וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העבריין ה"מנומס": "בעל הבית של באר שבע" שמגיש את הנקמה קרה

17.5.2018 / 10:59

לא מן הנמנע כי גל המעצרים בפרשת רצח דבורה הירש, גרושתו של עד המדינה טל קורקוס, קשור לניב זגורי ולאנשי ארגונו. מכריו של זגורי מספרים על איש קר רוח ושקול, שיודע לכבוש את זעמו. "כל מי שפגע בו - ישלם"

צילום: בני בן סימון

התפתחות דרמטית חלה בפרשת החיסולים והרציחות שמטלטלת בשנים האחרונות את הדרום. לא פחות משבעה תושבי האזור נעצרו אתמול (רביעי) בחשד לרצח דבורה הירש, שנורתה למוות במרץ 2016 לעיני שלושת ילדיה בעת שהייתה ברכבה בבאר שבע. דבורה הייתה גרושתו של טל קורקוס, שהפליל לפני כעשור כעד מדינה את מקורבו לשעבר, ניב זגורי, ונרצח גם הוא ביוני 2017. המשטרה חושדת כי זגורי, הנחשב לעבריין הבכיר בבאר שבע וכונה לא פעם "בעל הבית של העיר", הוא זה שעומד מאחורי רצח הגרושה. לא מן הנמנע כי גם גל המעצרים האחרון קשור לזגורי ולאנשי ארגונו.

זגורי החל את דרכו בעולם הפשע יחד עם שלום דומרני בארגון הפשע של יצחק אברג'יל. בזמן שדומרני התמקד באזור לכיש, זגורי פעל בעיקר בנגב. לאחר כמה שנים החליטו השניים לעזוב את הארגון של אברג'יל ולפרוש כנפיים. זגורי התעסק בהלוואות בריבית, סחר בכלי נשק וגם, על פי חשדות המשטרה, בחיסול ובניסיונות חיסול של המתחרים בעולם הפשע הדרומי.

עוד בוואלה! NEWS:
"הפרקליטות ביקשה מעצר עד תום ההליכים - כדי ללחוץ על נאשם להודות"
רוצים לאבטח את ניר חפץ? הרשות להגנת עדים מחפשת אתכם
צעיר בן 25 חשוד שדקר את הוריו בזכרון יעקב

אינפו - שני ראשי ארגוני פשע חשודים ברצח עד המדינה טל קורקוס. -, מערכת וואלה! NEWS
אינפו - שני ראשי ארגוני פשע חשודים ברצח עד המדינה טל קורקוס/מערכת וואלה! NEWS, -

בשנת 2009 התרחש המפץ הגדול. טל קורקוס, האיש הכי קרוב ליניב, "פתח עליו" והפך להיות עד מדינה נגדו. בעקבות עדותו של קורקוס הורשע זגורי בכמה עבירות חמורות אך זוכה מאשמת עמידה בראש ארגון פשע. אחרי תשע שנים בכלא יצא זגורי לחופשי והחליט לעזוב את הארץ. הוא נדד בין תאילנד לסין, משם, כך סבורים במשטרה, הורה לאנשיו לרצוח את החבר שהפך לעד מדינה. על פי החשד היה אחראי זגורי גם לרצח גרושתו של קורקוס, דבורה.

"יניב הוא בעל סבלנות של פיל", הסביר גורם המעורה בחקירות זגורי. "כל מי שפגע בו ישלם את המחיר של מה שהוא עשה. הוא חכם מאוד ויודע להסתדר עם כולם. החיילים שלו נאמנים לו מאוד, והם ילכו אחריו לכל מקום. לאיש יש כריזמה עצומה והרבה מחייליו רואים בו את המנהיג הבלתי מעורער שלהם".

"אף אחד לא זז ללא אישור של יניב בדרום", סיפר אחד ממכריו. "הוא היה המלך הבלתי מעורער של עולם הפשע הדרומי ובעיקר בבאר שבע. כולם פחדו ממנו, הוא האיש הכי חזק בבירת הנגב". לדברי המכר, "יניב ידוע יותר ככזה שיודע לכבוש את זעמו. הוא ידע לנקום בזמן הנכון. הוא לא חמום מוח, אלא איש קר רוח ומחושב".

עוד באותו נושא

עד המדינה שחוסל הובא לקבורה: "אלוהים ישלם למי שעשה את זה"

לכתבה המלאה
העבריין טל קורקוס. חדשות 10, צילום מסך
בעקבות עדותו הורשע זגורי בעבירות חמורות. קורקוס/צילום מסך, חדשות 10

אנשים המעורים בחייו של זגורי מספרים כי חרף אכזריות מעשיו, מדובר באיש משפחה חם, שאשתו וילדיו חשובים לו מאוד. מנגד, הם טוענים כי לא יהסס לפגוע בכל מי שעומד בדרכו. "אלי אוזן (כדורגלן העבר - י"י) היה איש קרוב למשפחת זגורי וחוסל", מספרים כמה ממכרי המשפחה. "הוא היה האיש של אברג'יל בדרום, אבל היה קרוב גם לזגורי. עד היום סבורים במשטרה כי גם ידו של יניב הייתה מעורבת ברצח".

"הוא זרק רימון לעבר ביתו של העיתונאי ארצי חלפון, רק בגלל שלא אהב את כתבותיו", הוסיפו. "הוא היה אף מעורב בהצתת משרד עורכי דין בגלל שלהערכת המשטרה הוא לא היה מאושר מהייצוג שלו".

זגורי, כך סבורים במשטרה, תחזק קשרים עם ראשי ארגונים בדרום. "הוא כל הזמן טיפח קשרי חוץ ויצר בריתות עם אנשים רבים בעולם הפשע", סיפר גורם המעורה בחקירה. "מיכאל מור, שלום דומרני, כולם ביחסים טובים. מלבד הסכסוך הידוע עם משפחת אברג'יל, הוא תמיד נכנס מתחת לרדאר. מדובר באיש שיודע לשלוט וגם בדיפלומט מצוין. הוא בז למי שחוצה את הקווים, וסבור שרק פחדנים עושים זאת. גם מחו"ל הוא היה ראש ארגון חזק שיודע לפקד על אנשיו מרחוק. יש לו גם הרבה עסקים פרטיים וחוקיים, אחרי שבמשך השנים הוא הצליח להלבין את חלקם".

"יניב הוא דמות אחרת בעולם הפשע", ציינו מכריו של זגורי. "הוא לא נראה עבריין רגיל. הוא לא מראה כעס וזעם ויודע להחביא את הרגשות. הוא תמיד היה מנומס גם כלפי האויבים שלו. הוא יודע לשלוט באנשים שלו, ולכן הסיפור הזה נראה קצת מוזר. יניב היה בטוח שאם הוא ייצא אפילו להוואי - הוא יהיה מוגן שם. אצלו, אגב, הנקמה תמיד תבוא קרה - הוא לא ממהר, מחושב וחד, ויודע לספוג הרבה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully