וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הותר לפרסום: שני ראשי ארגוני פשע חשודים ברצח עד המדינה טל קורקוס

17.12.2017 / 16:08

במשך חצי שנה התנהלה מאחורי הקלעים חקירת חיסולם של קורקוס ושל אלישע סבח, שהפליל עבריין ונורה 6 פעמים בראשו. לפי החשד, יניב זגורי מהדרום ומיכאל מור מהצפון שיתפו פעולה, והצלע החופשית מ"האחים הרוצחים" נשלחה לבצע. כך זה התרחש

צילום: ארכיון וואלה!NEWS, עריכה: ורד לידני

שני ראשי ארגוני פשע שחברו יחד, מצוד שהסתיים בסין ועד מדינה אחד שנרצח, שנה לאחר שגרושתו נורתה למוות לעיני ילדיהם - פרטיה של פרשת "חוק וסדר" שהתנהלה כחצי שנה הותרו לפרסום היום (ראשון), ובמרכזם העבריינים מיכאל מור מהצפון ויניב זגורי מהדרום, שלפי החשד פעלו יחד כדי להוציא לפועל את חיסולם של עד המדינה, טל קורקוס, ושל עד התביעה אלישע סבח, שסייע בפענוח רצח.

ארבעה חשודים נוספים נעצרו במסגרת הפרשה, שפיצוחה התאפשר בעזרת שלושה עדי מדינה שגויסו בימ"ר נגב במהלך החקירה, ובהם גבר ואישה שסייעו להפליל בכירים בארגונו של זגורי. מחר יוגשו כתבי אישום נגד ששת העצורים.

אינפו - שני ראשי ארגוני פשע חשודים ברצח עד המדינה טל קורקוס. -, מערכת וואלה! NEWS
אינפו - שני ראשי ארגוני פשע חשודים ברצח עד המדינה טל קורקוס/מערכת וואלה! NEWS, -
יניב זגורי אחד החשודים ברצח טל קורקוס אזוק בשדה התעופה בעת נחיתו מסין. -, מערכת וואלה! NEWS
זגורי עם נחיתתו בישראל מסין/מערכת וואלה! NEWS, -

תחילת האירועים בפברואר 2007, אז רוצח אדם איטל שני נערים, רוסלן קובייב ואיתן איזמאיילוב, בפיצוציית "בון בון" בבאר שבע. אלישע סבח מסייע אז למשטרה להגיע לעד ראייה שצפה באיטל רוצח את השניים.

שני מאסרי עולם נגזרו על הרוצח אדם איטל. שי מכלוף
פעולת נקמה נגד סבח. אדם איטל/שי מכלוף

לפי החשד במשטרה, ב-6 באפריל השנה, אחיו של אדם איטל, אריק, רצח את סבח בנקמה על הפללת אחיו, וירה בסבח שש פעמים בראשו במסעדת "פיתה", שאותה ניהל סבח בנתניה. בתו של סבח, לירז, נשואה לרועי תשובה - מי שהיה חברו הקרוב של אדם איטל, עד שהשניים ככל הנראה הסתכסכו ותשובה נרצח. משפחתו ואלמנתו, לירז, משוכנעים מאז שאדם איטל רצח את יקירם.

בעוד אדם איטל מרצה עונש מאסר בגין ארבעה מעשי רצח, אריק איטל חשוד ברצח סבח נעצר במסגרת פרשת "חוק וסדר", שמכונה גם פרשיה "80/17", בחשד ששימש כרוצח שכיר וחיסל גם את עד המדינה קורקוס בעזרת מטען שהשיג עבורו מיכאל מור.

עד המדינה ששילם בחייו

רצח עד המדינה קורקוס אירע ב-27 ביוני השנה, לאחר שמטען חבלה הוצמד למכוניתו באשקלון והתפוצץ. במשטרה התגבשה הערכה שקיים קשר בין מקרי הרצח, שכן המשותף לשניהם שהעידו בעבר נגד יניב זגורי ובכירים בארגונו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הפליל את זגורי בעבר. עד המדינה טל קורקוס וזירת החיסול באשקלון/מערכת וואלה!, צילום מסך

זגורי אף גורש מסין, יחד עם שניים מחבריו, למרות שבין ישראל לסין אין הסכם הסגרה. כפי הנראה, הדבר נבע משקרים שסיפקו השלושה לרשויות המקומיות בסין כשנשאלו לגבי עברם הפלילי במהלך הנפקת ויזה.

הארכת מעצר של מיכאל מור בשלום בעכו  10 במאי 2017. ערן גילווארג
סיפק את המטען לאנשיו של זגורי. מיכאל מור על ספסל הנאשמים/ערן גילווארג

לפי החשד, זגורי נתן את ההוראה לחסל את קורקוס, כנקמה על כך שהפליל אותו בעבר. במהלך חקירת הפרשה הנוכחית, מקורב לזגורי גויס כעד מדינה והפליל לכאורה את ראשי הארגון לאחר שהיה נוכח בזירות הרצח וידע על התכנון שקדם להם. במקביל, גויסו שתי עדות מדינה נוספות - שתי צעירות שהפעילו ערב הימורים מבוים, שאליו הגיע קורקוס ביום שחוסל.

חצי שנה לפני שחוסל קורקוס, נרצחה גרושתו, דבורה הירש. היא נורתה למוות לעיני ילדיה בבאר שבע, ברצח שטרם פוענח. אחיה, מוטי אלמקייס, הוא אחד החשודים בפרשה. לפי הרישומים שבידי המשטרה, אלמקייס ידע על הכוונה לפגוע בגיסו, קורקוס, וסירב לשתף פעולה, אך לא התריע על כך בפני איש.

עורך דינו של זגורי: "הוא הכחיש את הטענות"

עו"ד אורי בן נתן המייצג את יניב זגורי מסר בתגובה: "מדובר בפרשייה במסגרתה גויס עד מדינה. לפי הבנתי מדובר בעד מדינה שהיה שותף באופן פעיל למעשי הרצח ולא ברור כיצד המדינה חותמת כל הסכם עם מי שהיה חלק מתוכנית הרצח.
מרשי לא שיתף פעולה עם חוקרי המשטרה בשל נסיון העבר כשעדים מרכזיים במשפטו לא אמרו אמת בבית המשפט.
לעומת זאת הוא עומת עם עד המדינה והכחיש החשדות נגדו".

עו"ד יהלי שפרלינג ועו"ד דורון נוי ממשרד עורכי הדין נוי סננס שפרלינג חצרוני המייצגים שלושה מבין הנאשמים, מיכאל מור, שמעון שרביט ואליושה בן שלום, מסרו כי "מצערת העובדה שהפרקליטות בחרה ללכת שבי אחרי עדותו של עד מדינה עם דם על ידיו שביקש להציל את עורו מהרשעה בשני תיקי רצח. עד המדינה מסר אוסף של שקרים שאין להם אחיזה במציאות. אין לנו ספק כי במהלך ניהול המשפט תתברר התמונה האמיתית".

עו"ד משה יוחאי סנגורו של אריק איטל מסר בתגובה: "מרשי אינו קשור לרצח קורקוס ואלישע סבאח מאמציה של המשטרה לקשור אותו לתיקי הרצח על פי עדותו של עד מדינה אשר פיו נמצא בצפון וליבו נמצא בדרום יסתיימו בלא כלום. כמו גם אני מציע שהמשטרה תחקור את מעשיו ומעלליו של העד הן בעבר והן בהווה. התמונה שתתגלה בפניה תיהיה לא מעודדת בלשון ההמעטה. כמו גם אופי החקירה והתנהלותה כנגד מרשי אשר ניסו בכל דרך לשבור את רוחו תצא לאור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully