וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בסיום מבצע חובק עולם: פוענח רצח גרושת עד המדינה מהדרום

11.7.2018 / 16:00

חוקרי ימ"ר נגב עומדים בפני סיום חקירת רצח דבורה הירש, שנורתה מטווח קצר לעיני ילדיה בחניית ביתה ב-2016. מהחקירה עולה כי שלושה חשודים מרכזיים, בהם ראש ארגון הפשע יניב זגורי, קבעו עם הירש פגישה שנועדה ליישר את ההדורים - ובמקום זאת רצחו אותה

צילום: שי מכלוף, עריכת וידאו: ניר חן

"פרשה 800" - כך כינו במשטרה את חקירת רצח דבורה הירש, גרושתו של עד המדינה טל קורקוס שנורתה ברכבה לעיני ילדיה לפני כשנתיים וחצי. חוקרי המשטרה פענחו את הרצח והביאו למעצרם של כל המעורבים בפרשה, ובימים הקרובים צפויה פרקליטות מחוז דרום להחליט נגד מי מהם יוגש כתב אישום. על פי החשד, מספר רב של יריות נורו לעברה של הירש בשעה שילדיה ישבו בסמוך אליה בחניית ביתם.

מחקירת המשטרה עלה כי שלושת המעורבים ברצח הם יניב זגורי, ראש ארגון פשע בדרום, יד ימינו משה רובין וחבר נוסף בארגונו אמיר בן שימול. מיד אחרי הרצח נעצרו כמה חשודים נוספים, וכבר אז ידעה המשטרה מי ירה בהירש ומי שלח את הרוצחים, אך היא התקשתה לספק ראיות ובית המשפט שחרר את העצורים. בשנה האחרונה, מאז שחוסל גם קורקוס, הגיעו לידי המשטרה ראיות חדשות שעזרו לפענח את הרצח של הירש. המדינה גייסה שלושה עדי תביעה במסגרת הפרשה, ובימים אלה עומדת החקירה לקראת סיומה. בקרוב יועברו החומרים לפרקליטות לקראת הגשת כתב האישום.

בחקירה עלה כי אנשי ארגונו של זגורי ביצעו "כיפה אדומה" להירש, וקבעו איתה פגישת "סולחה" עם יניב זגורי כדי ללבן את ההדורים ביניהם. הפגישה נקבעה מחוץ לביתה של הירש, אך במקום זגורי חיכו לה שם אנשי ארגונו וירו בה למוות לעיני ילדיה. בין הירש לזגורי שרר מתח רב בעקבות עדות בעלה לשעבר נגד החשוד ונגד ארגונו.

לקריאה נוספת:
מי לחץ על ההדק ומה ידוע על העד החדש: המדריך לפרשת רצח דבורה הירש
התפתחות דרמטית בחקירת רצח דבורה הירש: עד נוסף מסר פרטים חדשים
הנקמה של יניב זגורי: "האחים לפשע" מב"ש הסתכסכו - והדרום בער

קצין חקירות ימ"ר נגב: כך פוענח רצח דבורה הירש, גרושתו של עד המדינה טל קורקוס, 
שנרצחה לנגד ארבעת ילדיה. צילום מסך אינסטגרם, אתר רשמי
ראיות חדשות סייעו בפענוח הפרשה. הירש/אתר רשמי, צילום מסך אינסטגרם

החקירה התפתחה עקב לצד אגודל וכללה גם מבצע חובק עולם, שבסיומו נעצר גם זגורי בחשד לרצח של קורקוס ואלישע סבח. לפני כחודשיים נעצר זגורי בשנית בחשד למעורבות ברצח גרושתו של קורקוס, יחד עם חשודים נוספים המשתייכים לארגון הפשיעה שבראשו הוא עומד. מעצריהם של כל הארבעה הוארך מעת לעת, ואתמול הוארך מעצרם פעם נוספת עד ליום לשישי הקרוב.

עוד באותו נושא

התפתחות דרמטית בפרשת רצח דבורה הירש: מקורבים ליניב זגורי נעצרו

לכתבה המלאה
זגורי. עיבוד תמונה
זגורי/עיבוד תמונה

מאז תחילתה של החקירה ברור היה לחוקרים כי מדובר בתיק מורכב וחובק עולם, שחייב אורך רוח והשקעת משאבים מרובים, לרבות באמצעות מודיעין וטכנולוגיה גלויה וסמויה. על החקירה הוטל צו איסור פרסום כדי לנהל אותה הרחק מהשיח הציבורי והתקשורתי ולבחור את העיתוי הנכון לעדכן את הציבור בממצאים.

קניות, עצירה בתחנת הדלק - ורצח בפתח הבית

ב-7 במרץ 2016, סמוך לשעה 18:30, התקבל דיווח במוקד 100 של המשטרה שלפיו בוצע ירי לעבר כלי רכב בשדרות ירושלים בבאר שבע. שוטרים רבים הוזעקו לזירה ופתחו בחקירת נסיבות הרצח, תוך איסוף ממצאים רבים בזירה ובסביבתה. בדיקה ראשונית העלתה כי הנרצחת היא הירש, וכבר באותו הערב הוטלה מלאכת החקירה המורכבת על הימ"ר, שפעל מאז האירוע לאיתור החשודים במעשה.

במהלך חקירת הרצח אירעו שני מקרי רצח נוספים: ב-6 באפריל 2017 נרצח אלישע סבח ביריות מטווח קצר כשעבד במסעדה שבבעלותו בנתניה, וב-27 ביוני 2017 נרצח גם קורקוס באשקלון, לאחר שמטען חבלה רב עוצמה הוצמד למכוניתו והופעל זמן קצר לאחר שהמנוח נצפה נכנס לרכבו. הערכתם של חוקרי המשטרה הייתה כי קיים קשר בין שלושת מקרי הרצח, מאחר ששניים מהקורבנות העידו בעבר נגד זגורי ואנשי ארגונו, והשלישית הייתה נשואה לאחד מהם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
משה רובין, משמאל/מערכת וואלה!, צילום מסך

בסיום הערכת מצב שהתקיימה במטה המחוז הדרומי במשטרה, הוחלט כי יש לחקור את שלושת מקרי הרצח במקביל על ידי אותה היחידה החוקרת. מקרי הרצח של קורקוס וסבח נחקרו במסגרת פרשה שזכתה לכינוי "חוק וסדר", ורצח דבורה הירש נחקר במסגרת פרשה 800/18.

החקירה כללה פעילות מתואמת עם גורמים רבים. במהלכה התחקו החוקרים אחרי מסלול נסיעתה של הירש מאז יצאה מביתה בשעה 16:30 ועד שובה עם ילדיה, אחרי שיצאו לקניות ועצרו בתחנת הדלק, לחניית ביתה.

העבריין טל קורקוס. חדשות 10, צילום מסך
קורקוס/צילום מסך, חדשות 10

מפרטי החקירה עלה כי זגורי חבר לאנשי ארגונו ובאמצעות עבריינים אחרים ניסו כולם לפגוע ברשויות החוק, תוך פגיעה מכוונת בכל מי שהעיד נגדם בעבר. זאת, על מנת לייצר מצב שבו איש לא ירצה להעיד נגדם בעתיד ולבסס את מעמדם העברייני באזור.

מהמשטרה נמסר כי "פגיעה בעדי מדינה ובבני משפחותיהם מהווה פגיעה במהות עבודת רשויות החוק במדינה דמוקרטית, והניסיון להלך אימים על אזרחים נורמטיביים ועל נציגי מערכת אכיפת החוק לא יצלח. המשטרה תפעל בנחישות כלפי גורמים אלה ותביא למיצוי הדין עמם".

אינפו - שני ראשי ארגוני פשע חשודים ברצח עד המדינה טל קורקוס. -, מערכת וואלה! NEWS
אינפו - שני ראשי ארגוני פשע חשודים ברצח עד המדינה טל קורקוס/מערכת וואלה! NEWS, -

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully