וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עורכי הדין חוששים": מה מפחיד את הסנגורים בתיק דבורה הירש?

28.5.2018 / 14:18

פרקליטי החשודים במעורבות ברצח גרושת עד המדינה טל קורקוס טוענים שהמשטרה חצתה קווים אדומים בחקירה ומטילה אימה עליהם, לאחר ששני עורכי דין בתיק נעצרו. "אובססיבים בכל הקשור לזגורי", אמרו. היום נודע על התפתחות חדשה בחקירה - תושב ב"ש נעצר בחשד למעורבות ברצח

צילום: שי מכלוף, עריכת וידאו: ניר חן

הסנגורים המייצגים את החשודים ברצח דבורה הירש, גרושתו של עד המדינה טל קורקוס, מביעים זעם על התנהלות המשטרה לאחר מעצרם של שניים מעורכי הדין בתיק וחקירתו של שלישי, בחשד לשיבוש הליכי חקירה. עורך הדין השלישי נחקר היום (שני) בחשד לשיבוש הליכים. אמש פורסם כי פרקליט מוכר נעצר לחקירה ושוחרר לחמישה ימי מעצר בית. קדם לכך מעצרו של עורך דין נוסף בתיק, ששוחרר אף הוא למעצר בית. בתוך כך, היום נודע על התפתחות בחקירה. הותר לפרסום כי תושב באר שבע נעצר אתמול על ידי המשטרה בחשד למעורבות וסיוע ברצח.

עמיתיהם של עורכי הדין שנעצרו, מאשימים כי בפעולותיה המשטרה "מטילה אימה" על צוות ההגנה של החשודים, בהם ראש ארגון הפשיעה יניב זגורי, שנעצר בשבוע שעבר בחשד למעורבות ברצח. "במסגרת האובססיה של ימ"ר נגב כלפי מר זגורי, הם חוקרים ועוצרים כל מי שאי פעם אמר לו שלום ברחוב, וזה כולל גם עורכי דין. זה דבר חמור", אמר אחד מעורכי הדין המעורבים בתיק. "אין בזה אלא כדי להטיל אימה על סנגורים, ולהבריח סנגורים אחרים מלייצג בפרשה. זוהי פגיעה קשה בהליך ההוגן והתקין. אנחנו חוששים, כולם מפחדים עכשיו לייצג".

עוד בוואלה! NEWS:
חשיפה: צה"ל איתר רחפן נפץ שחדר מרצועת עזה ונפל בשטח ישראל
נהג נגד הכיוון והתנגש במשאית: בן 19 נהרג בכביש החוף ליד נתניה
פתאום כבר לא קיץ: מזג אוויר קריר וגשום; חשש משיטפונות בדרום

אינפו - שני ראשי ארגוני פשע חשודים ברצח עד המדינה טל קורקוס. -, מערכת וואלה! NEWS
אינפו - שני ראשי ארגוני פשע חשודים ברצח עד המדינה טל קורקוס/מערכת וואלה! NEWS, -

המשטרה קיבלה אישור מהמשנה לפרקליט המדינה שלמה למברגר לחקור ולעצור את השניים, לאחר שהתקבל מידע לפיו השניים שיבשו חקירה לכאורה. למרות זאת, עורך דין אחר טען כי צוות החקירה "סובל מעודף מוטיבציה בתיק ורצון לבוא חשבון עם מעורבים בכירים בפרשה".

"נחצו פה קווים אדומים ברגע שעוצרים עורכי דין ומנסים להלך אימים על עורכי דין", הוסיף הפרקליט. "השיח בין עורכי הדין הוא כזה שעדיף לא לקחת את התיק ולו בשל החשש שניעצר".

מנגד, גורמים המעורים בחקירת התיק דוחים את הטענות. "הכול נעשה בצורה עניינית", אמרו. הגורמים אף קראו לעורכי הדין החוששים "שיבדקו את עצמם".

מעצריהם של שני עורכי הדין באו לאחר שורת מעצרים שבוצעו בתיק שזעזע את הדרום, כשבשבוע שעבר נעצר ראש ארגון הפשיעה יניב זגורי, בחשד שהיה מעורב ברצח, ובית המשפט האריך את מעצרו בשבעה ימים.

עוד באותו נושא

פרשת רצח דבורה הירש: עורך דין מוכר נחקר בחשד לשיבוש הליכים

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
דבורה הירש, גרושתו של עד המדינה טל קורקוס נורתה למוות לעיני שלושת ילדיהם בעת שהייתה ברכבה בבאר שבע במרץ 2016/מערכת וואלה!, צילום מסך

הירש, גרושתו של עד המדינה טל קורקוס נורתה למוות לעיני שלושת ילדיהם בעת שהייתה ברכבה בבאר שבע במרץ 2016. קורקוס הפליל לפני כעשור בעדותו את מקורבו לשעבר זגורי, הנחשב לעבריין הבכיר בבאר שבע וכונה לא פעם "בעל הבית של העיר", והמשטרה חשדה כי רצח הגרושה התבצע כנקמה על מעשי בעלה לשעבר. שישה חשודים נעצרו בעבר למעורבות ברצח של הירש, אולם כולם שוחררו בשל חוסר בראיות.

יניב זגורי. רפרודוקציה, יהודה לחיאני, מעריב, מערכת וואלה! NEWS
נעצר בחשד למעורבות ברצח. ראש ארגון הפשע יניב זגורי/מערכת וואלה! NEWS, רפרודוקציה, יהודה לחיאני, מעריב

המשטרה הודתה בקיומו של עד שסייע בקידום חקירת רצח הירש. הפרט עלה מצו איסור פרסום שהוצא על פרטי חקירת הפרשה, בו בין השאר צוין כי אין לפרסם את פרטי העד או את פרטי בני משפחתו. בתחילה נטען כי מדובר בעד מדינה, אולם לאחר מכן המשטרה חזרה בה ופרסמה תיקון בנושא. לפני כשבועיים עצרה המשטרה שבעה תושבי הדרום בחשד למעורבות ברצח. החשודים הועברו לחקירה ביחידה המרכזית בבאר שבע' ומאוחר יותר הוארך מעצרם. אחד מהעצורים, מוטי אלמקייס, הוא גיסה של הירש. החקירה של המשטרה, שבוצעה בשיתוף עם פרקליטות דרום, עברה לשלביה הגלויים עם מעצרם של החשודים על ידי בלשי המשטרה.

(עדכון ראשון: 09:50)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully