וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אזרח עובד צה"ל נהרג בפיצוץ מטף כיבוי בבסיס תל השומר

שי גבאי, בן 38 מגבעת אולגה, נפצע אנושות במהלך עבודתו במרכז חימוש ואחזקה בבסיס הצבאי. לאחר שפונה לקבלת טיפול רפואי הוא מת מפצעיו. "אם היה מחדל - מי שצריך שייתן את הדין", דרשה אחותו. גבאי יובא הערב למנוחות בבית העלמין החדש בחדרה. עובד נוסף נפצע קל

עריכה: רענן פוגל

אזרח עובד צה"ל נהרג בתאונת עבודה

  • שי גבאי, בן 38, נהרג מפיצוץ מטף כיבוי במהלך עבודתו בבסיס תל השומר
  • גבאי יובא הערב למוחות בבית העלמין החדש בחדרה
  • צה"ל: "משתתפים בצער המשפחה, נמשיך ללוותה"
  • אחותו של גבאי: "קרה לנו אסון גדול"

אזרח עובד צה"ל, שי גבאי, נהרג היום (שלישי) כתוצאה מפיצוץ מטף כיבוי במסגרת עבודה שגרתית בבסיס תל השומר שבמרכז הארץ. הוא פונה לקבלת טיפול רפואי באורח אנוש ובהמשך מת מפצעיו. הלווייתו מתקיימת הערב בבית העלמין החדש בחדרה. באירוע נפצע עובד נוסף באורח קל ופונה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים.

גבאי, בן 38 מגבעת אולגה, עבד כחמש צריח במרכז שיקום ואחזקה. הוא הותיר אחריו אישה - עינת, ושלושה ילדים פלג בן ה-8, עוז בן ה-7 ושילת בת השנה.

"היה פיצוץ של מטף תעשייתי במרחק של עשרה מטרים ממנו", סיפרה סיוון בוסי, אחותו של גבאי. "הוא חיכה תחת סככה שיאספו אותו למתחם שהיה צריך להגיע אליו. המטף התפוצץ במפתיע. יש כרגע חקירה של מצח והמשטרה הכחולה. נהיה חכמים יותר בהמשך. בשורה התחתונה זה לא פותר לנו את הבעיה".

"שי הוא חימושניק, אזרח עובד צה"ל", המשיכה בוסי. "שנים עובד עם טנקים, מתקן אותם. אהב מאוד את הצבא, את מקום העבודה שלו, את החיילים שלו. היה סופר אחראי, סופר נאמן. לאחרונה עבר למשהו בתחום הנשק. הבוקר הוא יצא כרגיל לעבודה. בשעה עשר דיבר שיחה רגילה עם אבא. הכל היה כרגיל. הוא היה איש משפחה מסור, אבא אוהב, שלושה ילדים קטנים. אבא טוב, בעל טוב. מלח הארץ. זו אבידה גדולה, טרגדיה עצומה למשפחה. לא מעכלים את האסון שנפל עלינו. מקווים להיות חזקים, לעזור אחד לשני. הלב נחמץ".

שי גבאי, אזרח עובד צה"ל מגבעת אולגה, שנהרג בפיצוץ בתל השומר. באדיבות המשפחה, באדיבות המצולמים
שי גבאי. בן 38 במותו/באדיבות המצולמים, באדיבות המשפחה

"אנחנו רוצים להבין עד הסוף את הפרטים, אם זה היה זה מחדל שיתן על זה את הדין מי שצריך", הבהירה בוסי. "לא ייתכן שאדם קם בבוקר, יוצא לעבודה ולא חוזר. אדם בשיא חייו, חזק, חיוני, פעיל. לא ניתן לתאר את ההלם, את השוק. וזה צער גדול. אנחנו מרגישים בחלום רע, בסיוט. זה לא פשוט".

מצה"ל נמסר כי "הודעה נמסרה למשפחתו. צה"ל משתתף בצער המשפחה וימשיך ללוותה".

עוד בוואלה!

שיחת ההבהרה לפסיכיאטר והגנה על "מסעדת הבית": כך עבדה שיטת ליצמן

לכתבה המלאה
בסיס תל השומר, מרץ 2011. אורי לנץ
בסיס תל השומר/אורי לנץ

לפני כחודשיים נפצעו שני חיילים ושני קצינים באורח קל מרקטה שהופעלה מסיבה לא ברורה, וגרמה לפיצוץ בסמוך לצוות ההפעלה, במהלך תרגיל פלוגתי של בית הספר להנדסה צבאית בצוקי עובדה. הפצועים פונו למרפאת הבסיס ושניים מהם, שנכוו בפניהם, נזקקו לפינוי לבית החולים סורוקה בבאר שבע להמשך טיפול. התקרית הוגדרה "כתקלה בטחותית חמורה" לפי גורמים בצבא.

במהלך התרגיל הפלוגתי שהתקיים באותו החודש, נערכו לשיגור הרקטה המכונה צפע חי"ר. מדובר ברקטה המלאה בחומר נפץ הודף המחוברת לשרשרת ועליה מטעני חבלה רבים בעלי עוצמה. לפי גורמי צבא, בנס לא נהרגו חיילים.

(עדכון ראשון: 12:27)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully