וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הותר לפרסום: עד המדינה שנרצח שנה לאחר גרושתו - העבריין טל קורקוס

29.6.2017 / 11:00

קורקוס, שחוסל בפיצוץ מכוניתו באשקלון, היה בכיר בארגון פשע בדרום ויעד מודיעיני של המשטרה. הוא ביקש להגן על חייו ולהעביר את הדיון בעניינו למקום אחר - אך המשטרה סירבה, ובית המשפט קיבל את עמדתה. בשנה שעברה נרצחה גרושתו דבורה הירש מול עיני ילדיהם

צילום: שי מכלוף, עריכה: שניר דבוש

עד המדינה שחוסל השבוע באשקלון הוא העבריין טל קורקוס - כך הותר הבוקר (חמישי) לפרסום. קורקוס, שנהרג בפיצוץ רכבו, היה בכיר בארגון פשע בדרום ויעד מודיעיני של המשטרה. גורם המעורה בפרטי החקירה מסר כי העבריין היה דמות בכירה בארגון פשע וחיסולו הוא "המשמעותי ביותר בשנים האחרונות בעולם הפשע

בשנה שעברה נורתה גרושתו של קורקוס, דבורה הירש, לעיני שלושת ילדיהם בעת שהייתה ברכבה בבאר שבע. קורקוס הפליל לפני כעשור בעדותו את מקורבו לשעבר יניב זגורי, הנחשב לעבריין הבכיר בבאר שבע ולא פעם כונה "בעל הבית של העיר", והמשטרה חשדה כי רצח הגרושה התבצע כנקמה על מעשי בעלה לשעבר. שישה חשודים נעצרו למעורבות ברצח של הירש, אולם כולם שוחררו בשל חוסר בראיות. לאחר חקירה ממושכת הם שוחררו וזגורי עזב כעבור כמה ימים את ישראל.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נורתה לנגד עיני ילדיהם. דבורה הירש/מערכת וואלה!, צילום מסך
העבריין טל קורקוס. חדשות 10, צילום מסך
חוסל בפיצוץ רכבו. טל קורקוס/צילום מסך, חדשות 10
הגבר שנהרג בפיצוץ מכוניתו באשקלון הוא בכיר בארגון פשע בדרום ויעד מודיעיני של המשטרה. שי מכלוף
"לא ניתן היה להתקרב". זירת הפיצוץ באשקלון/שי מכלוף

לנוכח האמור, עלתה השאלה אם קורקוס, ששימש מטרה פוטנציאלית, היה מאובטח בידי המשטרה. רכבו של העבריין התפוצץ סמוך לשעה 4:00 בשדרות דרום אפריקה באשקלון. לאחר שהאש כובתה, צוות מד"א שהגיע למקום מצא אותו ללא רוח חיים עם כוויות קשות על גופו. המשטרה פתחה בחקירת האירוע, ובינתיים, הוטל צו איסור פרסום על פרטי החקירה.

"כשהגענו למקום ראינו כלי רכב בוער ולא ניתן היה להתקרב", סיפר פרמדיק מד"א אריאל פלאוט, שהגיע לזירת הפיצוץ באשקלון. "לאחר פעולות של הכבאים ראינו בכיסא הנהג גבר עם כוויות קשות, הוא היה ללא סימני חיים ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותו במקום".

כמו כן, לאחר מותו של קורקוס, נודע כי הוא ביקש להעביר את הדיונים בעניינו ממחוז הדרום מחשש לחייו, אך המשטרה התנגדה בטענה כי ניתן להגן עליו מפני העבריינים שהעיד נגדם. בית המשפט העליון קיבל את עמדת המשטרה והותיר את תיקו של קורקוס בבית משפט השלום בבאר שבע.

דרכיהם של קורקוס וזגורי הצטלבו לראשונה לפני יותר מ-15 שנים, כשהראשון דקר את אחיו של האחרון לאחר שחשד כי העיד נגדו במשטרה. זגורי הזמין את קורקוס לפגישה בבית קפה כדי לשמוע את הסיבות לדקירה ובסיומה אף נזף באחיו. פגישת הבהרה זו הפכה את קורקוס ליד ימינו של זגורי.

לפני כעשור נעצר קורקוס בחשד להחזקת נשק. "לאחר שנעצר, הוא 'זימר' ובלחץ חוקריו הפך לעד מדינה נגד יניב זגורי", אמר בכיר במערכת אכיפת החוק שמכיר היטב את קורקוס. עדותו של קורקוס הייתה לבסיס התיק שבמסגרתו ייחסה המשטרה לזגורי ואנשיו חברות בארגון פשיעה דרומי. זגורי זוכה מאישום של ניהול ארגון פשיעה, והורשע בעבירות פחותות.

שלוש שנים אחרי עדותו עזב קורקוס את הארץ והצטרף לתכנית להגנת עדים. לאחר כשנה בתכנית, חזרה הירש, אז עדיין אשתו, לישראל. לאחר מכן הוא שב בעצמו התנייד ללא הגנת של התוכנית או של המשטרה. בהמשך עלו יחסי בני הזוג על שרטון, והוא ריצה מאסר בגין אלימות

חשד לרצח באשקלון, גבר נהרג בפיצוץ מכונית. חטיבת דובר המשטרה
זירת החיסול באשקלון, השבוע/חטיבת דובר המשטרה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חוסלה שנה לפני בעלה לשעבר. דבורה הירש/מערכת וואלה!, צילום מסך
זירת הירי בבאר שבע היום. שי מכלוף
זירת הרצח של הירש בבאר שבע/שי מכלוף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully