וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשיפה: צה"ל איתר רחפן נפץ שחדר מרצועת עזה ונפל בשטח ישראל

28.5.2018 / 0:30

לוואלה! NEWS נודע כי כלי הטיס חדר לאחרונה מצפון הרצועה ואותר על ידי כוח צבאי בשטח המועצה האזורית שער הנגב. בדיקה העלתה כי הוא שלם וכי נמצא עליו חומר נפץ. כוחות הביטחון ממשיכים בחקירת האירוע

צילום: דו"צ, עריכה: ניב מעוז

(בווידאו: נטרול מטען שהונח בגבול הרצועה)

צה"ל איתר לאחרונה בגבול עזה רחפן נפץ שיועד להתפוצץ בשטח ישראל - כך נודע לוואלה! NEWS. הרחפן אותר על ידי כוח צבאי כשהוא שלם ונמצא כרגע בידי כוחות הביטחון, שממשיכים בחקירת האירוע.

מדובר צה"ל נמסר כי "לפני כמה ימים בשעות הלילה אותר רחפן שעל פי הערכה חצה מצפון רצועת עזה לשטח הארץ ונפל בשטח המועצה האזורית שער הנגב. לאחר בדיקה, נמצא על הרחפן חומר נפץ".

עוד בוואלה! NEWS:
צה"ל תקף עמדה של הג'יהאד האסלאמי ברצועה בשל הנחת מטען; 3 נהרגו
הנזקים מעפיפוני הנפץ מחמירים: "נשרף הלב לראות שדה עולה באש"
"יחיד מסוגו בעולם": מכשול ימי חדש מוקם בגבול רצועת עזה

שריפת סוללת כיפת ברזל בגבול רצועת עזה, 15 במאי 2018. ראובן קסטרו
שריפה בשדה סמוך לגבול רצועת עזה, החודש/ראובן קסטרו

מוקדם יותר אתמול נהרגו שלושה פלסטינים, וכמה נוספים נפצעו בתקיפת צה"ל על עמדת תצפית של הג'יהאד האסלאמי בדרום הרצועה. התקיפה באה לאחר שמטען חבלה הונח במוצאי שבת סמוך לגדר המערכת בדרום רצועת עזה, במטרה לפגוע בכוחות הפועלים באזור. המטען, שהוסתר בקאטר לחיתוך גדרות, נוטרל הבוקר על ידי כוח צה"ל.

דאוד שיהאב, דובר הג'יהאד האסלמי מסר לאחר התקיפה כי ארגונו "יודע איך להגיב להסלמה התוקפנית המסוכנת". לדבריו, "זאת זכותנו ולא נוותר עליה לעולם. חובתנו כלפי דמם של ההרוגים שישראל שפכה. אנו יודעים מה עלינו לעשות בכדי להזכיר לטרור הציוני כי דם העם הפלסטיני אינו זול".

שלשום בערב תקף צה"ל באמצעות מטוסי קרב יעדי טרור במתחם צבאי של חמאס בדרום הרצועה. לפי דובר צה"ל, התקיפה בוצעה בתגובה לחציית הגדר ולניסיון פגיעה בתשתית ביטחונית שבוצעה בבוקר שבת, וכן לניסיונות חוזרים לפגיעה בתשתיות ביטחוניות.

העמדה שצה"ל הפציץ בעזה 27 במאי 2018. טווטיר, מערכת וואלה! NEWS
עמדת התצפית שהותקפה על ידי צה"ל, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, טווטיר

מדובר צה"ל נמסר בעקבות התקיפה כי "צה"ל רואה בחומרה את המשך הניסיונות היום-יומיים של ארגון הטרור חמאס לפגוע בתשתיות ביטחוניות, תוך איום על ביטחון התושבים והחיילים, ונחוש להמשיך לממש את משימות ההגנה ולהבטיח ביטחון. ארגון הטרור חמאס הוא האחראי הבלעדי למתרחש ברצועת עזה, והוא יישא בהשלכות לפעולות הטרור המתבצעות מעזה כנגד אזרחי ישראל".

(עדכון ראשון: 23:48)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully