וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רצח עד המדינה טל קורקוס: התפתחות משמעותית בחקירה

31.7.2017 / 17:45

חוקרי יחידת ימ"ר נגב סבורים כי בידם קצה חוט לפתרון פרשת החיסול באשקלון בחודש שעבר, אך עם זאת הם לא משוכנעים כי ההתפתחות תוביל ללכידת המחסלים. בשנה שעברה נורתה גרושתו של קורקוס לעיני שלושת ילדיהם ברכבה בבאר שבע

צילום: שי מכלוף, עריכת וידאו: נועה לוי

(בווידאו: דיווח על חיסולו של קורקוס במהדורת וואלה! NEWS)

שוטרי ימ"ר נגב הגיעו בשבוע שעבר להתפתחות משמעותית בחקירת רצח עד המדינה טל קורקוס, שהפכה לחקירה המרכזית של היחידה. במשטרה לא משוכנעים עדיין כי ההתפתחות תוביל לאיתורם של הרוצחים, אך בטוחים כי בידם קצה חוט בפרשה. החיסול אירע בחודש שעבר, אז נכנס קורקוס לרכבו ברחוב באשקלון, שבו הוטמן מטען חבלה שהתפוצץ והרג אותו במקום.

קורקוס היה בכיר בארגון פשע בדרום ויעד מודיעיני של המשטרה. גורם המעורה בפרטי החקירה מסר כי העבריין היה דמות בכירה בארגון פשע וחיסולו הוא "המשמעותי ביותר בשנים האחרונות בעולם הפשע בישראל".

עוד בוואלה! NEWS:
"השהידים יפים כמו אל-אקצא": חמישה הואשמו בהסתה בפייסבוק
הקטטה הקטלנית במסיבת הטבע בצפון: סירב לשלם חוב - ונדקר למוות
פוענחה ההצתה בחיפה: בני זוג רצחו את השכן - ושרפו דירתו

הגבר שנהרג בפיצוץ מכוניתו באשקלון הוא בכיר בארגון פשע בדרום ויעד מודיעיני של המשטרה. שי מכלוף
"לא ניתן היה להתקרב". זירת החיסול באשקלון, בחודש שעבר/שי מכלוף

רכבו של העבריין התפוצץ ב-27 ביוני בסמוך לשעה 4:00 בשדרות דרום אפריקה באשקלון. לאחר שהאש כובתה, צוות מד"א שהגיע למקום מצא אותו ללא רוח חיים עם כוויות קשות על גופו. המשטרה פתחה בחקירת האירוע, ובינתיים, הוטל צו איסור פרסום על פרטי החקירה.

"כשהגענו למקום ראינו כלי רכב בוער ולא ניתן היה להתקרב", סיפר פרמדיק מד"א אריאל פלאוט, שהגיע לזירת הפיצוץ באשקלון. "לאחר פעולות של הכבאים ראינו בכיסא הנהג גבר עם כוויות קשות, הוא היה ללא סימני חיים ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותו במקום".

לאחר מותו, נודע כי קורקוס ביקש להעביר את הדיונים בעניינו ממחוז הדרום מחשש לחייו, אך המשטרה התנגדה בטענה כי ניתן להגן עליו מפני העבריינים שהעיד נגדם. בית המשפט העליון קיבל את עמדת המשטרה והותיר את תיקו של קורקוס בבית משפט השלום בבאר שבע.

בשנה שעברה נורתה גרושתו של קורקוס, דבורה הירש, לעיני שלושת ילדיהם בעת שהייתה ברכבה בבאר שבע. קורקוס הפליל לפני כעשור בעדותו את מקורבו לשעבר יניב זגורי, הנחשב לעבריין הבכיר בבאר שבע ולא פעם כונה "בעל הבית של העיר", והמשטרה חשדה כי רצח הגרושה התבצע כנקמה על מעשי בעלה לשעבר. שישה חשודים נעצרו למעורבות ברצח של הירש, אולם כולם שוחררו בשל חוסר בראיות. לאחר חקירה ממושכת הם שוחררו וזגורי עזב כעבור כמה ימים את ישראל.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נורתה לעיני ילדיהם. דבורה הירש/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully