וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלב אחר שלב עד לחיסול: תיעוד התחנות האחרונות בדרכה של גרושת עד המדינה

15.7.2018 / 19:57

המרכז הקהילתי, המרכול ובית האחות: באמצע חודש מרץ 2016 תיעדו מצלמות האבטחה ביעדים שונים בבאר שבע את דבורה הירש, גרושתו של עד המדינה טל קורקוס. בשעות הערב הסתיים היום הגדוש בחניון ביתה כשחוסלה לעיני ילדיה

צילום: סרטוני אבטחה, עריכה: תום זואילי

אחרי בשבוע שעבר פענחה המשטרה את רצח דבורה הירש, גרושתו של עד המדינה טל קורקוס, היום (ראשון) נחשף המסלול המלא, דקה אחר דקה, אותו ביצעה הירש עד לרגע שבו נרצחה לעיני ילדיה בחניון ביתה לפני כשנתיים. התחנה הראשונה הייתה במרכז יעלים בבאר שבע. בשעה 16:48 מצלמות האבטחה תיעדו את הירש לצד ארבעת ילדיה.

משם, המשיכה הירש עם ארבעת הילדים למרכול סמוך. בתיעוד נראית הירש בכניסה עם אחד מילדיה, ותוך זמן קצר הם עוזבים את המקום. משם המשיכה הירש עם הילדים לבית אחותה. התיעוד הבא בו נראתה הירש הוא בתחנת דלק בעיר - אליה המשיכה לאחר שסיימה לשהות בבית אחותה. המצלמות תיעדו אותה סמוך לשעה 18:10 ביום בו נרצחה יוצאת מרכבה מסוג "פורד" ונכנסת לחנות הנוחות בתחנה. היא מחליפה כמה מילים עם אנשי החנות - ועוזבת את המקום.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מסלול מבית אחותה לתחנת הדלק. דבורה הירש/מערכת וואלה!, צילום מסך
דבורה הירש: צילום ממצלמת האבטחה לפני מותה. מצלמות אבטחה, צילום מסך
קונה במרכול עם הילדים שעות לפני החיסול. דבורה הירש/צילום מסך, מצלמות אבטחה

שמונה עשרה דקות לאחר מכן, בשעה 18:28 היא מגיעה לביתה. כתב האישום שהוגש השבוע נגד ראש ארגון הפשע יניב זגורי ושנים מאנשי ארגונו משה רובין ועמיר בן שימול חשף כי להירש נקבעה שיחת פיוס עם זגורי שכעס עליה שעודדה את בעלה לשעבר טל קורקוס להעיד נגדו. המתווך בין השנים היה מ', עד התביעה המרכזי בתיק שסיפר לחוקרים כי זגורי תכנן לרצוח אותה אחרי שהתברר לו כי היא מתכוונת לחדש את הקשר עם קורקוס. מ' אף ניסה לשכנע את זגורי לסלוח לה ואף שילום לו כסף כדי "לקנות" את החופש שלה.

"אם הוא ישתכנע שאין בכוונתך לחדש את הקשר עם קורקוס הוא יסלח לה וינשק את ראשך", אמר עד התביעה להירש ואף שלח איתה את בתו כערובה לכך שהוא בטוח שכך יהיה. הירש שחששה לחייה המתינה ברכב לזגורי, אלא שאז על פי כתב האישום הגיעו למקום משה רובין ועמיר בן שימול במכוניתם. בן שימול יצא מהרכב כשפניו מכוסות והוא מצויד באקדח. הוא התקרב אל רכבה של דבורה ולעיני הילדים ירה בה למוות.

זגורי. עיבוד תמונה
זגורי/עיבוד תמונה

ב-22 ביוני 2016, כך על פי כתב האישום, הגיע מ' עם חברים נוספים לאומן שבאוקראינה ונפגש עם זגורי בקברו של הרבי נתן מברסלב. זגורי הזמין את מ' להיפגש עמו במקווה במתחם הקבר ושאל אותו על חקירתו במשטרה לאחר הרצח של הירש. לטענת הפרקליטות זגורי אף הזהיר את מ' "שלא יעשה טעות" בחקירה ואיים עליו במרומז כי יפגע בו באמצעות אחרים. זגורי אף חזר לכאורה על דרישתו כי מ' יפעל יחד עם איטל לגרום למותו של קורקוס. אולם, על פי כתב האישום, מ' לא השיב לזגורי ושב לישראל.

כשנה לאחר מכן חוסל קורקוס, שהיה מאובטח בידי המשטרה בשל מעמדו כעד מדינה, בפיצוץ ברכבו באשקלון. באותו יום, ביוני אשתקד, נסע קורקוס ברכבו. כוחות מד"א שהוזעקו למקום מצאו אותו ללא רוח חיים עם כוויות קשות על גופו - וקבעו את מותו בזירה. במסגרת חקירת הפרשה נעצר אף העבריין מיכאל מור, בחשד שסיפק לאנשיו של זגורי את המטען ששימש בחיסולו של קורקוס.

אינפו - שני ראשי ארגוני פשע חשודים ברצח עד המדינה טל קורקוס. -, מערכת וואלה! NEWS
אינפו - שני ראשי ארגוני פשע חשודים ברצח עד המדינה טל קורקוס/מערכת וואלה! NEWS, -

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully