וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוצים לאבטח את ניר חפץ? הרשות להגנת עדים מחפשת אתכם

15.5.2018 / 14:58

המשרד לביטחון פנים פנה בפייסבוק לגיוס מועמדים ליחידה הפועלת תחתיו, שאנשיה הם יוצאי גופי מודיעין וזרועות הביטחון. באופן חריג כללה המודעה את שם הגוף המגייס וגורמים במשרד התריעו מחשש שגורמי פשיעה ינצלו זאת לאיסוף מידע על היחידה

הודעת דרושים בפייסבוק של המשרד לביטחון פנים ליחידה מסווגת. מערכת וואלה! NEWS
מודעת הדרושים שפרסם המשרד/מערכת וואלה! NEWS

לוחמי היחידה להגנה על עדים של המשרד לביטחון הפנים אמורים להיות לוחמי צללים, כאלה שאיש חוץ ממפקדיהם אינו יודע את זהותם ועיסוקם. בעבר נהגו במשרד לביטחון הפנים לגייס ליחידה לוחמים מקהילת המודיעין ומזרועות הביטחון האחרות. לוחמי היחידה עוברים הליך מיון קפדני שבו בין היתר נבדק כי המיועדים לגיוס אינם קשורים בדרך ישירה או עקיפה לגורמים עבריינים או לחברי ארגוני פשיעה. החשש הוא כי חשיפת זהות הלוחמים בפני ארגונים אלה תסכן את שלומם של עדים מאובטחים.

אלא שבסוף השבוע באופן מפתיע החליטו במשרד לביטחון הפנים לפרסם מודעת דרושים בפייסבוק ובה נאמר כי לתפקיד אבטחה ייחודי במשרד לביטחון הפנים דרושים מאבטחים. כל זאת בניגוד לפרסומים לגיוס ליחידות אבטחה אחרות כמו למשל השב"כ או ליחידות סודיות של המשטרה. במודעות אלו מוצגות המשרות באופן עמום במיוחד תחת הכותרת "לגוף ממלכתי" או "לגוף ביטחוני".

כוח עילית של משטרת ישראל בתרגיל באשדוד, 2009. AP
כוחות משטרה מיוחדים באימון. אילוסטרציה/AP

פרסום המודעה עורר ויכוח במשרד לביטחון הפנים. גורמים במשרד טענו כי המודעה עשויה לגרור ניסיון של גורמי פשיעה לשלוח להליך הגיוס אנשים מטעמם כדי שיאספו מידע על אודות הבוחנים והמועמדים לגיוס, כמו גם על אודות אופי העבודה של היחידה.

"לארגוני הפשע יש משאבים וזיכרון ארוך", אמר גורם במשרד. "השילוב הזה עשוי להיות מסוכן מאוד ולכן הליך הגיוס של הלוחמים ביחידה חייב להישמר בסודיות". מנגד אמר גורם אחר כי "יש לנו הליך בדיקה וכל מועמד בטרם הגעתו לראיון עובר בדיקה ראשונית שלנו. הליך המיון הוא ארוך מאוד ואנחנו עושים הכול כדי למנוע ניסיונות החדרה של גורמים בעלי קשרים או מטעם ארגוני פשיעה להליך המיון של לוחמי היחידה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

המשרד לביטחון פנים: ביקורת תמוהה ולא מבוססת

מהמשרד לביטחון הפנים נמסר: "הביקורת על נוסח מודעות הדרושים של המשרד לביטחון הפנים תמוהה ואינה מבוססת. פרסום מודעות דרושים באופן גלוי נהוג גם בגופים ביטחוניים מסווגים וחשאיים כמו המוסד ושב"כ, והוא עומד בכל דרישות הביטחון. בניגוד לאמור, אין שום בסיס לחשש להחדרת מועמדים מארגוני פשיעה לרשות להגנת עדים. זאת מכיוון שכל בעלי התפקידים המועמדים לעבודה ברשות להגנת עדים עוברים הליך מיון קפדני ומחמיר. ההליך כולל בין היתר שימוש בבדיקת פוליגרף ואמצעים רבים נוספים לפני תהליך ההכשרה ואף במהלך השירות - כלים שנועדו לבחון ולוודא את התאמת המועמד ומהימנותו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully