וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רצח עד המדינה: כתבי אישום נגד ראשי הפשע

18.12.2017 / 12:00

חמישה כתבי אישום הוגשו נגד מי שהפעילו לכאורה את הרשת המסועפת שהביאה למותם של עד המדינה טל קורקוס ועד התביעה אלישע סבח. בין הנאשמים ברצח - ראשי ארגוני הפשיעה מיכאל מור וניבי זגורי

צילום: שי מכלוף, בני בן סימון, עריכת וידאו: ניר חן

פרקליטות מחוז הדרום הגישה היום (שני) חמישה כתבי אישום נגד המעורבים בפרשת "חוק וסדר". שני ראשי ארגוני הפשיעה מיכאל מור וניבי זגורי וכן אדם איטל, נאשמים ברצח עד המדינה טל קורקוס. זגורי ואיטל חשודים גם ברצח עד התביעה אלישע סבח. אליושה בן שלום ושמעון שרביט, שניים מאנשיו של מור, נאשמים בהריגה מאחר שסיפקו לכאורה את המטען שהביא למותו של קורקוס.

כתב האישום מייחס לנאשמים עבירות של רצח, ניסיון רצח, הריגה, קשירת קשר לפשע, עבירות בנשק, שיבוש מהלכי משפט ועבירות נוספות.

אינפו - שני ראשי ארגוני פשע חשודים ברצח עד המדינה טל קורקוס. -, מערכת וואלה! NEWS
אינפו - שני ראשי ארגוני פשע חשודים ברצח עד המדינה טל קורקוס/מערכת וואלה! NEWS, -

תחילת האירועים בפברואר 2007, אז רצח אדם איטל שני נערים, רוסלן קובייב ואיתן איזמאיילוב, בפיצוציית "בון בון" בבאר שבע. אלישע סבח מסייע אז למשטרה להגיע לעד ראייה שצפה באיטל רוצח את השניים.

לפי החשד במשטרה, ב-6 באפריל השנה, אחיו של אדם איטל, אריק, רצח את סבח בנקמה על הפללת אחיו, וירה בסבח שש פעמים בראשו במסעדת "פיתה", שאותה ניהל סבח בנתניה. בתו של סבח, לירז, נשואה לרועי תשובה - מי שהיה חברו הקרוב של אדם איטל, עד שהשניים ככל הנראה הסתכסכו ותשובה נרצח. משפחתו ואלמנתו, לירז, משוכנעים מאז שאדם איטל רצח את יקירם.

בעוד אדם איטל מרצה עונש מאסר בגין ארבעה מעשי רצח, אריק איטל חשוד ברצח סבח נעצר במסגרת פרשת "חוק וסדר", שמכונה גם פרשיה "80/17", בחשד ששימש כרוצח שכיר וחיסל גם את עד המדינה קורקוס בעזרת מטען שהשיג עבורו מיכאל מור.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
כתב אישום כנגד חמישה נאשמים בגין מקרי הרצח של טל קורקוס ז"ל ואלישע סבח ז"ל, מחוזי ב"ש 18 בדצמבר 2017. לירון מולדובן, מערכת וואלה! NEWS
הדיון בעניינם של החשודים בבית המשפט המחוזי בבאר שבע, היום/מערכת וואלה! NEWS, לירון מולדובן
יניב זגורי אחד החשודים ברצח טל קורקוס אזוק בשדה התעופה בעת נחיתו מסין. -, מערכת וואלה! NEWS
זגורי מובא לישראל/מערכת וואלה! NEWS, -

רצח עד המדינה קורקוס אירע ב-27 ביוני השנה, לאחר שמטען חבלה הוצמד למכוניתו באשקלון והתפוצץ. במשטרה התגבשה הערכה שקיים קשר בין מקרי הרצח, שכן המשותף לשניהם שהעידו בעבר נגד יניב זגורי ובכירים בארגונו.

זגורי אף גורש מסין, יחד עם שניים מחבריו, למרות שבין ישראל לסין אין הסכם הסגרה. כפי הנראה, הדבר נבע משקרים שסיפקו השלושה לרשויות המקומיות בסין כשנשאלו לגבי עברם הפלילי במהלך הנפקת ויזה.

כתב אישום כנגד חמישה נאשמים בגין מקרי הרצח של טל קורקוס ז"ל ואלישע סבח ז"ל, מחוזי ב"ש 18 בדצמבר 2017. לירון מולדובן, מערכת וואלה! NEWS
מיכאל מור בדיון בבית המשפט, היום/מערכת וואלה! NEWS, לירון מולדובן
כתב אישום כנגד חמישה נאשמים בגין מקרי הרצח של טל קורקוס ז"ל ואלישע סבח ז"ל, מחוזי ב"ש 18 בדצמבר 2017. לירון מולדובן, מערכת וואלה! NEWS
הדיון בבית המשפט בבאר שבע, היום/מערכת וואלה! NEWS, לירון מולדובן

לפי החשד, זגורי נתן את ההוראה לחסל את קורקוס, כנקמה על כך שהפליל אותו בעבר. במהלך חקירת הפרשה הנוכחית, מקורב לזגורי גויס כעד מדינה והפליל לכאורה את ראשי הארגון לאחר שהיה נוכח בזירות הרצח וידע על התכנון שקדם להם. במקביל, גויסו שתי עדות מדינה נוספות - שתי צעירות שהפעילו ערב הימורים מבוים, שאליו הגיע קורקוס ביום שחוסל.

חצי שנה לפני שחוסל קורקוס, נרצחה גרושתו, דבורה הירש. היא נורתה למוות לעיני ילדיה בבאר שבע, ברצח שטרם פוענח. אחיה, מוטי אלמקייס, הוא אחד החשודים בפרשה. לפי הרישומים שבידי המשטרה, אלמקייס ידע על הכוונה לפגוע בגיסו, קורקוס, וסירב לשתף פעולה, אך לא התריע על כך בפני איש.

עו"ד משה יוחאי המייצג את אריק איטל שחשוד ברצח אלישע סבח וטל קורקוס טוען כי עד המדינה יביא לקריסת התיק ותקף בחריפות את המשטרה. "המשטרה התנהלה באופן רשלני, הם הציעו לאריק איטל שמואשם ברצח להיות עד מדינה בתמורה לפתוח את אחד התיקים ולהביא ראיות חדשות באחד התיקים שעליהם הוא יושב למאסר עולם".

ורד שליו המייצגת את אריק איטל אמרה בתגובה כי, "אין שום בסיס לחשדות נגד מרשנו. כתב האישום כולו מבוסס על הראיה מרכזית בדמות עד המדינה עם דם על הידיים שמבקש למלט עצמו משני מעשי רצח שתוכננו על ידו באמצעות הפללה של חפים מפשע, בהם מרשנו".

שני מאסרי עולם נגזרו על הרוצח אדם איטל. שי מכלוף
אדם איטל/שי מכלוף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully