וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השחיתות בתעשייה האווירית: השר חיים כץ נחקר במשטרה

29.6.2017 / 15:06

שבוע לאחר שזומן למשרדי להב 433, הגיע שר הרווחה לחקירה שארכה כשש שעות. החקירה עוסקת בקבלת שוחד לכאורה בתמורה להתפקדות לליכוד. בחודש שעבר נעצר בנו של השר יאיר כץ בחשד למעורבות בפרשה, שבמסגרתה נעצרו 14 חשודים נוספים

עריכה: ניר חן.

שר הרווחה חיים כץ הגיע היום (חמישי) לחקירה ביחידת להב 433 בפרשת התעשייה האווירית. זאת, שלושה חודשים לאחר פניית המשטרה ליועץ המשפטי לממשלה בבקשה לקבל אישור למהלך. חוקרי היחידה הארצית לפשיעה כלכלית ביחידה ביקשו לחקור את השר בנוגע להתפקדות לליכוד תמורת שוחד לכאורה. בחודש שעבר נעצר בנו של השר, יאיר כץ, בחשד למעורבות בפרשה, המכונה פרשה 630. חקירתו של כץ נמשכה כשש שעות.

עם קבלת הזימון למשרדי היחידה בשבוע שעבר, מסר השר כי "מזה תקופה שאני ורבים אחרים מעובדי תע"א עוברים ללא הצדקה מסע הכפשה ציבורי. אשתף פעולה באופן מלא עם החקירה ואני בטוח כי הכל ישוב בשלום לקדמותו".

עוד בנושא:
מקורבי השר כץ על בקשת המשטרה לחקור אותו: "מסע הכפשה מתוזמן"
השחיתות בתעשייה האווירית: המשטרה מבקשת מהיועמ"ש לחקור את השר חיים כץ

חיים כץ שר הרווחה חותם על תכנית למימוש זכויות ניצולי השואה בישראל, בית העיתונאים סוקולוב – תל אביב. ניב אהרונסון
"אשתף פעולה באופן מלא". כץ/ניב אהרונסון

במסגרת הפרשה, שנחשפה בחודש מרץ האחרון, נעצרו 14 בחשד לעבירות שחיתות, מרמה בנסיבות מחמירות, הלבנת הון, גניבה בידי עובד ציבור ומרמה והפרת אמונים. החשודים,
בעלי תפקידים ונושאי משרה בתעשייה האווירית ובחברות פרטיות, שסיפקו או מספקות כיום שירותים לתעשייה האווירית, ובהם גם תת-אלוף (במיל') אמל אסעד. החוקרים סבורים כי אסעד פעל לקידום אינטרסים של חברה שהיה בעל זיקה אליה, וכי יש בידי המשטרה תרשים מסודר של תזרים הכסף לחשבונות הקשורים לחברה זו.

עצור מרכזי נוסף הוא אלי כהן, שנחשב על פי החוקרים לאיש החזק ביותר בוועד בפרט ובחברה בכלל. מאז מעצרו בחודש שעבר הצליחו החוקרים לאסוף מאות עדויות של עובדים ונותני שירות לחברה, שלטענתם הצליחו למפות פעילות עבריינית בתעשייה האווירית. לטענת גורמים במשטרה, המעצרים הצליחו "לשבור את שלטון האימה של אנשי הוועד".

(עדכון ראשון 8:39)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully