וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כרטיסים להופעה תמורת ביטול דוחות: פרשת שחיתות בעיריית ירושלים

בתום חקירה של 10 חודשים, נעצרו בכיר בחברה העירונית הפועלת מטעם העירייה, העוזרת שלו ונושא משרה, החשודים בשוחד ובקידום אינטרסים אישיים מזה 7 שנים. עפ"י החשד פעל אחד מהם לקבלת היתר להרס מבנה לשימור ולבניית בניין במקומו. מעצרו של הבכיר ושל החשוד הנוסף הוארך

צילום: יותם רונן, עריכה: רענן פוגל

שלושה חשודים נעצרו הבוקר (שלישי) במסגרת חקירת שחיתות בקרב עובדים בעיריית ירושלים ובחברה העירונית הפועלת מטעם העירייה. השלושה, תושבי ירושלים והסביבה בשנות ה-30 וה-70 לחייהם, חשודים בקבלה ובמתן שוחד בעבור קידום אינטרסים אישיים זה כשבע שנים.

המשטרה ניהלה בעשרת החודשים האחרונים חקירה סמויה בעקבות מידע שהתקבל בחשד לאי סדרים, קבלת ומתן שוחד והפרת אמונים על ידי בכיר בחברה העירונית הפועלת מטעם עיריית ירושלים, העוזרת האישית שלו ואדם נוסף הנושא משרה בכירה בעירייה. הבוקר, עם מעצרם של השלושה בבתיהם, עברה החקירה לשלב הגלוי.

מחקירת המשטרה הסמויה נחשף החשד כי הבכיר בחברה העירונית והעוזרת האישית שלו "סיפקו בחינם" לאורך השנים אלפי כרטיסים לאירועים והופעות, באמצעותו של הבכיר בעיריית ירושלים. זאת, על פי החשד, במטרה לקדם טובות הנאה ואינטרסים אישיים, בהם ביטולם של דוחות חנייה למקורביו. עוד עלה החשד כי הבכיר בחברה העירונית פעל בדרך זו לקבלת היתרים להריסתו של מבנה בדרום העיר המוגדר כ"מבנה לשימור" הנמצא בחזקתה של אשתו, ובנייתו של בניין דירות במקומו.

בניין עיריית ירושלים מכיוון החומות. צילום מתוך ויקיפדיה, Adriana Lobba @ CC BY-SA 3.0, מערכת וואלה! NEWS
עיריית ירושלים/מערכת וואלה! NEWS, צילום מתוך ויקיפדיה, Adriana Lobba @ CC BY-SA 3.0

שלושת העצורים נחקרו במחלק ההונאה של המשטרה בגין עבירות מרמה והפרת אמונים ולקיחת ומתן שוחד. מוקדם יותר האריך בית משפט השלום בירושלים את מעצרו של בכיר בחברה עירונית ועובד עיריית ירושלים עד מחר. לאחר מכן הם ישוחררו למעצר בית של חמישה ימים. הארכת המעצר נעשתה בהסכמה, ולבקשת הסנגורים הוצא צו איסור פרסום על שמם עד תום מעצר הבית. נציג המשטרה אמר בדיון כי על פי העולה מהתיק, בפעולותיהם הם "שיחדו גורמים בעלי השפעה בעיריית ירושלים וזאת בכדי לזכות בטובות הנאה".

לפני שנה ערך מבקר המדינה בדיקה במשרדי החברה

תגובת עו"ד כרמלי המייצג את אחת החשודות בשחיתות בחברה עירונית בירושלים: "לא ברור מדוע אצה לה הדרך למשטרה ובטרם מסרה מרשתי את גרסתה כבר דאגה לפרסום החשדות נגדה. גרסתה הסדורה של מרשתי ולפיה לא דבק רבב במעשיה והחשד כלפיה מוכחש ויופרך תימסר לחוקרים ולבית המשפט".

גורם המעורה בחקירה אמר כי לפני שנה ערכו אנשי מבקר המדינה בדיקה במשרדי החברה העירונית. בבדיקה עלה חשד כי נמחקו קבצים והמידע על כך הועברו למשטרה, שלפני עשרה חודשים פתחה בחקירה.

(עדכון ראשון: 10:25)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully