וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי לחץ על ההדק ומה ידוע על העד החדש: המדריך לפרשת רצח דבורה הירש

9.6.2018 / 13:45

שנתיים לאחר רצח גרושתו של עד המדינה נגד ארגון הפשע של יניב זגורי בבאר שבע עצרה המשטרה שבעה חשודים נוספים בפרשה. מהן ההתפתחויות האחרונות, מה יודעת המשטרה ומתי צפוי התיק להגיע לבית המשפט?

צילום: שי מכלוף, עריכת וידאו: ניר חן

יותר משנתיים חלפו מאז שנרצחה דבורה הירש לעיני ילדיה בחניית ביתה בבאר שבע - על פי החשד בשל עדות שמסר בעלה לשעבר טל קורקוס נגד יניב זגורי, ראש ארגון פשע מקומי ומקורבו בעבר. קורקוס עצמו נרצח לפני שנה.

מי הם העצורים החדשים בפרשה, כמה עדים גייסה המשטרה והאם החקירה צפויה להסתיים בקרוב בהגשת כתב אישום? השורות באות נועדו לעשות סדר בהתפתחויות האחרונות.

לקריאה נוספת:
"עורכי הדין חוששים": מה מפחיד את הסנגורים בתיק דבורה הירש?
פרשת רצח דבורה הירש: עורך דין מוכר נחקר בחשד לשיבוש הליכים
רצח עד המדינה טל קורקוס: התפתחות משמעותית בחקירה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נרצחה לעיני ילדיה. הירש/מערכת וואלה!, צילום מסך

מה התחדש בחקירה הנוכחית מאז המעצרים מיד לאחר הרצח?

כבר לאחר הרצח של הירש עצרו חוקרי ימ"ר נגב כמה חשודים שקשורים לארגונו של זגורי, אך הם שוחררו מחוסר ראיות. כבר אז ידעו החוקרים לומר בסבירות גבוהה מי הזמין את הרצח, מי היה ברכב, למי הרכב שייך ומי לחץ על ההדק. אולם, הפעם נדמה כי המשטרה מצליחה אט אט להשיג ראיות לפיצוח הרצח.

עוד באותו נושא

התפתחות דרמטית בחקירת רצח דבורה הירש: עד נוסף מסר פרטים חדשים

לכתבה המלאה

האם יש צווי איסור פרסום על החקירה?

ישנם כמה צווי איסור פרסום שונים על התנהלות החקירה ועל פרטי עדי התביעה שהוטלו לבקשת המשטרה מאז תחילת המעצרים בפרשה בחודש שעבר. האחרון שבהם יצא שלשום בערב, עם התפתחות חדשה בחקירה כששוטרי היחידה המרכזית (ימ"ר) במרחב נגב גייסו עד תביעה נוסף.

אינפו - שני ראשי ארגוני פשע חשודים ברצח עד המדינה טל קורקוס. -, מערכת וואלה! NEWS
אינפו - שני ראשי ארגוני פשע חשודים ברצח עד המדינה טל קורקוס/מערכת וואלה! NEWS, -

מי העצורים בפרשה ומהם החשדות נגדם?

עד כה נעצרו שישה אנשים מארגונו של זגורי בחשד לרצח ומעורבות בו - בהם יניב זגורי עצמו. בנוסף לו נעצרו גם משה רובין, אליחי יונס, עמיר בן שימול, אופיר אוזן, נני מזוז. בנוסף להם נמצא במעצר הגנתי גם אחד מעדי התביעה בפרשה.

כמה עורכי דין נחקרו ונעצרו בפרשה ובאיזה חשדות?

בנוסף לעצורים נחקרו במסגרת הפרשה בחודש האחרון ארבעה עורכי דין - אחד מהם נחשד בשיבוש הליכי חקירה, ואף הובא להארכת מעצר על ידי שופט אך שוחרר לאחר כמה ימים. שני פרקליטים בכירים נוספים נחקרו בחשד להפרת צו איסור הפרסום ולשיבוש הליכי חקירה ושוחררו למעצר בית. עורך דין רביעי מסר עדות פתוחה לגבי החקירה.

אשר דהאן, בית משפט באר שבע, 2011. שי מכלוף
בית המשפט בבאר שבע/שי מכלוף

מי הם עדי התביעה ומה הם תרמו לזיהוי מבצעי הרצח?

המשטרה הצליחה להשיג שני עדי תביעה - אחד מהם מקורב מאוד ליניב זגורי, שלא לקח חלק ברצח עצמו אך מסר פרטים חדשים על אודות המעורבים בו. שלשום הצליחו החוקרים לגייס עד תביעה נוסף שמחזק את הראיות נגד אנשי ארגון הפשע.

מתי תסתיים החקירה ויוגש כתב אישום נגד החשודים?

חוקרי המשטרה לא ממהרים להצהיר על סיום החקירה ובטוחים שעצורים נוספים ישפכו אור על הפרשה בקרוב. החוקרים "לוקחים את הזמן" במטרה להגיע לבית המשפט עם כתב אישום שבו ראיות מוצקות נגד כנופיית החיסול ומי שעל פי החשד שלח אותם - יניב זגורי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully