורי. בעקבות עדותו של סבח נשלח איטל לכלא. במהלך חקירת הפרשה הנוכחית, מקורב לזגורי גויס כעד מדינה והפליל לכאורה את ראשי הארגון לאחר שהיה נוכח בזירות הרצח וידע על התכנון שקדם להם.

העבריין טל קורקוס. חדשות 10, צילום מסך
נרצח בהוראת זגורי. קורקוס/צילום מסך, חדשות 10

עד המדינה סיפר על רציחתו של קורקוס: "יצרתי קשר עם מישהי שידעתי שטל קורקוס משחק אצלה קלפים", שחזר. "ניב ביקש ממני לרצוח את טל קורקוס. אני תכננתי את הרצח של טל, אני הייתי האיש הדומיננטי".

על ההכנות לרצח סבח אמר כי "זגורי רצה לפתוח לי עסק של מלאווח באשקלון, כשהוא הבין את העלות, הוא ירד מזה". לאחר מכן הוא אמר לי שיש מישהו שרוצה לפתוח עסק של מלאווח במרכז הארץ ושאני אעזור לו. הוא נתן לי את הטלפון של אריק איטל, ואז קבעתי פגישה עם אריק והוא אמר לי שהכוונה של ניב שהייתה שצריך להוריד את סבח".

עד המדינה סיפר על החשש שלו לחתום על ההסכם עם המשטרה. "פחדתי לשתף איתם פעולה כי לא סמכתי עליהם. עד מדינה נרצח ועוד אישה של עד מדינה נרצחה. הפקירו אותם, פחדתי שהם ישתמשו במה שאני אגיד להם כנגדי". לדבריו, "בהתחלה מפקד הימ"ר שראה אותי בדיון שקשור לפרשה אמר לי שיש כתב אישום נגדי מוכן באשמת רצח טל קורקוס. נתתי למפקד הימ"ר להבין שאני כן יודע דברים, ואז אחרי שהאריכו לי את המעצר, ביקשתי לדבר עם מפקד הימ"ר. מסרתי לו את השם של אריק. לא רציתי למסור את השם של ניבי זגורי, פחדתי. לא מתאים לי להיות מסוכסך עם ניבי אחרי כלך מה שהוא ביקש ממני לעשות אבל אז הבנתי שאין לי ברירה. את השם של מיכאל לא רציתי למסור בהתחלה, מסרתי אותו רק אחרי תקופה".

עורכי הדין בכניסה למשפטו של יניב זגורי, עד המדינה בתיק ניבי זגורי, המחוזי, ב"ש. יניב זוהר, אתר רשמי
עורכי הדין בכניסה לבית המשפט, היום/אתר רשמי, יניב זוהר

מחוץ לאולם בית המשפט האשים הבוקר עורך דינו של זגורי את עד המדינה בעדות שקר. "מדובר בעד מדינה שלא רק שהוא שיקר שאני מציע לכולם לראות את ההתפתחות בחקירה שלו. העד מדינה הזה עשה כל מיני דברים שפשוט הדעת אינה סובלת ונתפס בשקר. הוא אמר שיודע מי רצח ואז התברר למשטרה שהוא זה שירה - איך אפשר להאמין לעדי מדינה שכאלה במדינת ישראל".

עורך הדין משה יוחאי, המייצג את זגורי, אמר כי "מדובר בעד מדינה ששקריו יחשפו במהלך עדותו בבית המשפט יש לזכור כי שקר גס מאוד הקשור לארוע ירי שביצע עד המדינה נחשף עוד בזמן הפעלתו וההסכם עימו כמעט ובוטל".

בדיון הקודם: סערה באולם

בדיון הקודם, זגורי ושאר הנאשמים התפרעו באולם הדיונים והאשימו את השופטים ואת הפרקליטות ב"תפירת תיקים" ובהרשעתם ללא ראיות מתאימות. לאחר שחלקם הוצאו מהאולם וחלקם יצאו אחריהם במחאה, השופט התנה את החזרתם בכך שיכתבו מכתב התנצלות על הפרעתם בדיון. במהלך הדיון, יניב זגורי פנה אל השופט ואמר לו: "אתה רוצה להרשיע אותנו ולכן אתה נותן לפרקליטות להתנהג אלינו ככה". זגורי פנה אל הפרקליטות ואמר: "עד המדינה שלכם הוא רוצח, יש לו דם על הידיים". נאשם נוסף צעק אל עבר הפרקליטות בדיון כי "הם תופרים תיקים והכל מכור".

בעקבות הסערה שפרצה באולם, הוצאו זגורי ונאשם נוסף מהאולם ובתגובה, שאר הנאשמים יצאו ממנו בהפגנתיות. לאחר מכן, השופט נתן זלצובר התבקש להחזיר את הנאשמים לאולם. במשך דקות ארוכות הוא סירב, אך מצא פתרון יצירתי - שהם יכתבו מכתב התנצלות על הפרעתם בדיון ויחזרו למקומם.

אינפו - שני ראשי ארגוני פשע חשודים ברצח עד המדינה טל קורקוס. -, מערכת וואלה! NEWS
אינפו - שני ראשי ארגוני פשע חשודים ברצח עד המדינה טל קורקוס/מערכת וואלה! NEWS, -

לנאשמים הועברו דף ועט, ואכן הם כתבו את המכתב והתנצלו על ההפרעה לדיון ונכנסו פנימה. אולם, המהומה לא שככה: בזמן שנכנסו לאולם, השופט ביקש מהנאשמים להתנצל על הדברים שאמרו כלפיו וכלפי הפרקליטות. אחד הנאשמים טען שאינו חוזר בו מדבריו וש"הפרקליטות תופרת להם תיקים". זגורי עצמו פנה אל השופט ואמר לו כי "אתה נותן להם לעשות מה שהם רוצים, אתה רוצה להרשיע אותנו בכל מחיר". לאחר ששופטת נוספת שישבה בהרכב פנתה אל זגורי ואמרה לו שאין הדברים כך, ענה זגורי כי "ככה זה נראה ואם אני טועה אז אני מתנצל".

הסערה החלה לאחר שהסנגורים של שבעת הנאשמים טענו כי הפרקליטות העבירה להם פרטים חדשים מעדותו של עד המדינה - חומר נוסף שבו הוא מפליל את הנאשמים בדברים חדשים שהוא לא אמר בעדויות שנתן לפני הגשת כתב האישום. בפרקליטות דחו את הטענות על הסף. הרכב השופטים קבע כי הדיון בו אמור היה להעיד עד המדינה יידחה בשבוע נוסף כדי שהסנגורים ילמדו את התיק. במהלך הדיון, עורכי הדין מטעם הפרקליטות מחו על דברי הסנגורים וטענו כי מה שהם עושים זה לסכן את הפרקליטים.

(עדכון ראשון: 17:10)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully