וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המשפט: יניב זגורי לא ניהל ארגון פשע

רמי שני

30.11.2009 / 17:23

זגורי הואשם כי עמד בראש ארגון פשע בבאר שבע וזוכה מחמת הספק. עם זאת, הוא וחבריו הורשעו בעבירות אחרות. "לא הוכחה, מעבר לספק הנדרש, פעילות בתבנית מאורגנת ושיטתית"

תאגיד כאן

(באדיבות הערוץ הראשון)

בית המשפט המחוזי בבאר שבע הרשיע היום (שני) את העבריין יניב זגורי, תושב העיר, ועמו ארבעה אנשים נוספים, בשורה של עבירות פליליות קשות. הנאשמים זוכו מסעיף האישום של השתייכות לארגון פשיעה, אך הורשעו בביצוע מספר רב של עבירות - באופן אישי, כצוותים וכחוליות פשיעה. בין העבירות שבהן הורשע זגורי: קשירת קשר לביצוע פשע, עבירות נשק, סחיטה באיומים והשחתת רכוש.

זגורי, ביחד עם חבריו יוסי בוחבוט, אבנר חנוכוב, מאור אלמקייס ומרדכי ממן, הואשמו באחריות לארבעה אירועים בבאר שבע. הראשון בהם הוא השלכת רימון לביתו של העיתונאי ארצי חלפון בעיר, כנקמה על כך שפרסם כתבות לא מחמיאות על זגורי, שבעקבותיהן הוקנטו בנותיו של זגורי בבית הספר.

אישום נוסף הוגש בגין הנחת רימון רסס ליד דלת ביתו של קצין המודיעין בכלא "אוהלי קידר" בבאר שבע, אמיל צאלח, פיצוץ שבעקבותיו נהרגה כלבתו של צאלח. על קיר ביתו של צאלח רוססה הכתובת "על הטעות באגף 2 אוהלי קידר". על פי כתב האישום הדבר נעשה כדי להרתיע אותו שלא להתנכל לחברו של זגורי שהיה אסיר בכלא. כמו כן נאשמו הארבעה בהצתת פיצוציית 'בון-בון' ובהצתת משרדו של עורך הדין איתי יצחק, שניהם בבאר שבע.

כתב האישום הסתמך על חקירתם של הארבעה אך בעיקר על עדותו של עד המדינה טל קורקוס. עורכי דינו של זגורי, ליאור אפשטיין ונועם אליגון, כפרו בשמו בסעיפי האישום. הם טענו שעדותו של קורקוס אינה מהימנה ואינה מבססת תשתית ראייתית להגשת כתב אישום נגדו.

זגורי הורשע לבסוף בעבירות של קשירת קשר לביצוע פשע, עבירות נשק, סחיטה באיומים והשחתת רכוש. חברו יוסי בוחבוט, הורשע בעבירות של קשירת קשר לפשע, ניסיון להרוס נכס בחומר נפיץ ועבירות נשק. מאור אלמקייס הורשע בעבירות של קשירת קשר לביצוע פשע, עבירות נשק וסחיטה באיומים. אבנר חנוכוב ומרדכי ממן הורשעו רק בחלק מן העבירות שיוחסו להם: קשירת קשר לביצוע פשע, הצתה והיזק בזדון.

בהכרעת הדין כתבו השופטים שרה דברת, יורם צלקובניק וד"ר דפנה אבניאלי כי "לא הוכחה, מעבר לספק הנדרש, פעילות בתבנית מאורגנת, שיטתית ומתמשכת, ולכל היותר מדובר כל פעם בהתארגנות למשימה מסוימת וחד פעמית. אין נושא משותף שמקשר בין כולם, אין תחכום, אין מקצועיות, אין ריחוק פיזי ולא היררכיה, לא הוכחה חלוקת רווחים או גורמים מממנים - כל אלה הם הסממנים המאפיינים ארגוני פשיעה. אם אכן מדובר בארגון פשיעה, הכיצד עד המדינה הגיע כמעט לפת לחם, איפה התמורה עבור פעילותו במסגרת הארגון? יש לזכות הנאשמים מחמת הספק מהעבירות המיוחסות להם על פי חוק המאבק בארגוני פשיעה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully