וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מילד שמנת לעבריין "מזמר": סיפורו של עד המדינה שגרושתו נרצחה

לפני חצי שנה נורתה למוות דבורה הירש, גרושתו של טל קורקוס, לעיני ילדיהם בבאר שבע, אך רוצחיה טרם אותרו. קורות חייו של קורקוס, שהפליל לפני כעשור את העבריין הבכיר בעיר, שופכים אור על הרקע הבעייתי שייתכן שהוביל לכך שהיא שילמה בחייה

צילום: שי מכלוף, עריכה: שניר דבוש

טל קורקוס, שהלילה (ראשון) הותר לפרסום כי הוא עד המדינה שגרושתו, דבורה הירש, נרצחה לפני חצי שנה בבאר שבע, צבר לא מעט אויבים בסכסוכים שונים בחייו. קורקוס הפליל לפני כעשור בעדותו את מקורבו, יניב זגורי, הנחשב לעבריין הבכיר בבאר שבע ולא פעם כונה "בעל הבית של העיר".

קורקוס, שרוצחי גרושתו טרם נתפסו, שוחרר לאחרונה מהכלא, שם שהה גם כשגרושתו נורתה למוות. הוא גדל במשפחה נורמטיבית בעיר הדרומית. הוא החל את דרכו בעולם הפשע כעבריין פריצות. "הוא היה פורץ למחסנים ומתעסק ברכוש גנוב, עד שהתחבר עם יניב זגורי", סיפר גורם המעורה בפרשה.

דרכיהם של קורקוס וזגורי הצטלבו לפני יותר מ-15 שנים, כשהראשון דקר את אחיו של האחרון לאחר שחשד כי "זימר" עליו במשטרה. זגורי הזמין את קורקוס לפגישה בבית קפה כדי לשמוע את הסיבות לדקירה ובסיומה אף נזף באחיו. פגישת הבהרה זו הפכה את קורקוס ליד ימינו של זגורי.

לקריאה נוספת:
"בובליל, אתה מאובטח? אנחנו נחכה": האישה הראשונה של עולם הפשע
המשטרה מודה: חצי שנה חלפה מרצח גרושת עד המדינה - ואין קצה חוט

העבריין טל קורקוס. חדשות 10, צילום מסך
בעקבות לחץ - "זימר". קורקוס/צילום מסך, חדשות 10

לפני כעשור נעצר קורקוס בחשד להחזקת נשק. "לאחר שנעצר, הוא 'זימר' ובלחץ חוקריו הפך לעד מדינה נגד יניב זגורי", אמר בכיר במערכת אכיפת החוק שמכיר היטב את קורקוס. עדותו של קורקוס הייתה לבסיס התיק שבמסגרתו ייחסה המשטרה לזגורי ואנשיו חברות בארגון פשיעה דרומי. בבית המשפט העיד קורקוס שהיה מעורב בכל הפרטים וידע על כל המהלכים. הוא אף חשף כי קיבל הוראות ישירות מזגורי לפגיעה במי שסומן בעיניו כאויב והתבקש להזהיר אותם באמצעות ירי וכן להניח רימונים בביתו של כתב הפלילים, ארצי חלפון.

תיק זגורי נחשב לתיק מפתח של ימ"ר נגב באותם ימים. במשטרה טענו אז כי שום דבר לא קורה בעולם הפשע בבאר שבע ללא אישורו של זגורי ויד ימינו קורקוס. אך התקוות הגדולות נופצו כשהתיק המרכזי קרס בבית המשפט ב-2009. זגורי זוכה מהאישום החמור ביותר של ניהול ארגון פשע והורשע רק בעבירות של סחיטה באיומים, עבירות נשק, קשירת קשר לביצוע פשע והשחתת רכוש. השופטים קבעו כי לא היה ניתן להוכיח שמדובר בארגון פשע המאופיין בהתנהלות כלכלית ובהיררכיה ברורה וגזרו על זגורי שבע שנות מאסר.

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

תקף את אשתו ונשלח למאסר

שלוש שנים אחרי עדותו עזב קורקוס את הארץ והצטרף לתכנית להגנת עדים. לאחר כשנה בתכנית, חזרה הירש, אז עדיין אשתו, לישראל. שבועות ספורים לאחר מכן שב גם קורקוס לבאר שבע. "הוא החליט שזה לא מתאים לו ושב לארץ", סיפר הבכיר ברשויות החוק. "במשך חודשים הוא הסתובב ללא שמירה לא של התוכנית ולא של המשטרה. אחרי זה הוא התחיל לעשות בלגן עם אשתו", הוסיף. בשלב זה התגלעו בעיות בין בני הזוג קורקוס והבעל נחשד שתקף את אשתו ואף נשא מאסר בגין עבירות אלימות כלפיה.

זירת הירי בבאר שבע היום. שי מכלוף
זירת רצח הגרושה בבאר שבע, 7 במרץ/שי מכלוף

הבכיר במערכת אכיפת החוק לא סבור כי הרצח קשור לנקמה על העדות. "אחרי שטל הפך לעד מדינה והפליל את זגורי הוא היה במשך שלוש שנים אדם חופשי ולא בתכנית להגנת עדים, שאז היא עוד לא פעלה", ציין. "יש קודים של התנהגות בעולם העברייני בישראל - לא פוגעים פיזית בילדים ובנשים של היריבים או של עדי המדינה".

קורקוס לא גדל או התנהג כעבריין מן השורה. מקורביו מתארים אותו כ"ילד שמנת" של אביו, ששימש במשך שנים רבות יו"ר ועד העובדים המיתולוגי של מפעלי ים המלח. "הבן עשה להורים צרות, רוקן אותם מכספם אני כואב על ההורים האלה", סיפר מי שמכיר את המשפחה. "גם דבורה גדלה בבית טוב מאוד שמרוחק מהפשע והיא עצמה לא עסקה בפשע. היו לה סכסוכים אבל לא סכסוכים של העולם התחתון".

בפרופיל שהרכיבו במשטרה לקורקוס בעבר זיהו את תכונת המוחצנות שלו. "הוא הלך לתוכנית של אילנה דיין והתראיין בפנים גלויות וסיפר איך שימש מספר שתיים בארגון של זגורי ואיך הפליל אותו", ציין הבכיר ברשויות החוק. "הוא צבר לא מעט סכסוכים כשהיה אדם חופשי אבל גם בכלא הוא הסתכסך. מי עומד מאחורי הרצח של האישה? תעלומה גדולה". לפני כשנה זגורי שוחרר מהכלא. הוא נעצר בחשד לרצח הירש ושוחרר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שילמה בחייה. דבורה הירש/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully