וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השחיתות בתעשייה האווירית: המשטרה מבקשת מהיועמ"ש לחקור את השר חיים כץ

19.4.2017 / 14:30

פרסום ראשון: חוקרי היחידה לפשיעה כלכלית בלהב 433 פנו עוד לפני החג למנדלבליט, כדי שזה יאשר לחקור את השר בנוגע לפרשה הכוללת חשדות להטיית מכרזים ולהתפקדות לליכוד. בנו יאיר נחקר בחודש שעבר בחדש למעורבות בפרשה

עריכה: ניר חן.

המשטרה פנתה ליועץ המשפטי לממשלה בבקשה לקבל אישור לחקור תחת אזהרה את שר הרווחה חיים כץ במסגרת פרשת השחיתות בתעשייה האווירית - כך נודע היום (רביעי) לוואלה! NEWS. חוקרי היחידה הארצית לפשיעה כלכלית בלהב 433 פנו לאביחי מנדלבליט כדי לחקור את השר בנוגע להטיית מכרזים של ספקי שירות וההתפקדות לליכוד תמורת שוחד. בחודש שעבר נעצר בנו של השר, יאיר כץ, בחשד למעורבות בפרשה, המכונה פרשה 630.

בין היתר, החוקרים אספו עדויות ומסמכים רבים בשני הנושאים והם רוצים לאמת אותם מול השר כץ. גורמים המעורבים בחקירה אמרו לוואלה! NEWS כי הבקשה הועברה עוד לפני החג ועתה ממתינים להחלטת היועץ המשפטי לממשלה. "כדי להתקדם בחקירה הזו היועץ המשפטי לממשלה יהיה חייב לאשר לחוקרים את זימנו לחקירה באזהרה של השר כץ. מהעדויות והמסמכים שמו עולה ונקשר לפרשנות", אמר אחד הגורמים.

דובר אגף החקירות רב-פקד יגאל הבשור אמר בתגובה: "איננו מתייחסים לחקירות שעדיין מתנהלות".

לקריאה נוספת בנושא
הותר לפרסום: בנו של השר חיים כץ נעצר בפרשת התעשייה האווירית
החשדות לשחיתות בתעשייה האווירית: נעצר איש עסקים מהצפון

חיים כץ שר הרווחה חותם על תכנית למימוש זכויות ניצולי השואה בישראל, בית העיתונאים סוקולוב – תל אביב. ניב אהרונסון
דרוש לחקירה. השר חיים כץ/ניב אהרונסון

במסגרת הפרשה, שנחשפה בחודש שעבר, נעצרו 14 חשודים, בעלי תפקידים ונושאי משרה בתעשייה האווירית ובחברות פרטיות, שסיפקו או מספקות כיום שירותים לתעשייה האווירית, ובהם גם תת-אלוף (במיל') אמל אסעד. החוקרים סבורים כי אסעד פעל לקידום אינטרסים של חברה שהיה בעל זיקה אליה, וכי יש בידי המשטרה תרשים מסודר של תזרים הכסף לחשבונות הקשורים לחברה זו.

עצור מרכזי נוסף הוא אלי כהן, שנחשב על פי החוקרים לאיש החזק ביותר בוועד בפרט ובחברה בכלל. מאז מעצרו בחודש שעבר הצליחו החוקרים לאסוף מאות עדויות של עובדים ונותני שירות לחברה, שלטענתם הצליחו למפות פעילות עבריינית בתעשייה האווירית. לטענת גורמים במשטרה, המעצרים הצליחו "לשבור את שלטון האימה של אנשי הוועד".

מסגרת הפרשה נחקרים חשדות לעבירות שחיתות, מרמה בנסיבות מחמירות, הלבנת הון, גניבה בידי עובד ציבור ומרמה והפרת אמונים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
תא"ל במיל' אמל אסעד, חבר דירקטוריון בתעשייה האווירית העצור בחשד לעבירות מרמה, שחיתות והלבנת הון. בימ"ש השלום 15 במרץ 2017. יותם רונן
אחד החשודים המרכזיים בפרשה. אסעד/יותם רונן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully