וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כיפה אדומה ומפגש סולחה: כתב אישום בפרשת רצח גרושת עד המדינה

12.7.2018 / 16:30

כתב האישום מגולל כיצד בשל הפללתו בשנת 2008 החליט העבריין יניב זגורי לגרום למותו של יד ימינו לשעבר טל קורקוס שהעיד נגדו - וכן לאשתו לשעבר דבורה הירש. מאיום באקדח על גיסה של הירש, דרך מארב לקורקוס מחוץ לבית הסוהר - פרשת הרציחות בבאר שבע, שלב אחר שלב

צילום: דוברות משטרה, עריכה: תומר לוי

פרקליטות מחוז דרום הגישה היום (חמישי) לבית המשפט המחוזי בבאר שבע כתב אישום נגד יניב זגורי, משה רובין ועמיר בן שימול בגין רצח דבורה הירש, גרושתו של עד המדינה טל קורקוס, בחודש מרץ 2016. העבריין אריק איטל, הואשם בעבירות של קשירת קשר לביצוע פשע, ניסיון לשידול לרצח והדחה בחקירה בגין מעורבותו בתכנון רצח טל קורקוס.

כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד יואב קישון, המשנה לפרקליט המחוז, ועו"ד אירה ויימן קריקון מפרט את השתלשלות העניינים והמניעים שהובילו לרצח ולשאר האירועים המתוארים בכתב האישום. בדצמבר האחרון הוגש כתב אישום נוסף נגד זגורי, איטל ואחרים בגין רצח טל קורקוס ואלישע סבח, והתיק נגדם מתנהל בימים אלה.

לקריאה נוספת על פרשת הרציחות בדרום:
מי לחץ על ההדק ומה ידוע על העד החדש: המדריך לפרשת רצח דבורה הירש
הנקמה של יניב זגורי: "האחים לפשע" מב"ש הסתכסכו - והדרום בער
"הרגו בלי למצמץ": צמד האחים שנקשרו בחיסול עד המדינה קורקוס

לקריאת כתב האישום המלא בפרשה

זגורי. עיבוד תמונה
זגורי/עיבוד תמונה

בכתב האישום צוין כי זגורי, המוכר כראש ארגון פשיעה בבאר שבע, הועמד לדין בשנת 2008 בגין שורת עבירות חמורות. בפרשה זו שימש קורקוס, שהיה בעבר יד ימינו, כעד מדינה נגדו. זגורי נשפט לשבע שנות מאסר ועם שחרורו החליט לנקום בקורקוס ובאשתו לשעבר, הירש. לטענת הפרקליטות, זגורי תכנן לרצוח את השניים וכן את הוריו של קורקוס שתמכו בהחלטתו לשמש עד מדינה בפרשה הקודמת.

עוד באותו נושא

בסיום מבצע חובק עולם: פוענח רצח גרושת עד המדינה מהדרום

לכתבה המלאה

השחרור מהכלא, האיום על גיסה של הירש - ותכנון הרציחות

על פי האישום נגדו, זגורי גייס לשם כך את גיסה של הירש, מ', וקשר עמו קשר במטרה לגרום למותם של הארבעה. כך, לטענת הפרקליטות, בנסיעה משותפת מבאר שבע לאופקים איים זגורי על מ', באמצעות אקדח שהצמיד לראשו.

עוד נטען כי זגורי הביע בפני מ' את זעמו על הירש, קורקוס ועל הוריו של האחרון - שאת אמו העסיק מ' בעסק שבבעלותו. לטענת הפרקליטות אמר זגורי למ' כי "כל מי ששם אצבע בתיק שלו ימות", וזעם על שישב שבע שנים וחצי בכלא בשל עדותו של קורקוס נגדו - ולא יכול היה לקחת חלק בגידול בנותיו. הוא אף דרש כי מ' יפצה אותו על סך 500 אלף שקל ששילם כשכר טרחה לסנגוריו - ולא, כך איים לכאורה, יפגע בהירש.

העבריין טל קורקוס. חדשות 10, צילום מסך
טל קורקוס/צילום מסך, חדשות 10

על פי כתב האישום, מ' לא יכול היה לגייס את הסכום ואמר לזגורי כי יעבוד יחד עמו כדי לגרום למותם של קורקוס והוריו. כך השיג את כתובות מגוריהם של השלושה ויחד עם זגורי ערך סיורים בקרבת בתיהם, כשהאחרון מנהל לכאורה רישום של בתים סמוכים ושל מצלמות אבטחה. עוד נטען כי השניים בחנו נתיבים שונים שנועדו לשמש לגישה ולמילוט אל בתיהם של קורקוס והוריו.

לטענת הפרקליטות זגורי ומ' אף נפגשו יחד עם רובין ותכננו כיצד לאחר שישוחרר קורקוס ממאסר יארוב לו מ' וירה בו על מנת להרגו. כך, על פי כתב האישום, ערך מ' סיורים באזור כלא באר שבע ובחן דרכי גישה ומילוט למקום על מנת לפגוע בקורקוס. זגורי אף אמר לו לכאורה כי יספק לו אקדח עם משתיק קול לצורך ביצוע הרצח.

ה"סולחה", המפגש והירי לעיני הילדים

סעיף אחר בכתב האישום נוגע לרצח של הירש. זגורי, כך לטענת הפרקליטות, הגיע לסיכום עם מ' לפיו האחרון ישלם לו 300 אלף שקל כד שיחוס על חייה של הירש. אולם, על אף שקיבל את הסכום נותר זגורי נחוש לגרום למותה וניסה להטעות את מ' לחשוב שזנח את הרעיון.

בתחילת שנת 2016 זגורי אמר למ' כי הבין שבכוונתה של הירש לחדש את הקשר הזוגי עם קורקוס וזעם על כך. מ' ניסה לטענת הפרקליטות למנוע ממנו לפגוע בגיסתו והציע כי זגורי ייפגש עמה וכי תאמר לו בעצמה כי אינה מתכוונת לשוב אל קורקוס.

קצין חקירות ימ"ר נגב: כך פוענח רצח דבורה הירש, גרושתו של עד המדינה טל קורקוס, 
שנרצחה לנגד ארבעת ילדיה. צילום מסך אינסטגרם, אתר רשמי
דבורה הירש/אתר רשמי, צילום מסך אינסטגרם

לטענת הפרקליטות זגורי הסכים להיפגש עם הירש - אך זאת, על מנת להטעות את מ' ובפועל קבע לנצל את הפגישה כדי להרגה. כך, מ' קבע שני מפגשים בין גיסתו לבין זגורי במסעדות בבאר שבע, שלשניהם לא הגיע זגורי בטענה שאינו רוצה להיפגש במקום פומבי.

בשל כך הציע מ' לארגן פגישה בחניון סמוך לביתה של הירש ועל מנת להפיג את חששה הציע כי בתו הקטנה, אז בת חמש, תתלווה אליה למפגש. הירש הסכימה והמועד נקבע ל-7 במרץ. אולם, לטענת הפרקליטות, קודם לפגישה קשר זגורי קשר עם רובין ובן שימול והורה להם לרצוח את הירש.

זירת הירי בבאר שבע היום. שי מכלוף
זירת הרצח של הירש בבאר שבע, מרץ 2016/שי מכלוף

השניים, כך נטען בכתב האישום, הגיעו ביום הפגישה סמוך לשעה 18:30 למקום כשהם מצוידים באקדח חצי-אוטומטי, בכיסוי לפנים, במעיל שחור ובכובע קסקט. הירש הגיעה למקום עם רכבה שבו היו שלושת ילדיה, בני שלוש, שש ושמונה - וכן בתו של מ', כפי שסיכם עמה.

על פי כתב האישום, בשלב בן שימול התקרב אל רכבה של הירש כשפניו מכוסות וירה בה דרך החלון במושב הנהג חמש פעמים, כשהוא פוגע בצווארה ובפלג גופה העליון בכוונה לגרום למותה. הירש התמוטטה במקום ובן שימול מיהר אל הרכב שבו המתין לו רובין והשניים נמלטו מהמקום כשהם מותירים אותה מתבוססת בדמה עם הילדים ברכב. זמן קצר לאחר מכן מתה הירש מפצעיה.

המפגש במקווה באומן והפיצוץ ברכב באשקלון

בחודש מאי 2016, לאחר מותה של הירש, החל זגורי לקשור קשר לכאורה יחד עם העבריין אריק איטל במטרה לגרום למותו של קורקוס. על פי כתב האישום, זגורי הורה לאיטל להיפגש עם מ' ולהודיע לו על הנחייתו כי השניים יפעלו יחד לרציחתו של חברו לשעבר שהעיד נגדו.

לטענת הפרקליטות, איטל נפגש עם מ' ואמר לו כי על השניים "לשמח את החבר", כלומר את זגורי, אף מ' ניסה להתחמק בטענה כי העיתוי אינו מתאים. זאת, לאחר שחזר בו מכוונה לסייע לזגורי בשל רציחתה של הירש. בעקבות סירובו של מ' הורה זגורי לאיטל להעביר לו מסר כי עליו להגיע בדחיפות להיפגש עמו באומן, שבאוקראינה, שם שהה באותה עת.

הגבר שנהרג בפיצוץ מכוניתו באשקלון הוא בכיר בארגון פשע בדרום ויעד מודיעיני של המשטרה. שי מכלוף
רכבו הבוער של קורקוס באשקלון, לפני כשנה/שי מכלוף

ב-22 ביוני 2016, כך על פי כתב האישום, הגיע מ' עם חברים נוספים לאומן ונפגש עם זגורי בקברו של הרבי נתן מברסלב. זגורי הזמין את מ' להיפגש עמו במקווה במתחם הקבר ושאל אותו על חקירתו במשטרה לאחר הרצח של הירש. לטענת הפרקליטות זגורי אף הזהיר את מ' "שלא יעשה טעות" בחקירה ואיים עליו במרומז כי יפגע בו באמצעות אחרים. זגורי אף חזר לכאורה על דרישתו כי מ' יפעל יחד עם איטל לגרום למותו של קורקוס. אולם, על פי כתב האישום, מ' לא השיב לזגורי ושב לישראל.

כשנה לאחר מכן חוסל קורקוס, שהיה מאובטח בידי המשטרה בשל מעמדו כעד מדינה, בפיצוץ ברכבו באשקלון. באותו יום, ביוני אשתקד, נסע קורקוס ברכבו בשדרות דרום אפריקה בעיר סמוך לשעה 4:00 לפנות בוקר, כשאירע הפיצוץ. כוחות מד"א שהוזעקו למקום מצאו אותו ללא רוח חיים עם כוויות קשות על גופו - וקבעו את מותו בזירה. במסגרת חקירת הפרשה נעצר אף העבריין מיכאל מור, בחשד שסיפק לאנשיו של זגורי את המטען ששימש בחיסולו של קורקוס.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
רובין, משמאל/מערכת וואלה!, צילום מסך

סעיף נוסף בכתב האישום מייחס למשה רובין עבירות של הדחה בחקירה, הטרדת עד ושיבוש מהלכי משפט. זאת, בשל תקרית שאירעה בחודש אפריל האחרון בזמן ששהה במעצר בתחנת משטרת ערד. לטענת הפרקליטות, רובין ביקש מעורך דינו שייצג אותו באותה תקופה לבקר את מ' שהיה עצור אף הוא - על מנת להעביר לו מסר.

עוד נטען כי עורך הדין של רובין דאז, שאינו מייצג אותו כיום, הודיע למ' כי עליו להימנע מלמסור מידע בחקירה, או למסור מידע כוזב, על מנת שלא לקשור אותו לרציחתה של הירש. על פי כתב האישום, עורך הדין אמר למ' כי רובין מסר לו "ד"ש חם" וביקש כי יבקר אותו על מנת "לראות מה הוא צריך", בשל החשש כי "הולך להתפוצץ עוד עד".

(עדכון ראשון: 15:30)

אינפו - שני ראשי ארגוני פשע חשודים ברצח עד המדינה טל קורקוס. -, מערכת וואלה! NEWS
אינפו - שני ראשי ארגוני פשע חשודים ברצח עד המדינה טל קורקוס/מערכת וואלה! NEWS, -

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully