וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

20 שנות מאסר לשולח חבילות הנפץ למתנגדי טראמפ

סיזר סיוק, שליח פיצה לשעבר מפלורידה, עורר בהלה רבה בארה"ב בשנה שעברה כששלח 16 חבילות ל-13 אנשים, בהם אובמה, ביידן, קלינטון וסורוס. "היה מונע מאידיאולוגיה של שנאה"

צילום: רויטרס

בית משפט בארצות הברית גזר אתמול (שני) 20 שנות מאסר על תומך של הנשיא דונלד טראמפ, ששלח בשנה שעברה חבילות נפץ למתנגדיו ועורר בהלה גדולה ברחבי ארצות הברית. סיזר סיוק, בן 57, שלח 16 מטענים ל-13 אנשים באוקטובר שעבר. התביעה ביקשה לגזור מאסר עולם על שליח הפיצה לשעבר מפלורידה, שלדבריהם היה מונע מאידיאולוגיה "מלאת שנאה".

בין המטרות שלו היו הנשיא לשעבר ברק אובמה, המועמדת הדמוקרטית הילרי קלינטון, סגן הנשיא לשעבר ג'ו ביידן, ראש ה-CIA לשעבר ג'ון ברנן ודמוקרטים ואנשי תקשורת המזוהים עמם. החבילות הכילו חומרי נפץ, חוטים ושעוני עצר, אך כולם נתפסו ואף אחד מהם לא התפוצץ. לא היה מחובר אליהם מנגנון הפעלה, כך שהם לא היו יכולים להתפוצץ.

לקריאה נוספת
מתקלט במועדון חשפנות: השעות האחרונות של שולח חבילות הנפץ

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הביע חרטה על מעשיו. סיזר סיוק/מערכת וואלה!, צילום מסך

סיוק הכחיש בתחילה את 65 העבירות שבהן הוא הואשם, כולל שימוש בכלי נשק לגרימת הרס רב ושליחת מטענים במטרה להרוג. עם זאת, הוא שינה את גרסתו במרץ ובמהלך גזר הדין שניתן בבית משפט בניו יורק הוא הביע חרטה על מעשיו. "עכשיו אני אדם פיכח, אני יודע שהייתי חולה. הייתי צריך להקשיב לאימא שלי, שהיא אהבת חיי", אמר.

עורכי דינו אמרו כי הוא סבל ממגבלות למידה חמורות, מהתעללות בעת ילדותו ומשימוש בסטרואידים שהפכו אותו לפרנואיד ולמבודד. בזמן מעצרו, הם אמרו, הוא חי בוואן והיה מרותק לתיאוריות קונספירציה שנפוצות ברשתות החברתיות.

"באפלה הזו, סיוק מצא אור אצל דונלד טראמפ. השילוב עם המגבלות הקוגניטיביות שלו, המחשבות ההזתיות שלו, הנאיביות הפוליטית והבידוד שלו הסתיימו בחוסר יכולתו להעריך כמו שצריך את הטענות האלו", הם אמרו על התיאוריות שקרא ברשת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully